AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #1 Skrevet 6. juni 2014 Jeg er ganske blakk og har 100 kr som skal vare til torsdag 12. juni. Regninger, lån og avdrag er betalt. Har også en del penger på bufferkontoen. Dette er altså ikke en "jeg tigger etter penger på kg tråd." Jeg vil at de 100 kr skal vare lengst mulig. I kjøleskapet har jeg druer, jordbær, litt ost, smør og yoghurter. Har en pakke knekkebrød, havregryn og rundstykker. Jeg har også noen middagsrester, fisk og grønnsaker i frysen. I tillegg til ris og pasta. Hva burde jeg kjøpe? Vil helst ha tips til billig pålegg, og kanskje også om det er noe annet jeg burde prioritere? Anonymous poster hash: 8577b...b0b
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #2 Skrevet 6. juni 2014 Hakkede tomater. Anonymous poster hash: c0c85...71e 2
Fraggzy Skrevet 6. juni 2014 #3 Skrevet 6. juni 2014 Bønner, masse bønner. noen steder koster de bare 6-7kr boksen 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #4 Skrevet 6. juni 2014 Å kjøpe bønner i boks er bortkastede penger. Kjøp tørkede bønner og legg i bløt og kok selv. 1/4 av prisen. Ellers er bønner og linser er godt tips. Metter godt og er rimelig. Ville også kjøpt mer havregryn. Her i huset kan det godt spises havregrøt til middag et par dager i uka, selv om det ikke spares. Anonymous poster hash: 65924...d90 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #5 Skrevet 6. juni 2014 Har du en ica i nærheten? De har 10 krones marked nå. Anonymous poster hash: 6db25...2bf 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #6 Skrevet 6. juni 2014 Takk for svar. Nærmeste butikk er en Rimi butikk, og det er drittvær så frister lite å handle andre steder. Anonymous poster hash: 8577b...b0b
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #7 Skrevet 6. juni 2014 Det billigste pålegget jeg kommer på er nok smøreoster eller kaviar fra firstprice. Koster vel bare 6-7 kr. Frossen seifilet fra firstprice koster ca 14 kr, og holder til flere middager. Anonymous poster hash: 1d320...5f6 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #8 Skrevet 6. juni 2014 Finnes omtrent ikke billig pålegg som er sunt. Ville kanskje kjøpt 12 egg 30 kroner, en pk. tørrgjær 10 kr. og en pakke melblanding til brød 20 kr. For resterende 40 kroner kan du kjøpe løk og frosne nakkekoteletter eller kyllingfilet som også kan brukes som pålegg. Anonymous poster hash: 116c4...c46 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #9 Skrevet 6. juni 2014 Det billigste pålegget jeg kommer på er nok smøreoster eller kaviar fra firstprice. Koster vel bare 6-7 kr. Frossen seifilet fra firstprice koster ca 14 kr, og holder til flere middager. Anonymous poster hash: 1d320...5f6 Rimi har ikke first price. Anonymous poster hash: 8997a...e32
netpuppy Skrevet 6. juni 2014 #10 Skrevet 6. juni 2014 Havregryn, semulegryn og melk. Det er det jeg har prioritert når jeg har dårlig råd. Billig og varer lenge. Skal du bare ha pålegg for de 100 kr varer jo de lenge. Du kan kjøpe ost, kaviar, smøreost, kjøttpålegg osv.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #11 Skrevet 6. juni 2014 TS her. Tenkte kanskje å kjøpe noen bananer. Det er jo godt i havregrøt, og det gir både vitaminer og energi. Ellers tusen takk for alle tips. Anonymous poster hash: 8577b...b0b 1
Tøytigern Skrevet 6. juni 2014 #12 Skrevet 6. juni 2014 Jeg er ganske blakk og har 100 kr som skal vare til torsdag 12. juni. Regninger, lån og avdrag er betalt. Har også en del penger på bufferkontoen. Dette er altså ikke en "jeg tigger etter penger på kg tråd." Jeg vil at de 100 kr skal vare lengst mulig. I kjøleskapet har jeg druer, jordbær, litt ost, smør og yoghurter. Har en pakke knekkebrød, havregryn og rundstykker. Jeg har også noen middagsrester, fisk og grønnsaker i frysen. I tillegg til ris og pasta. Hva burde jeg kjøpe? Vil helst ha tips til billig pålegg, og kanskje også om det er noe annet jeg burde prioritere?Anonymous poster hash: 8577b...b0b Makaroni. Egg. (First Price-typen) Kyllingkjøttdeig (om du spiser det) eller fiskepinner. Taco Dinner Kit. (Den skitbillige pakka.) Grovhakkede tomater og en løk til pastasaus. Makrell i tomat/tunfisk.
Tøytigern Skrevet 6. juni 2014 #13 Skrevet 6. juni 2014 Havregryn, semulegryn og melk. Det er det jeg har prioritert når jeg har dårlig råd. Billig og varer lenge. Skal du bare ha pålegg for de 100 kr varer jo de lenge. Du kan kjøpe ost, kaviar, smøreost, kjøttpålegg osv. Sånt har hun jo. Det er bedre å dra til med noe hun kan ha til middag, når hun har havregryn, knekkebrød, ost og slike ting. Vi snakker om seks dager, her. Hun bør planlegge billige middagsalternativer.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #14 Skrevet 6. juni 2014 Når jeg sparer, så savner jeg ofte LITT kjøtt eller fisk. Men det er ikke mye som skal til. F.eks kan en pakke bacon holde fint til 3-4 middager fordi det smaker mye og er relativt fett. Kan f.eks brukes i en omelett, på pasta (carbonara), sammen med blomkål med bechamel saus eller noe annet. På samme måte kan noen skiver kokt skinke eller salami (selv av dem billige sorten) være greit å ha. Eller en pakke frossen karbonadedeig, som også kan deles opp i 2 eller 3 middager. Anonymous poster hash: 65924...d90 2
Tøytigern Skrevet 6. juni 2014 #15 Skrevet 6. juni 2014 TS her. Tenkte kanskje å kjøpe noen bananer. Det er jo godt i havregrøt, og det gir både vitaminer og energi. Ellers tusen takk for alle tips. Anonymous poster hash: 8577b...b0b Ikke prioriter frukt. Det kommer langt ned på lista, når du skal ha mat. Havregrøt kan spises med sukker, når man er fattig. Kjøp heller litt billige rosiner,så har du snop,også. Men jeg ville tatt alt sånt sist. Men egg bør du kjøpe.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #16 Skrevet 6. juni 2014 TS her. Jeg tåler ikke egg så veldig godt, dessverre. Ellers er jo egg genialt. Anonymous poster hash: 8577b...b0b
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #17 Skrevet 6. juni 2014 Nudler til middag og havregrøt til frokost og lunsj. Da holder 100-lappen din til torsdag. Anonymous poster hash: 552d3...a56 2
Tøytigern Skrevet 6. juni 2014 #18 Skrevet 6. juni 2014 Rimi har ikke first price. Anonymous poster hash: 8997a...e32 Men de har da noen egne Rimi-produkter? Heter det ikke Euroshopper, der?
Tøytigern Skrevet 6. juni 2014 #19 Skrevet 6. juni 2014 TS her. Jeg tåler ikke egg så veldig godt, dessverre. Ellers er jo egg genialt. Anonymous poster hash: 8577b...b0b Slår et slag for fiskepinner og ingredienser til pastasaus, jeg da. Posesupper går jo an til rundstykkene dine. Del dem i to og frys dem ned,så varer de. De tines raskt i brødrister eller på rist i ovn.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #20 Skrevet 6. juni 2014 Igjen, mange tusen takk for gode svar folkens. Er invitert på middagsbesøk hos mine foreldre i helgen, så det er en middag mindre jeg trenger å tenke på. I tillegg skal jeg på jobb i morgen og siden det er pinseaften bruker vi å få litt snacks som nøtter og frukt. Det hjelper jo veldig på. Anonymous poster hash: 8577b...b0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå