Gå til innhold

kapselmaskin eller noe annet? hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er mildt sagt drittlei av pulverkaffe og trenger noe nytt. tenker derfor å "investere" i en eller annen kaffemaskin. jeg kunne egentlig tenkt meg en kapselmaskin, da jeg synes de virker utrolig praktiske. men jeg har ett par ting jeg ikke vil/kan ha:

- den blir nødt til å måle opp mengde vann automatisk, orker ikke å tenke på det.

- jeg har tåler ikke laktose, finnes det kapsler med melkekaffe uten laktose??

- den må lage ganske god vanlig svart kaffe! jeg drikker den skikkelig mørk/sterk og viss den lager "utvannet" kaffe holder jeg meg heller til pulveret ;)

- prisen bør ikke være mye over 2000

noen som vet om/har en slik maskin?

jeg ser at mange anbefaler nespresso, hvordan er kaffen på den??

setter stor pris på tilbakemeldinger/ erfaringer. jeg er totalt lost og ønsker meg engentlig de som bare finnes i usa(mest pga utvalget i drikkevalg) :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kaffen til nespresso-maskinene er den beste synes jeg (har hatt flere forskjellige kapselmaskiner før Nespresso). Men det gjelder de originale kapslene. De må bestilles på nett og de er ikke billige. Det er også utelukkende espresso. Du kan fint fylle på mer varmt vann og få en "americano" som tilsvarer en normal kopp kaffe.

Det finnes ikke melke-kaffe til Nespresso. Det er kun kaffe av forskjellig type. Men du får kjøpt maskiner med melkeskummer, som du selv fyller opp med den melken du ønsker og tilsetter kaffen.

Det finnes maskiner som lager melkekaffe (f.eks Dolce Gusto). Jeg har ikke sett laktosefri melk til disse noe sted, men har heller ikke sjekket, ettersom jeg ikke liker melk i kaffen min. Denne melken er i pulverform.

Du kan jo selvsagt bruke en trakter med filtermalt kaffe i stedet for pulverkaffe også. De to kan ikke sammenlignes en gang.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes Nespresso smaker pulverkaffe. Så du kommer ikke stort videre med det enn der du er nå, etter mitt syn.

Anonymous poster hash: 4ae52...d96
Gjest Blomst83
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Bosh Tassimo,men jeg vet ikke om de har laktosefrie kapsler da jeg kun drikker svart kaffe.

Skrevet

Er også veldig fornøyd med Bosch Tassimo, den måler opp automatisk hvor mye vann det skal i drikken din ved hjelp av en strekkode på hver kapsel. Dersom du vil ha mer vann er det bare å holde inne en knapp til du blir fornøyd.

Prisen husker jeg ikke, men langt under 2000.

Jeg tror ikke de har laktosefritt da, men de har mange gode kaffetyper. Og et tips; de har myyye større utvalg av drikke enn hva du finner på dagligvarebutikker og sånt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...