AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #1 Skrevet 5. juni 2014 Vi har prøvd i et år nå, på naturlig måte. Men hver mnd kommer mensen, jeg blir like fortvilet hver gang. Denne gangen hadde jeg omtrent alt av tegn, likevel så kom den hersens mensen. Vi er ganske ny i dette her så det jeg lurer på er om det er veldig innviklet for gynekolog/lege å finne ut hva som gjør det? Jeg begynner å bli fortvilet til tross for at det bare har gått litt over et år. Jeg begynner å lure på om dette kan ha noe å gjøre med en medisinsk abort jeg hadde for 2 år siden. Noen som har litt peiling på dette?Anonymous poster hash: f6c6a...4c4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #2 Skrevet 5. juni 2014 Vil nevne at mensen startet allerede etter 23 dager fra forje mens. Jeg begynner også å bli usikker på om jeg i det hele tatt har eggløsning. Baah, depresjon. Anonymous poster hash: f6c6a...4c4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #3 Skrevet 5. juni 2014 Det er veld igg å ikke ha barn? Må jo være stress, mye jobb, og dyrt og ha barn?? Anonymous poster hash: 2c56d...ac3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #4 Skrevet 5. juni 2014 Det er veld igg å ikke ha barn? Må jo være stress, mye jobb, og dyrt og ha barn?? Anonymous poster hash: 2c56d...ac3 Ikke når man virkelig ønsker seg barn, da er alt verdt det.Anonymous poster hash: f6c6a...4c4
Biloba Skrevet 6. juni 2014 #5 Skrevet 6. juni 2014 Etter et år har du krav på utredning. Få bestilt time nå, så får du henvisning til gynekolog sendt før sommeren. Vi gikk privat, der kostet første time, med kartleggingssamtale, innvendig ultralyd og sædanalyse 1900 kr. Det ble også tatt blodprøcer som er nødvendige før assistert befruktning. De fleste vil også ta en del blodprøver til ulike tider i syklus, for å sjekke at hormoner er i orden. Andre undersøkelser kan være testing av om eggledere er åpne (kan gjøres på flere måter), kikkhulloperasjon/laparaskopi i magen for å se om det er tegn til endometriose (livmorslimhinnevev som setter seg ulike steder som lager betennelser eller skadde eggledere, cyster kan også behandles). Noen færre trenger hysteroskopi (tynt rør med kamera som føres gjennom livmorhals slik at man ser livmoren innvendig). Ta med opplysninger om din syklus, variasjon i sykluslengde mm. er viktig for å stille diagnose. Medisinsk abort er veldig trygt, fordi ingen instrumenter føres inn i livmoren. Det er derfor mindre risiko for oppadstigende infeksjon, og ingen instrumenter som potensielt kan skade livmoren. Svingende sykluslengde og kanskje tidvis manglende eggløsning er kanskje årsak hos dere. Da er det ofte nok med medisiner som får syklus på plass. Ikke glem å sjekke sæden før behandlingsforsøk! Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå