Gå til innhold

"gave" til vennepar som har mistet for tredje gang - IVF

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Et vennepar av oss har vært prøvere i snart 6 år. De startet med IVF for...utrolig lenge siden.

Første gang var det XU

Andre gang hadde de hatt UL osv, så hjertet slår, og skulle tilbake på UL i uke 10 og da var det ikke noe liv. Utskrapning.

Idag har jeg fått den triste beskjeden om at det mest sannsynlig er gått galt igjen. Hun er nå 8 uker på vei, fikk satt inn to egg. Skal på UL idag pga blødninger og klumper.

Nå håper jeg jo selvfølgelig at den siste var tvillinger hvor den ene gikk dukken og en er i live enda.

Uansett..jeg er trist, men mest sint, forbannet over at det ser ut til å gå dårlig igjen.

Selv har jeg et barn og er nettopp gravid igjen selv, og forrige uke snakket vi om fremtiden med baby samtidig med kun 1 mnd imellom.. Det er så utrolig trist!

Nå lurer jeg på om vi skal gi dem noe... ikke en medlidenhetsgave eller noe, det høres så rart ut, men hadde tenkt å gi dem et eget spa-rom hvor de kan være i 2 timer, og slappe av, det er dempet belysning, stort boblebad, infrarød-bad og varmebheandling, sauna, tørr-bad med en flaske vin til... Var på dette selv og det var veldig avslappende, men er det liksom for mye? Ga dem blomster forrige gang...

Anonymous poster hash: e4575...aa7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo en koselig gave om dere er veldig nærme :)

Skrevet

Jeg ville satt mest pris på blomster, en god klem og muligheten til å snakke ubegrenset lenge og ubegrenset mange ganger om alt:-) Jeg tror jeg kanskje ikke hadde greid å nyte trøstegaven, fordi jeg kanskje var overveldet av sorg og angsten for å aldri lykkes. Du virker som en god venninne og jeg er sikker på at du får vist hvor mye du bryr deg uansett hva du velger.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en koselig gave om dere er veldig nærme :)

Han var min manns forlover blant annet

Anonymous poster hash: 24fb2...78d

AnonymBruker
Skrevet

skjønner hva du mener. Det eneste er at dette er da andre gang at vi blir gravide samtidig, men at det tar slutt for dem. Og at hun sa det føles rart å snakke med noen som da er så heldige å være gravide, at hun ikke klarte det. Det var vanskelig. Og det forstår jeg selvfølgelig! Hva er oddsen for at dette skal skje igjen.. :(

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg ville valgt å ikke gi noen gave, men isteden gitt dem en klem og snakket med dem. Om de hadde lyst ville jeg invitert dem over til meg på en middag ( om de var klare for det).

Anonymous poster hash: 8a86e...cf4
Skrevet

skjønner hva du mener. Det eneste er at dette er da andre gang at vi blir gravide samtidig, men at det tar slutt for dem. Og at hun sa det føles rart å snakke med noen som da er så heldige å være gravide, at hun ikke klarte det. Det var vanskelig. Og det forstår jeg selvfølgelig! Hva er oddsen for at dette skal skje igjen.. :(

Oddsen stiger når det har skjedd 3 ganger. Da skal man utredes for habituell/gjentagende abort.

Jeg forstår at det kan være vanskelug å være nærme når den ene er lykkelig gravid og den andre er fortvilet ikke-gravid. Hvis hun trenger litt avstand, så gi henne det, og vis forståelse. Det vil uansett være godt for henne å vite at du bryr deg. Men ingen gaver kan bøte noe på det tapet hun føler nå. Det må de bare gjennom, dessverre.

AnonymBruker
Skrevet

hei igjen

Hun var nettopp på UL og der fant de 3 embryo med hjerteslag! Herreguuuuuud!

Risiko...

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ååååååh, så herlig å høre! Håper virkelig det går bra med dem denne gangen :)

Anonymous poster hash: 182e6...25f

Skrevet

hei igjen

Risiko...

Så spennende! :D

Men vær forsiktig med å prate i sånne ordlag som forrige gang, ang begges graviditeter.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så spennende! :D

Men vær forsiktig med å prate i sånne ordlag som forrige gang, ang begges graviditeter.

Hva mener du?

Skrevet

Hva mener du?

Dette:

"og forrige uke snakket vi om fremtiden med baby samtidig med kun 1 mnd imellom.."

Jeg mente ikke å skrive "forrige gang", siden det dreier seg om den samme graviditeten. Men poenget er uansett det samme: Vær obs på å ikke øke hennes forhåpninger ytterligere, da kan fallet bli enda verre om det skulle skjære seg igjen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette:

"og forrige uke snakket vi om fremtiden med baby samtidig med kun 1 mnd imellom.."

Jeg mente ikke å skrive "forrige gang", siden det dreier seg om den samme graviditeten. Men poenget er uansett det samme: Vær obs på å ikke øke hennes forhåpninger ytterligere, da kan fallet bli enda verre om det skulle skjære seg igjen.

Jeg er veldig forsiktig med dette, siden jeg har mistet tre ganger selv, en gang i uke 12, selv etter 2 ganger UL, så jeg er alltid veldig forsiktig med å ikke skape forventninger til at "alt går bra". Til og med meg selv i forrige svangerskap nektet jeg å si "jeg skal bli mamma", fordi det visste jeg da ikke. Alt kan gå galt, så akkurat dette er jeg veldig var på.

Hun derimot var veldig interessert i å prate om fremtiden med barn forrige uke.

Skrevet

hei igjen

Risiko...

Oj!! :-)

Skrevet

hei igjen

Risiko...

Så spennende! Krysser fingrene og vil høre fortsettelsen :)

Gjest Makemeloveit
Skrevet

For et fint menneske du er TS! Jeg ville absolutt gitt de spa slik som du beskriver, det hadde vært en fantastisk gave! Jeg hadde ikke sett på det som noe trøstegave. Nå har jeg forstått det slik at det ser ut til å gå bra (?) Det var utrolig koselig å høre :) Krysser fingrer og tær!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke opplevd det samme som dem, men har mistet babyen min i uke 20. Og det eneste man trenger er tid og ro. Jeg hadde satt veldig pris på en slik gave som du nevner. Men det er ikke sikkert hun klarer å bruke den med en gang:)

Anonymous poster hash: ba43c...cad

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke opplevd det samme som dem, men har mistet babyen min i uke 20. Og det eneste man trenger er tid og ro. Jeg hadde satt veldig pris på en slik gave som du nevner. Men det er ikke sikkert hun klarer å bruke den med en gang:)

Anonymous poster hash: ba43c...cad

Nå ser det ut til at det går bra for dem, men gaven har brukstid på 2 år så man kan velge selv innen for 2 år når man vil dra og slappe av.

• Liker 1
Skrevet

Åh, kjenner tårene presset litt på da jeg leste dette.. Du er en utrolig god venninne, det må jeg bare si! Og nå krysser jeg virkelig alt som krysses kan for at både ditt og hennes svangerskap går bra :hjerte: Lykke til, begge to :)

Gjest Blondie65
Skrevet

Må bare si at jeg ble så utrolig glad når jeg hørte om UL resultatet at jeg sitter her med en tåre i øyekroken. Håper det fortsetter å gå bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...