AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #1 Skrevet 6. juni 2014 Ja, kjæresten min har begynt å snakke om at hans biologiske klokke tikker og at han har lyst til å gifte seg "før han blir for gammel for det". Jeg er glad i han, vi har vært sammen i 2 år, er han jeg vil ha, men jeg er bare 22! I min verden er det skummelt ungt for å tenke på ekteskap. Er jeg helt på bærtur? Jeg får så dårlig samvittighet, tørr ikke si noe, da vil han sikkert tro jeg er usikker. Kanskje jeg er det? Alderen min skremmer meg. Vet ikke helt hva jeg skal si til han? Uten å såre han.. Anonymous poster hash: b12d3...e8c
Chizue Skrevet 6. juni 2014 #2 Skrevet 6. juni 2014 Det burde du jo ha tenkt på før du ble sammen med en som er mye eldre enn deg. Så klart hans biologiske klokke tikker.. han vil stifte familie nå før det er forseint. Og ikke for å høres helt "hurpete" ut, så om du dumper han om 5år, enda ugift og barnløs så kan det godt hende at han ikke får noen barn. Men hei, om det er han du vil ha, så kan dere jo kanskje forlove dere, men at DU bestemmer når brullypet skal stå. Heller bli ferdig med alt stresset når man er ung og leve livet senere Mange unge mødre som også ender opp som alenemødre har klart og kommet seg opp og frem i livet Men er jo ditt valg, om du ikke vil gifte deg med ham enda så uansett hva du sier så vil du jo såre ham.
Eplekaka Skrevet 6. juni 2014 #3 Skrevet 6. juni 2014 Det burde du jo ha tenkt på før du ble sammen med en som er mye eldre enn deg. Så klart hans biologiske klokke tikker..han vil stifte familie nå før det er forseint. Og ikke for å høres helt "hurpete" ut, så om du dumper han om 5år, enda ugift og barnløs så kan det godt hende at han ikke får noen barn. Men hei, om det er han du vil ha, så kan dere jo kanskje forlove dere, men at DU bestemmer når brullypet skal stå. Heller bli ferdig med alt stresset når man er ung og leve livet senere Mange unge mødre som også ender opp som alenemødre har klart og kommet seg opp og frem i livet Men er jo ditt valg, om du ikke vil gifte deg med ham enda så uansett hva du sier så vil du jo såre ham. Har veeeldig lang tid igjen til å stifte familie når mannen er 30 og kvinnen 22! De kan godt vente 10 år og vil fremdeles ikke være spesielt gamle foreldre.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #4 Skrevet 6. juni 2014 Det burde du jo ha tenkt på før du ble sammen med en som er mye eldre enn deg. Så klart hans biologiske klokke tikker.. han vil stifte familie nå før det er forseint. Og ikke for å høres helt "hurpete" ut, så om du dumper han om 5år, enda ugift og barnløs så kan det godt hende at han ikke får noen barn. Men hei, om det er han du vil ha, så kan dere jo kanskje forlove dere, men at DU bestemmer når brullypet skal stå. Heller bli ferdig med alt stresset når man er ung og leve livet senere Mange unge mødre som også ender opp som alenemødre har klart og kommet seg opp og frem i livet Men er jo ditt valg, om du ikke vil gifte deg med ham enda så uansett hva du sier så vil du jo såre ham. Det mest dustete jeg har lest på lenge. Så ts skal gifte seg og få barn, selv om hun er i tvil? Bare bra å skille seg og bli alenemor. Greit å,bli ferdig med barneproduksjonen liksom. Er det noe i veien med deg? Nei, ts. Om du ikååer i tvil, er det fordi magefølelsen vil si deg noe. Da er du ennå for ung. Det må ha respektere, og det vil han gjøre om han elsker deg. Han kan tross alt få barn langt inn i 40-årene (og enda lengre). Hva haster sånn for hans del? Han kan vel vente for eks 5 år med å gifte seg, om det er deg han vil ha. Innen den tid vet du kanskje bedre om det er han som er den rette også. Anonymous poster hash: bf9dd...349 2
naturbarn Skrevet 6. juni 2014 #5 Skrevet 6. juni 2014 Fortell han at du vil gifte deg med han, men ikke ennå. Og at dere kan få barn, men om noen år. Det er åtte år mellom meg og min mann og vårt første barn fikk vi da jeg var 26. Gikk helt fint. Om du ikke kan snakke med han om dette, så forstår ikke jeg hvordan dere kan snakke sammen om vanskelige ting senere. Dette går så fint skal du se. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #6 Skrevet 6. juni 2014 Takk for svar dere! Jeg snakket bare om ekteskap, han har barn fra før og jeg ønsker ikke barn. Det er ekteskap han prater om. Og personlig er jeg litt redd sånt, helt sikkert fordi at jeg kjenner så mange som skiller seg. Og nei, det er ikke noe i veien med meg.. som noen her over sa så kan man jo vente lenge med giftermål (og barn for den saks skyld for noen), det er bare noe inni hodet hans som sier han må gifte seg før han blir 35, så finner han seg ei ung som meg? Hadde han lyst til å gifte seg som 22 åring kanskje? Tviler! Jeg får vel bare prøv å si det på en snill måte da, at jeg vil det men ikke enda. Håper vi slipper diskusjon om det.. Redd han kommer til å tenke at jeg ikke vil gifte meg enda fordi at jeg vil herje fra meg ugift ellernoe enda. Sist vi kranglet kom der frem ut av det blå.. Etter det føler jeg bare han vil gifte seg fordi at han plutselig ikke stoler på meg? Det har ikke skjedd noe, iallfall ikke fra min side, han har ingen grunn til å plutselig ikke stole på meg! - TSAnonymous poster hash: b12d3...e8c 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #7 Skrevet 6. juni 2014 At han vil gifte seg før han blir for gammel for det, er det rareste jeg har hørt. Du kan jo svare at du for din del vil gifte deg når du blir gammel nok til det? .. Og det er ikke ennå. Anonymous poster hash: e1cdc...5c1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #8 Skrevet 6. juni 2014 Giftet meg når jeg var 23, mannen min var 32. Jeg hadde barn og han ønsket seg familie. Jeg er veldig glad for valget vi gjorde, men synes uansett alder man ikke skal gifte seg for den ene part vil det. Dere kunne forlove dere om du er mer okay med det? Har dere diskutert ekteskap ordentlig? hvorfor det er viktig for han utenom at han vil gjøre det før han er for gammel? Er han helt okay med å ikke få flere barn med deg, eller kan det vere litt i håp om å få familie sammen? Ta er ordentlig prat, og er dere veldig uenige om fremtiden må du tenke deg en ekstra gang om dere har en fremtid. Anonymous poster hash: 5d999...ce9
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #9 Skrevet 7. juni 2014 At han vil gifte seg før han blir for gammel for det, er det rareste jeg har hørt. Du kan jo svare at du for din del vil gifte deg når du blir gammel nok til det? .. Og det er ikke ennå. Anonymous poster hash: e1cdc...5c1 Har pratet med han om dette nå, og sa akkurat dette. Det er det rareste jeg også har hørt forresten.. Han syntes forsåvidt det var greit, og jeg nevnte evt forlovelse, men.. selvfølgelig, har vi ikke det bra sånn som vi har det? Hehe, vi får se hva som skjer nå da. Håper han legger fra seg disse tankene litt, vi har det jo bra Giftet meg når jeg var 23, mannen min var 32. Jeg hadde barn og han ønsket seg familie. Jeg er veldig glad for valget vi gjorde, men synes uansett alder man ikke skal gifte seg for den ene part vil det. Dere kunne forlove dere om du er mer okay med det? Har dere diskutert ekteskap ordentlig? hvorfor det er viktig for han utenom at han vil gjøre det før han er for gammel? Er han helt okay med å ikke få flere barn med deg, eller kan det vere litt i håp om å få familie sammen? Ta er ordentlig prat, og er dere veldig uenige om fremtiden må du tenke deg en ekstra gang om dere har en fremtid. Anonymous poster hash: 5d999...ce9 Å, så ung! Jeg er glad på deres vegne da Det var at han bare visste han ville ha meg, så hvorfor vente, var det han sa da. Og klart, jeg vil jo ha han også, men hvorfor gifte oss nå. Bryllup er jo dyrt også. Alt må være på plass for at jeg skal gifte meg iallefall, alt skal være sikkert. For etter min mening gifter man seg bare en gang. Takk for svar, mye fornuftige råd og spørsmål her Anonymous poster hash: b12d3...e8c
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #10 Skrevet 7. juni 2014 Jeg var 37 og min mann 39 da vi gifet oss Da hadde vi vært sammen i 8 år og et barn sammen Så han blir ikke for gammel å gifte seg hvis han venter noen år til Mulig han har panikk for å miste deg siden du er ung og han "gammel" Men jeg har også et søskenbarn der de møtte hverandre i 15 årsalderen og de giftet seg da de var 23 Gift enda og har barn Så der er verken for ungt eller for gammelt. Men dere har bare vært sammen i 2 år, så hvis du er usikker, så si heller til han at dere kan snakke om det om et par år. Anonymous poster hash: 3c1ab...696
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #11 Skrevet 7. juni 2014 Jeg giftet meg da jeg var 22, og det er det dummeste jeg har gjort. Jeg var skilt før jeg fylte 30, og innså ganske kjapt at jeg hadde gjort noe jeg ikke burde ha gjort. Håper dere finner ut av det, og at han kan godta at du synes det er for tidlig. Det verste du gjør er å la deg presse inn i et ekteskap. Er du ikke klar, så er du ikke klar. Og så lenge dere ikke skal ha barn og det er grunnen til at han vil gifte seg ser jeg ihvertfall ingen grunn til at du må gifte deg nå! Anonymous poster hash: 440bf...b0e
Red-Ruby Skrevet 7. juni 2014 #12 Skrevet 7. juni 2014 Det var noen på forumet som sa at hvis det er viktigere å gifte seg, enn å ha et liv sammen, er det egentlig et dårlig tegn. Altså hvis det er sånn at han vil forlate deg pga det, så har han dårlig verdier, ekteskap handler jo om å holde sammen, og hvis det er det han påstår at han vil, så vil han jo ikke dra fra deg. Du får dårlig samvittighet ovenfor han fordi han er redd for å gifte seg gammel,men han burde jo også tenke på om du vil gifte deg såpass ung.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #13 Skrevet 7. juni 2014 Det er vel ikke så rart om han vil gifte seg. Nei det er ikke noe man blir "for gammel" til men de som bryr seg om ekteskap vil jo at det skal skje på et tidspunkt. Antakeligvis har han slektninger og/eller venner/kolleger i samme aldersgruppe som gifter seg og synes det er en fase han selv vil inn i. Når ens omgangskrets etterhvert består av mange gifte par er det en siste brikke mange vil legge på plass. Mange menn ser også på ekteskap noe statusrelatert og i enkelte bransjer er det sett på som viktig å ha "kone og barn". Du får vel stille deg selv spm. hvorfor du vil vente. Jeg er ikke langt unna din alder og min erfaring er at når jeg er helt overbevist om at en mann er riktig vil jeg absolutt gifte meg (selv om jeg i utgangspunktet syntes jeg var for ung), dersom jeg satt litt "på gjerdet" og tanken skremte meg var det fordi jeg ike var overbevist. Dersom personen er rett er det ingenting som er skummelt eller begrensende med ekteskap. Har du kanskje ting du vil "krysse av" for tyveårene - som reise, jobb i utland osv.? I så fall må du se på det slik at ekteskap er et liv tilbragt sammen og du kan gjore alle disse tingene, bare som del av et team. Han er forhåpentligvis en perfekt seksuell match, en bestevenn, en partner in crime og ektemannsmateriale. Da er det ingenting som står i veien for at det skal bli offisielt. Dere trenger ikke stort bryllup eller mye stas - det handler egentlig bare om to mennesker som sverger å bli sammen for resten av livet, foran menneskene de bryr seg om. Dersom dette fortsatt skremmer deg ville jeg tenkt over om han faktisk er den rette for deg. Tenk igjennom det før du snakker med ham så du ikke bare blir sittende og bable og synse. Men du skylder ham en skikkelig samtale, for noen av disse tingene er dealbreakere og det er heller ikke rettferdig mot ham å hale ut tiden hvis du egentlig ikke vil gifte deg de neste ti årene. Du kan heller ikke skylde på ham for å ha "valgt en så ung jente". Du valgte også et forhold med ham som er midt i den typiske ekteskaps-alderen. Det er ikke som om en av dere er mer urimelig enn den andre. Anonymous poster hash: f9899...32c
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #14 Skrevet 7. juni 2014 Jeg skjønner både deg og han.. Må være vondt og forvirrende at den du elsker, som også sier han h*n elsker deg, ikke har lyst til å gifte seg ennå.. Da hadde jeg tenkt litt sånn: hva venter du på? Samtidig er jeg veldig enig i at giftemål er noe man helst kun gjør en gang og at man da bør være sikker.. Det er jo en stor forpliktelse. Når det er sagt - jeg er 23 og hadde kjæresten min ønsket at vi skulle gifte oss innen et år f.eks, så hadde jeg ikke vært i tvil. Jeg elsker han og har lyst til å være sammen med han resten av livet. Så har du de riktige følelsene TS? Anonymous poster hash: 2b903...43d
smartbimbo Skrevet 7. juni 2014 #15 Skrevet 7. juni 2014 Tenker at du allerede burde vite nå om du faktisk vil gifte deg med denne personen i fremtiden. Kanskje du rett og slett generelt ikke vil gifte deg med han her? Ikke bare at det e for tidlig? Dere skal vel gifte dere før eller senere uansett? Vær ærlig med han og ikke minst deg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå