Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann. Har alltid hatt et problem med huden min. I min ungdomstid hadde jeg en del kviser, og får fortsatt kviser, men ikke i så stor grad at det ikke kan behandles. Problemet mitt er de røde prikkene, de store porene, nesa(!) og at den er så "shiny". Huden min er også veldig rød noen plasser. Er flink til å rense hud morgen og kveld, brukt veeeeeldig mange forskjellige produkter både til rens og behandling, men føler at jeg er litt stuck her. Legger ved noen bilder, kanskje noen har noen gode tips? hadde isåfall blitt veldig glad for det. Går litt ut over selvtilliten og føler meg ikke veldig vel uten sminke. (som forøvrig også funker dårlig, spesielt i sola!!)

Bildet som ligger her er det eneste jeg fant i farta. er egentlig plaget i hele ansiktet med dette her.

Anonymous poster hash: 2dbd1...13e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De harde kjemikaliene i renseproduktene kan ha motsatt virkning ved å bryte ned syrekappen som huden har for å beskytte seg mot frie radikaler, farlige bakterier osv. Man skader syrekappen ved å blandt annet bruke for basiske renseprodukter, så pass på at ph-verdien i produktene du bruker ikke er for høy. Eller for lav. Les gjennom ingrediensene til det du kjøper og vær bevisst på hva du bruker på huden din.

Et annet tips er å bruke olje. Jeg anbefaler å prøve en liten periode å bytte ut rensen du bruker med en blanding av lakserolje og olivenolje. Bare masser det inn i ansiktet og legg en varm, våt klut på ansiktet for å dra ut skitten av porene. Hampolje og avocadoolje er også midt i blinken da de bygger opp syrekappen og ikke tetter porene. De kan derfor brukes som maske, fuktighetskrem, rens eller nattkrem uten problem. Bare husk å bruke kaldpresset olje da mye av det gode i oljen dør av høy temperatur

:nigo: Håper dette var til hjelp

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker kremen Epiduo som jeg synes hjelper mye. Jeg har sånn hud som du, men min er verre enn slik det ser ut på bildet ditt. Synes at den blir litt glattere og mindre oljete med den kremen. Pluss at den er effektiv mot kvisene.

Men det viktigste er å prøve å ikke bry seg! Bare smile, le, og være blid og glad, det er noe med utstrålingen som overskygger hudproblemene! Hvis en person har problemhud men ikke bryr seg synlig, legger ikke andre så godt merke til det heller. Tenker med gru på hvordan jeg prøvde å skjule huden som tenåring (bak en lang lugg etc), da legger bare folk enda mer merke til det. Nå har jeg alt håret trukket tilbake i en hestehale, og prøver å være fornøyd med meg selv, og ikke studere huden intenst hver gang jeg går forbi et speil :)

Anonymous poster hash: 6ebcb...3c8
AnonymBruker
Skrevet

Heisann. Har alltid hatt et problem med huden min. I min ungdomstid hadde jeg en del kviser, og får fortsatt kviser, men ikke i så stor grad at det ikke kan behandles. Problemet mitt er de røde prikkene, de store porene, nesa(!) og at den er så "shiny". Huden min er også veldig rød noen plasser. Er flink til å rense hud morgen og kveld, brukt veeeeeldig mange forskjellige produkter både til rens og behandling, men føler at jeg er litt stuck her. Legger ved noen bilder, kanskje noen har noen gode tips? hadde isåfall blitt veldig glad for det. Går litt ut over selvtilliten og føler meg ikke veldig vel uten sminke. (som forøvrig også funker dårlig, spesielt i sola!!)

Bildet som ligger her er det eneste jeg fant i farta. er egentlig plaget i hele ansiktet med dette her.

Jeg ville forsøkt et hudprogram med Obagi/ZO medical, dyrt men effektivt. Ellers kan du også først prøve tretinoin eller epiduo, vet mange er fornøyd med disse.

Anonymous poster hash: 4840a...c11

Skrevet

Jeg leste "Hunden min er så stygg" og tenkte "Hjeeelp, er det også et så stort problem at man lager en tråd om det..

:fnise:

Sorry avsporingen

• Liker 3
Skrevet

På blankhet synes jeg L'Oréal Studio secrets primer på krukke er genial! Det dekker jo bare over "problemet", men den matter i hvert fall huden på en veldig fin måte :) På kvisene bruker jeg Epiduo. Har ikke brukt den så lenge, så om den funker vet jeg ikke enda.

Skrevet

Jeg leste "Hunden min er så stygg" og tenkte "Hjeeelp, er det også et så stort problem at man lager en tråd om det..

:fnise:

Sorry avsporingen

Samme her, hehe

• Liker 1
Skrevet

Hmm jeg syntes huden din så helt fin og normal ut på bildet! Skjønner hva du mener med porer og slikt, men jeg hadde aldri aldri tenkt at denne personen hadde dårlig hud, utifra bildet. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har IKKE stygg hud. Helt vanlig, ordinær hud som jeg ser hver dag :) 'Og hvis du har stygg hud , ligner jeg på et troll :(

Anonymous poster hash: e49cb...1a7
AnonymBruker
Skrevet

TS her! Takk for mange bra svar :) Har som sagt prøvd ganske mye forskjellig, og noe fungerer i perioder til jeg føler det ikke fungerer lengre. Får kanskje høre med legen min om hun vet om noe jeg kan få!

Til dere to nederste her, takk for at dere synes det! Er nok litt mer dømmende over meg selv, og er ganske sikker på at ingen andre egentlig tenker over det til vanlig. Dette er huden min på en helt ok dag, og noen ganger ser det verre ut og i hele ansiktet. Men ja, i sola føler jeg meg hvertfall verst, derfor jeg også prøver å ikke sminke meg så alt for mye, da ser det jo bare enda verre og "pudrete" ut føler jeg. :)

TS

• 9 måneder senere...
Skrevet

Prøv heller å rense med hemp olje og smøre med hemp olje etterpå. ikke bruk for mye av lakserolje, da den tørker veldig ut huden.

Hemp oljen er kjempebra mot fet og uren hud. Kjempebra mot hudormer, har ingen på nesen lenger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...