Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag har jeg spist sjokolade til frokost. Til vanlig spiser jeg ikke frokost. Blir utrolig sliten etter å spist uansett mat, må slappe av på sofaen. Er det like greit å ikke spise da tro, siden jeg ikke blir sliten av ikke noe mat?

Videoannonse
Annonse
Gjest Inggolf
Skrevet

Ja for da blir du jo ihvertfall ikke sliten.. Vanligvis ville jeg tro at en slik tråd er tull, men...ikke i dette tilfellet.. - prøv heller å få i deg noe som _gir_ deg energi i stedenfor sjokolade som gjør deg tung og sliten i kroppen (til frokost altså)

Skrevet

Det er ikke greit å ikke spise over en lengre periode! Du må nok venne kroppen til større mengder mat som gir deg energi.

Skrevet

I lengden vil du bli sliten av en liten mengde mat. Regner med at du blir sliten av maten fordi den inneholder tomme kalorier og lite næring.

AnonymBruker
Skrevet

Smoothie are som regel en god løsning for oss ikke-frokost-spisere.

Litt juice, en halv banan, noen frosne bær, litt yoghurt og evt annen frukt du har liggende.

Da får du i alle fall i deg noe det er litt vitaminer og næring i.

Du kan evt kjøpe noen sånne frokost-kjeks for å få i deg litt fiber. De har mye sukker, men er lett å dytte i seg sammen med kaffekoppen.

Anonymous poster hash: 8ae20...035
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Idag har jeg spist sjokolade til frokost. Til vanlig spiser jeg ikke frokost. Blir utrolig sliten etter å spist uansett mat, må slappe av på sofaen. Er det like greit å ikke spise da tro, siden jeg ikke blir sliten av ikke noe mat?

Så klart blir du ikke sliten av ikke noe mat, du dør av det. Slutter du å drikke, dør du fortere.

Så hvis du ikke har tenkt å dø, kan du i hvert fall drikke noe med næring i, for eksempel smoothie.

Det finnes ingen mystiske sykdommer som gjør at lite eller intet inntak av næring er det eneste som duger.

Anonymous poster hash: afd55...fa9

• Liker 1
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Spiser selv ikke frokost. Null problem. Jeg er aktiv, jogger, trener, driver med fluefiske, har to firmaer jeg jobber med på dagtid pluss at jeg jobber nattevakt 10 dager i mnd. Har også familie, barn, og et lite hus hvor det stadig er ting som må gjøres - altså et veldig aktivt liv.

Blir kvalm av frokost, så jeg står opp i ni-tiden - drikker kaffe, spiser en kjeks eller to, så pusser jeg tenna, dusjer/vasker meg, kler på meg skikkelige klær, setter meg ned å planlegger dagen. Så gjør jeg litt lett husarbeid..og SÅ er jeg klar for frokost - omtrent en time etter at jeg stod opp.

Samme NÅR du spiser, bare du spiser bra og nok mat. Sjokolade som frokost er ikke bra. Da dropper du heller frokosten og går rett på lunsj. Vet om flere, blandt annet ett par bodybuildere (i full jobb) som venter med å spise til klokka 15 (intermittent fasting). De trives kjempegodt med det.

AnonymBruker
Skrevet

Spiser selv ikke frokost. Null problem. Jeg er aktiv, jogger, trener, driver med fluefiske, har to firmaer jeg jobber med på dagtid pluss at jeg jobber nattevakt 10 dager i mnd. Har også familie, barn, og et lite hus hvor det stadig er ting som må gjøres - altså et veldig aktivt liv.

Blir kvalm av frokost, så jeg står opp i ni-tiden - drikker kaffe, spiser en kjeks eller to, så pusser jeg tenna, dusjer/vasker meg, kler på meg skikkelige klær, setter meg ned å planlegger dagen. Så gjør jeg litt lett husarbeid..og SÅ er jeg klar for frokost - omtrent en time etter at jeg stod opp.

Samme NÅR du spiser, bare du spiser bra og nok mat. Sjokolade som frokost er ikke bra. Da dropper du heller frokosten og går rett på lunsj. Vet om flere, blandt annet ett par bodybuildere (i full jobb) som venter med å spise til klokka 15 (intermittent fasting). De trives kjempegodt med det.

Kaffe og kjeks er da frokost.

Skrevet

Sjokolade blir du veldig sliten av en ganske liten stund etter at du har spist den, og særlig sliten hvis du spiser sjokolade på tom mave. Pga mye sukker får den blodsukkeret først til å skyte i været ganske fort, men like fort daler blodsukkeret igjen. Det gjør en veldig trett.

Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Kaffe og kjeks er da frokost.

På Jessheim kanskje..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...