Gå til innhold

Hvorfor skal det bli en "sunnhetsdebatt" hver gang plus size-modeller er i fokus?

Anbefalte innlegg

Gjest Nanne70
Skrevet (endret)

http://www.side2.no/mote/--hun-ene-er-overvektig-det-er-jo-ikke-bra-det-heller/8450733.html

Uansett om man liker det eller ikke, så er det nå en gang slik at vi kommer i mange ulike fasonger og størrelser. Store jenter har da like mye rett til å finne fine klær og badedrakter de kan føle seg vel i, som tynne og slanke jenter? Jeg synes det er naturlig at forhandlerne av såkalte "plus size" eller store størrelser bruker modeller som viser klærne på en realistisk måte, så jeg ser ikke helt problemet?

Endret av Nanne70
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

http://www.side2.no/mote/--hun-ene-er-overvektig-det-er-jo-ikke-bra-det-heller/8450733.html

Uansett om man liker det eller ikke, så er det nå en gang slik at vi kommer i mange ulike fasonger og størrelser. Store jenter har da like mye rett til å finne fine klær og badedrakter de kan føle seg vel i, som tynne og slanke jenter? Jeg synes det er naturlig at forhandlerne av såkalte "plus size" eller store størrelser bruker modeller som viser klærne på en realistisk måte.

Enig med deg.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Personlig så synes jeg det var fire lekre kvinner avbildet.

• Liker 1
Gjest Nanne70
Skrevet

Personlig så synes jeg det var fire lekre kvinner avbildet.

Ja, jeg synes også de var flotte :)

AnonymBruker
Skrevet

De er like deilige og flotte som denne karen her.

fat-guy-speedo_compressed.jpg

Anonymous poster hash: f038b...398
  • Liker 4
Skrevet

Jeg er enig med deg.

Skrevet

Også enig. De damene der var flotte, selv om de er litt større enn normal modellstandard.

Skrevet

Ja, skjønner ikke hvorfor man ikke kan bruke modeller som passer til klærne som skal vises frem uten at det skal bli noe voldsom diskusjon av det.

Hvis jeg ønsker en plus size bikini, og ser en annonse med en plus size modell, så ser jeg om bikinien er noe som kunne passe for meg, og så kjøper jeg den hvis jeg synes det. Jeg begynner ikke å legge meg opp i om modellen burde vært tynnere eller tykkere.

Det samme med folk som flasher kropp i blogger; Er man slank, så er det dårlig gjort, er man overvektig, så er det sååååååå tøfft gjort å vise frem kroppen sin. Hva med å bare si at de er fin (hvis man synes det), og så ferdig med det (med mindre de er mindreårig og burde tenkt seg om et par 10 ganger før de la ut lettkledde bilder av seg selv).

• Liker 5
Gjest New_Girl
Skrevet

Er det reklame for plus-size klær så burde det være plus-size jenter som er modeller også. Det er da ikke bare tynne og normalvektige som bruker klær.

Og de burde absolutt begynne å bruke mer normalvektige modeller for å selge "vanlige" klær.

Jeg tror verden er klar for modeller i alle slags farger og fasonger.

• Liker 4
AnonymBruker
Gjest New_Girl
Gjest Nanne70
Gjest BrienneOfTarth
Skrevet

Modeller bør jo være representative for det de skal vise, og jeg syns jo ofte at de er litt for tynne de som viser klær som ikke er plus size.

Og ja takk til vanlige menn. De er uansett langt mer interessante enn det de der "perfekte" mannfolka er ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Fordi kvinnekroppen selger. Uansett om,den er tynn eller tykk. Og alt som har med kropp og gjøre. Dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...