Gå til innhold

pynting i kirken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha fire hvite/kremfargede buketter. Aner ikke helt hvor de skal staa, sikkert to oppe ved der brudeparet og foreldre pluss forlovere skal sitte hvertfall. Akkurat dette har mamma full kontroll paa :sjarmor: (Hun har kontroll paa mye hun, altsaa :ler: )

Skrevet

Vi skal gifte oss i en så vakker kirke at vi fant ut at den egentlig ikke trengte så mye ekstra pynt, men vi har altså bestilt to pidestalloppsetninger hos blomsterbutikken vår som skal stå fremme ved alteret. Disse oppsetningene tar vi med oss til samfunnshuset etterpå og bruker dem som bordpynt på gavebordet.

Ellers skal vi pynte med flagg og bjørkeris utenfor kirken og nedover kirketrappgelendrene.

Skrevet

Samme blomster som i buketten blir også kirkepynt. Hun som lager buketten, pynter også kirken.

Går i kobber, brunt og champagne + sølv.

4 store buketter fremme v/ alteret + annenhver benkerad (brunrød calla blir hovedblomsten).

Skrevet

Vi skal kun ha de to bukettene kirken selv ordner med.

Gjest Muslingen
Skrevet

Vi skal ha to buketter ved alteret. De låner vi hos blomsterbutikken.

Jeg er ganske imponert over prisen på alt av blomster jeg... To dekorasjoner, tre små buketter til brudepikene, corsage (eller hva det nå heter) til min kjære, stefar og forlover, og brudebuketten da....til den nette sum av rundt regnet 2000. :ler:

Skrevet

Vi hadde hengende dekorasjon på annenhver benkerad nedover, tilsammen fjorten i tallet. Så hadde vi alterdekorasjoner, to store med hvite gladioler og roser, pluss masse grønt. Vi hadde to diiigre krukker ute på trappa med gladioler, bjørkeris og norske flagg (som gjør seg dødsbra på bildene) pluss to små dekorasjoner i trappen opp til alteret.

Vi betalte femtenhundre kroner og var kjempefornøyd!

Gjest Tabby
Skrevet

Jeg tror ikke vi skal pynte kirken så mye, den er så fin i seg selv.

Skrevet

Vi fikk faktisk beskjed om fra kirkekontoret at de anbefaler enkel pynting av kirken siden kirken er ganske spesiell i seg selv....

Det blir nok bare noen alterbuketter, buketter i koret og i vindusmisjene. Tror dette holder i massevis. Må innrømme at jeg sjelden legger merke til hvordan kirken er pynta......liksom så mye annet å konsentrere seg om...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...