Gå til innhold

Abbonement til 199, så faktura på 379?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat skaffa meg et abbonement til 199 kroner i mnd. (Chess.) I dag fikk jeg min første faktura, og der stod det 387 kroner.

Tlf.nr Abonnement Bruker Beløp
eks.mva Beløp
inkl.mva
************ Chess SjakkMatt ************* 282,45 353,06 Fakturagebyr 27,20 34,00

Hvorfor det egentlig? Skjønner jo fakturagebyret, men hvorfor 282,45 kroner når det ikke står at jeg har brukt noe ekstra? Står 0,- på både MMS, SMS og ringetid.

Ts

Anonymous poster hash: 14418...420
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mobilnett?

Anonymous poster hash: 08e0b...164
AnonymBruker
Skrevet

Skal ta 387 i overskriften*

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg hadde ikke brukt over 1000 mg..

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Er det din første faktura er det nok for litt mer enn en mnd. Man fakturerer vanligvis hele kalendermåneder, men det er jo ikke sikkert du ble kunde akkurat i månedsskiftet. Si du har månedsavgift på 200 kr og ble kunde 15.05. Da vil jeg tippe første regning blir på 300 kr. 100 kr for siste halvdel av mai, og 200 kr for juni. Din neste faktura blir nok kun 200 kr da, i månedsavgift for juli.

Anonymous poster hash: bec45...280

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være at det ikke er for akkurat 1 mnd?

Men det er bare å sende mail og spørre. Jeg har Telenor, men har alltid fått svar på sånne spørsmål innen et døgn.

Fakturagebyret bør du jo kvitte deg med til neste gang.

Anonymous poster hash: 56488...eed

AnonymBruker
Skrevet

Enig med ab #5. Er nok for rest av en måned, eventuelt er det beløp med avgifte og mva. som oppgitt.

Anonymous poster hash: 6d5e7...58b
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar folkens! Ser ut som om dere har rett ja. Har hatt kontantkort hele tiden, så tenkte bare "what the..."

Månedsavgifter 282,45 353,06
Chess SjakkMatt 08.05.2014-31.05.2014 1 123,25 154,06 Chess SjakkMatt 01.06.2014-30.06.2014 1 159,20 199,00

Så da er det visst for halve mai og juni.

- TS

AnonymBruker
Skrevet

Fakturagebyr ville jeg nok kvittet meg med, alltid greit å ta det som e-faktura og/eller autogiro :) Mindre administrasjon av regninger samtidig som du sparer noen hundrelapper i året.

AnonymBruker
Skrevet

Fakturagebyr ville jeg nok kvittet meg med, alltid greit å ta det som e-faktura og/eller autogiro :) Mindre administrasjon av regninger samtidig som du sparer noen hundrelapper i året.

Takk :)

Endret det til SMSfaktura istedenfor. Det koster vel ingenting tror jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Takk :)

Endret det til SMSfaktura istedenfor. Det koster vel ingenting tror jeg.

Bare hyggelig. Nei, det bør ikke koste noe. Men mye enklere med e-faktura, da får du ferdigutfylt i nettbanken.

Skrevet

Sikker på at du leste nøye før du bestilte abonnementet? Jeg gjorde samme feil med Telenor i fjor. Bestilte en abonnement som så ut til å koste 199,-/mnd, men det viste seg å kun være fastpris også må jeg betale for all bruk utenom, og det kom da på 400-500,-

AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at du leste nøye før du bestilte abonnementet? Jeg gjorde samme feil med Telenor i fjor. Bestilte en abonnement som så ut til å koste 199,-/mnd, men det viste seg å kun være fastpris også må jeg betale for all bruk utenom, og det kom da på 400-500,-

Høres rart ut nå som de fleste abonnement inkluderer en viss menge smser, fri taletid osv.

Kjøpte du kanskje telefon på avbetaling samtidig?

Anonymous poster hash: 4b240...64c

• Liker 1
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

LES regningen. SIkkert for flere måneder. Det er vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...