Gå til innhold

finsk lapphund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,

jeg har tenkt å kjøpe meg en hund i slutten av sommeren her. Jeg hadde først planlagt å få meg en liten hund (papillon), men ombestemte meg da denne blir litt for liten. For litt siden ble jeg oppmerksom på en finsk lapphund, syntes denne var nydelig og bestemte meg for å finne ut mer om den.

Jeg bor sammen med min mamma, og en katt. Vi har god plass, stor hage, og gode turmuligheter. Jeg vipper vel fortsatt litt mot en liten hund, og er redd for at denne kanskje blir for stor? men vi har tenkt å bruke den til fjellturer, agility og lydighet på amatørnivå. Den må kunne være inne, ha dager med mindre turer, men også klare å gå lange turer. Den skal lett klare å bli med på feks hytte.

Er nybegynner med hund, så er denne "lett" og trene?

Har mulighet til å bruke mye tid til, og vil at den skal få det best mulig.

noen erfaringer med en finsk lapphund? eller vil du anbefale en annen rase? :rolleyes:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De som har finsk lapphund sier alle at det er den perfekte familiehund. Bare møtt snille individer av rasen. De liker å bli brukt og å være mye ute, men de krever ikke full aktivisering hver våkne time. Kan de bli med menneskene sine på det de gjør, blir de lykkelige.

Anonymous poster hash: 3c54f...fb9

Skrevet (endret)

Syns det høres ut som at Finsk Lapphund hadde passet fint inn med dere :)

Hvis du syns den blir for stor kan du også sjekke ut Schipperke, Lundehund og Jack Russel Terrier; store hunder i små kropper.

Edit: Og Dansk Svensk Gårdshund

Endret av netpuppy
Skrevet

Hei!

Unnskyld at eg kupper tråden din TS, men eg har også sett på finsk lapphund, synes de er så nydelige!

Det eg lurer på er om de vil passe å bo i en liten leilighet? Vil selfølgelig få flere turer om dagen. Og siden faren min er hyperallergisk mot hund, har den god nok pels til å stå ute døgnet rundt (i sommerhalvåret, med skikkelig hundehus) hvis eg reiser å besøker foreldrene mine noen dager?

Skrevet

Jeg bodde på 20 kvm med min så null prpblem, så lenge den får tur og aktivitet har ikke størrelse på leilighet noe å si :)

Nja, kommer helt ann på hunden. Mine hadde mistrivdes stort og eldste uler når han er for lenge ute ifølge seg selv. Er jo en mulighet for at han tåler finsk lapphund, spørs hva han er allergisk mot!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...