Holly Hobbie Skrevet 18. juni 2004 #1 Skrevet 18. juni 2004 Kom til aa tenke paa noe. De fleste britiske gjestene vaare (tror faktisk nesten alle) har kjopt noe fra onskelisten vi har her borte. Alle gavene blir levert etter bryllupsreisen. Saa paa gavebordet blir det ingen gaver fra dem, saa da ser det sikkert litt rart ut? At vi viser frem gavene fra de norske of ikke de britiske gjestene? Noen som har noen lure ideer?
Grooo Skrevet 18. juni 2004 #2 Skrevet 18. juni 2004 Skjønner hva du mener... Men det ville jo være synd å ikke vise fram det dere får fra de norske også da, går det ikke ann at dere opplyser feks under middagen eller noe om hvorfor det er som det er? Virker kanskje litt rart det og, men da får alle vite på en klar og grei måte hvorfor det er sånn..
Gjest Poirot Skrevet 18. juni 2004 #3 Skrevet 18. juni 2004 Synes dere skal ha gavebord. Ved å opplyse om dette under middagen synes jeg dere kun setter ekstra fokus på gaver, jeg ville ikke sagt noe. Dere kan jo evt be de ta med kort og skirve på hva de har gitt. Slik har jeg sett i andre bryllup der den andre familien kommer langveis fra.
Holly Hobbie Skrevet 18. juni 2004 Forfatter #4 Skrevet 18. juni 2004 Synes dere skal ha gavebord. Ved å opplyse om dette under middagen synes jeg dere kun setter ekstra fokus på gaver' date=' jeg ville ikke sagt noe. Dere kan jo evt be de ta med kort og skirve på hva de har gitt. Slik har jeg sett i andre bryllup der den andre familien kommer langveis fra.[/quote'] God ide. Faar proeve aa formidle det paa en mest mulig diskre maate. Eller saa kan vi lage en liten oversikt selv (vi vet hva vi faar, faar oppdatert liste hver uke).
Green Skrevet 18. juni 2004 #5 Skrevet 18. juni 2004 Nåe eg var i bryllaup i England då min fetter gifta seg med ei engelsk jente, hadde dei ikkje gavebord. Det er visst ikkje vanleg der. Men dei norske gjestane synast det var kjedeleg å ikkje få sjå kva brureparet hadde fått. Så det er kanskje ikkje så viktig for engelskmenn å sjå gåvene?
Piarina Skrevet 18. juni 2004 #6 Skrevet 18. juni 2004 Jeg diskuterer fortsatt med min kjære canadier om vi skal ha gavebord eller ikke. Det vil si, om pakkene skal åpnes og stilles ut eller ikke. Han påstår at i Canada står pakkene uåpnet til neste dag, og da pakker brudeparet dem opp selv. Det er en egen liten seanse der borte. Han kan overhode ikke tenke seg å la noen andre pakke opp gavene for oss... Dessuten tror jeg det er vanligere at brudeparet får gavene tilsendt i forkant av bryllupet i de "britiske" landene.
Martha Stewart Skrevet 19. juni 2004 #7 Skrevet 19. juni 2004 Når jeg tenker på det, så har jeg et ambivalent syn på det med gavebord. For det første så er det noe av det jeg synes selv er morsomst å se på i et bryllup - man er jo nysgjerrig på hva brudeparet har fått. :-) På den annen side så har jeg tenkt litt på det med at det er en uting at folk (gjestene) skal sammenlikne gaver, ut fra pris og hvor "flott" den ene gaven er ift en annen. Det var en debatt om en kjøkkenmaskin her inne som fikk meg til å tenke på det: At man som gjest skal være redd for at man gir for mye eller for lite. Uten gavebord løser man den problematikken. (Brudeparet kan jo sammenlikne, men sånn er det jo bare).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå