Gå til innhold

Nettdating: Er jeg alene om å ha dette problemet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente som driver med nettdating. Når jeg ser menn som jeg synes er kjekke og har bra profil tør jeg rett og slett ikke kontakte dem. Dette gjelder også om de først har tatt initiativ til å kontakte meg. Jeg vet ikke hva jeg er redd for.. :(

Jeg ender alltid opp med å date "nedover" og ha kontakt med de jeg ikke synes er så kjekke. Dette ender ofte dårlilg da det ikke er noe gnist fra min sie der..

Noen andre som har det sånn?

Anonymous poster hash: 2380d...66a
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en jente som driver med nettdating. Når jeg ser menn som jeg synes er kjekke og har bra profil tør jeg rett og slett ikke kontakte dem. Dette gjelder også om de først har tatt initiativ til å kontakte meg. Jeg vet ikke hva jeg er redd for.. :(

Jeg ender alltid opp med å date "nedover" og ha kontakt med de jeg ikke synes er så kjekke. Dette ender ofte dårlilg da det ikke er noe gnist fra min sie der..

kjenner meg igjen. Jeg er mest redd de flotteste typene, men er en grunn for at jeg avskydde de da jeg hadde profil og. Det var at de virket for selvsikre og overfladiske ut.

• Liker 1
Gjest Leo Nardo
Skrevet (endret)

Abonnerer på denne tråden.

Jeg elsker å lese sånt, da dette er veldig forenlig med mine oppdagelser fra tråden "Historien om kvinners usikkerhet rundt menn."

Jeg var litt som deg før, men ikke nå lenger. Nå går jeg alltid etter de jentene som jeg virkelig vil ha og som virkelig beveger meg. Hvorfor skulle jeg gjøre noe annet? Jeg går ikke en gang på en date med en jente om jeg ikke ser kjærestepotensiale i henne og jeg velger kun fra øverste hylle.

Dette er ikke nødvendigvis de hotteste jentene, men det kan være det. Hun jeg er sjarmert av nå er litt mer 'understated' og jeg føler at hun er en liten skjult skatt som jeg har oppdaget, selv om jeg garantert ikke er den eneste som synes hun er ubeskrivelig vakker.

Jeg husker faktisk en gang jeg var på en uteplass og observerte en ring av jenter som fremsto som gudinner. En av de fanget oppmerksomheten min, men jeg husker at jeg tenkte negative tanker i baner som, "Aldri i livet om hun der faller for meg", "Hun er out of my league", "Bare glem det", osv.

Men så sa jeg, "Fuck it!". Om jeg ikke snakker med henne så har jeg tapt uansett, så jeg bestemte meg for å stoppe henne når hun gikk forbi meg. Jeg var ganske direkte og sa at jeg synes hun så utrolig pen ut i kveld. Til min store overraskelse lyste hun opp og ble stående å snakke med meg i over en time og vi utvekslet også nummer. Det ble aldri noe mer enn det av ulike grunner, men allikevel.

Det er veldig lett å begynne å tenke for den andre parten, men ingen av oss er tankelesere. Jeg går etter de jentene jeg vil ha og så overlater jeg tenkingen vedrørende hva de synes om meg til de selv. Nå tenker jeg heller ikke lenger i de baner som jeg skisserte overfor. Alle kvinner er innenfor min liga.

:)

Endret av Leo Nardo
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Abonnerer på denne tråden.

Jeg elsker å lese sånt, da dette er veldig forenlig med mine oppdagelser fra tråden "Historien om kvinners usikkerhet rundt menn."

Jeg var litt som deg før, men ikke nå lenger. Nå går jeg alltid etter de jentene som jeg virkelig vil ha og som virkelig beveger meg. Hvorfor skulle jeg gjøre noe annet? Jeg går ikke en gang på en date med en jente om jeg ikke ser kjærestepotensiale i henne og jeg velger kun fra øverste hylle.

Dette er ikke nødvendigvis de hotteste jentene, men det kan være det. Hun jeg er sjarmert av nå er litt mer 'understated' og jeg føler at hun er en liten skjult skatt som jeg har oppdaget, selv om jeg garantert ikke er den eneste som synes hun er ubeskrivelig vakker.

Jeg husker faktisk en gang jeg var på en uteplass og observerte en ring av jenter som fremsto som gudinner. En av de fanget oppmerksomheten min, men jeg husker at jeg tenkte negative tanker i baner som, "Aldri i livet om hun der faller for meg", "Hun er out of my league", "Bare glem det", osv.

Men så sa jeg, "Fuck it!". Om jeg ikke snakker med henne så har jeg tapt uansett, så jeg bestemte meg for å stoppe henne når hun gikk forbi meg. Jeg var ganske direkte og sa at jeg synes hun så utrolig pen ut i kveld. Til min store overraskelse lyste hun opp og ble stående å snakke med meg i over en time og vi utvekslet også nummer. Det ble aldri noe mer enn det av ulike grunner, men allikevel.

Det er veldig lett å begynne å tenke for den andre parten, men ingen av oss er tankelesere. Jeg går etter de jentene jeg vil ha og så overlater jeg tenkingen vedrørende hva de synes om meg til de selv. Nå tenker jeg heller ikke lenger i de baner som jeg skisserte overfor. Alle kvinner er innenfor min liga.

Jeg hadde ikke vært innenfor din liga.

Anonymous poster hash: 8c652...463

• Liker 1
Gjest Leo Nardo
Skrevet

Jeg hadde ikke vært innenfor din liga.

Det vet ikke du.

AnonymBruker
Skrevet

Det vet ikke du.

Jeg liker ikke alt for selvsikre gutter.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenk hvis du allikevel tok kontakt?

Ei dame som tar initiativ er det som vekker min interesse. Alle jeg har endt opp med å date over lengre tid har vært damer som tør å ta initiativ og som gir av seg selv. Jeg vet det er mange av oss der ute som liker dette.

Anonymous poster hash: 9577e...4f4

• Liker 2
Gjest Leo Nardo
Skrevet

Jeg liker ikke alt for selvsikre gutter.

Hva får deg til å tro at jeg er "alt for selvsikker"?

AnonymBruker
Skrevet

To menn som har vært "out of my league" maset på meg om å møtes og det fristet ikke. De begge maset i flere uker. Møtte han ene og han var en dust. Han drakk seg full på daten og skulle ha meg til sengs. Siden jeg avviste han så ringte han ei anna foran meg og avtalte sex. Sendte meg mld neste dag om vi skulle møtes igjen, eh...

Han andre gadd jeg ikke møte når han fortalte at han holdt på å date 3 andre, orker ikke noe ungkaren opplegg hvor jeg må konkurrere om en fyr.

Så etter de to så orket jeg ikke flere slike fyrer.

Anonymous poster hash: 2581d...d5f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenk hvis du allikevel tok kontakt?

Ei dame som tar initiativ er det som vekker min interesse. Alle jeg har endt opp med å date over lengre tid har vært damer som tør å ta initiativ og som gir av seg selv. Jeg vet det er mange av oss der ute som liker dette.

ts her.

Ja jeg må prøve å ta mer initiativ.Jeg er bare så redd for å bli såret. Føler alle menn med bra utseende kun er playere selv om jeg vet det ikker stemmer. Har nok også litt dårlig selvtillit. Føler jeg kun flyter på utseendet (får alltid komplimanger fra folk og har ingen problemer med å få menn interessert i meg) men føler jeg har lite å bidra med utenom det. Kanskje der det ligger.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tippe du er ei ganske pen jente som i utgangspunktet ikke har problemer med å finne gutter som faktisk er intr.

Du skriver selv at du har en tendens til å holde kontakt med mannfolk du ikke føler deg momentant fysisk tiltrukket av. Dette gjenspeiler en frykt for å bli avvist fordi du rett og slett ikke var "god" nok. Du velger ut mannfolk som momentant havner i vennesonen din, mens disse stakkarene er lykkelig uvitende om at de aldri hadde en sjanse.

Med andre ord vil denne frykten fort hindre deg i å finne den rette og du vil kanskje ende opp som en vandrer fra forhold til forhold.

(Det å bringe opp kjekke gutter og overfladiske væremåter er kun en unnskyldning kvinner bruker for å dekke sin egen usikkerhet. Det at kjekke folk oppleves overfladiske kan fort bare bli en projeksjon av hva du selv forventet å se. Så gjør deg en tjeneste å eliminere den tanken)

Det kan være skummelt å ta kontakt med mennesker som er tilsynelatende alt for perfekte.

Men de har også sitt å stri med. Om du ikke selv kan se at du er en vakker kvinne med mye å by på, så kan du da virkelig ikke forvente at det motsatte kjønn skal se det!

Slutt å dra ut samtaler med mannfolk du ikke egentlig er intr i, bare fordi en egoistisk del av deg selv liker oppmerksomheten. Vær ærlig mot deg selv og menneskene rundt deg! Og for guds skyld gi deg selv litt slack :) Du er nok mer enn god nok akkurat slik du er!

Anonymous poster hash: 49e20...d6c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

ts her.

Ja jeg må prøve å ta mer initiativ.Jeg er bare så redd for å bli såret. Føler alle menn med bra utseende kun er playere selv om jeg vet det ikker stemmer. Har nok også litt dårlig selvtillit. Føler jeg kun flyter på utseendet (får alltid komplimanger fra folk og har ingen problemer med å få menn interessert i meg) men føler jeg har lite å bidra med utenom det. Kanskje der det ligger.

Du har helt rett i at ikke alle kjekke menn er playere :-P.

Det er jo bare å prøve seg på en av de som du synes ser bra ut og som virker som noen som er verdt din oppmerksomhet. I stedet for å tenke at du ikke har noe å bidra med, så tenk på hva du faktisk kan bidra med. For jeg tror deg ikke når du sier du har lite å bidra med ;-).

Når det gjelder følelser og risikoen for å bli såret, så er det dessverre en del av gamet. Ingen investering=ingen gevinst ;-).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode svar:)Jeg må jobbe med dette ,for det ender dårlig hver gang når jeg dater "nedover" og aldri føler noe fysisk tiltrekning eller gnist. Ikke det at utseendet betyr alt, men det har jo endel å si.

ts

Gjest Elisabeta
Skrevet

Utseendet har jo mye å si for første øyekast. Men det er oftest de guttene som man ikke ser ved første øyekast, som har mest å by på personlighets-messig. Da må du bare prøve å legge vekk utseende-biten helt, og heller fokusere på personlighet ;)

Jeg tror jeg til dags dato aldri har falt for de "kjekke" gutta, jeg har alltid falt for sjarm og humor :)

AnonymBruker
Skrevet

Utseendet har jo mye å si for første øyekast. Men det er oftest de guttene som man ikke ser ved første øyekast, som har mest å by på personlighets-messig. Da må du bare prøve å legge vekk utseende-biten helt, og heller fokusere på personlighet ;)

Jeg tror jeg til dags dato aldri har falt for de "kjekke" gutta, jeg har alltid falt for sjarm og humor :)

Jeg er enig i at sjarm og humor er et must.Og jeg er opptatt av personlighet.Utseende alene kan aldri være nok om personligheten er dårlig.

Men når det er sagt, har jeg hittil ikke gjort meg samme erfaring som deg med at menn med mer gjennomsnittelig utseende har mer å by på personlighetsmessig enn de såkalt kjekke.

Jeg har som nevnt datet mye "nedover", og en av grunnene er at jeg trodde menn i denne kategorien var mer jordnære og verdsatte personlighet og indre egenskaper mer.

Det jeg har opplevd hittil er stikk motsatt :(

Har møtt veldig mange overfladiske og svært utseendefikserte menn som jeg føler behandler meg som et slags trofe`.Mulig jeg har vært uheldig med de jeg har møtt,men det har ihvertfall skjedd mange ganger.

De få gangene jeg har datet kjekke menn synes jeg fokuset på utseendet mitt har vært mye mindre, og jeg har følt at de er mer interessert i min personlighet.

Men samtidig føler jeg at de kjekke stiller høyere krav til damers personlighet. Sikkert pga at de har flere valgmuligheter på datingmarkedet. Det er der, på personlighetsbiten, jeg føler jeg har kommet til kort og ikke er "bra nok". Det har svekket selvtilliten min i forhold til å date menn som ligger på samme nivå på utseendeskalaen som meg selv.

ts

Gjest Elisabeta
Skrevet

Jeg er enig i at sjarm og humor er et must.Og jeg er opptatt av personlighet.Utseende alene kan aldri være nok om personligheten er dårlig. Men når det er sagt, har jeg hittil ikke gjort meg samme erfaring som deg med at menn med mer gjennomsnittelig utseende har mer å by på personlighetsmessig enn de såkalt kjekke. Jeg har som nevnt datet mye "nedover", og en av grunnene er at jeg trodde menn i denne kategorien var mer jordnære og verdsatte personlighet og indre egenskaper mer.Det jeg har opplevd hittil er stikk motsatt :(Har møtt veldig mange overfladiske og svært utseendefikserte menn som jeg føler behandler meg som et slags trofe`.Mulig jeg har vært uheldig med de jeg har møtt,men det har ihvertfall skjedd mange ganger. De få gangene jeg har datet kjekke menn synes jeg fokuset på utseendet mitt har vært mye mindre, og jeg har følt at de er mer interessert i min personlighet.Men samtidig føler jeg at de kjekke stiller høyere krav til damers personlighet. Sikkert pga at de har flere valgmuligheter på datingmarkedet. Det er der, på personlighetsbiten, jeg føler jeg har kommet til kort og ikke er "bra nok". Det har svekket selvtilliten min i forhold til å date menn som ligger på samme nivå på utseendeskalaen som meg selv. ts Anonymous poster hash: 2380d...66a

Kan du nevne fem egenskaper du er god på? :)

AnonymBruker
Skrevet

Kan du nevne fem egenskaper du er god på? :)

Hmmm...måtte tenke litt nå:)

Det jeg oftest får høre av venner,kollegaer og andre,er at jeg er positiv,omsorgsfull/snill,kreativ,reflektert og til en de alltid kan stole på.

ts

Gjest Elisabeta
Skrevet

Det var ikke akkurat dårlige egenskaper ;) Hvis du kan gjenta dette til deg selv daglig, litt som ett mantra, så skal du se at de "negative" tankene slipper litt om litt :)

AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke akkurat dårlige egenskaper ;) Hvis du kan gjenta dette til deg selv daglig, litt som ett mantra, så skal du se at de "negative" tankene slipper litt om litt :)

Takk for tips:) Skal prøve på det:)

ts

Skrevet

Jeg er enig i at sjarm og humor er et must.Og jeg er opptatt av personlighet.Utseende alene kan aldri være nok om personligheten er dårlig.

Men når det er sagt, har jeg hittil ikke gjort meg samme erfaring som deg med at menn med mer gjennomsnittelig utseende har mer å by på personlighetsmessig enn de såkalt kjekke.

Jeg har som nevnt datet mye "nedover", og en av grunnene er at jeg trodde menn i denne kategorien var mer jordnære og verdsatte personlighet og indre egenskaper mer.

Det jeg har opplevd hittil er stikk motsatt :(

Har møtt veldig mange overfladiske og svært utseendefikserte menn som jeg føler behandler meg som et slags trofe`.Mulig jeg har vært uheldig med de jeg har møtt,men det har ihvertfall skjedd mange ganger.

De få gangene jeg har datet kjekke menn synes jeg fokuset på utseendet mitt har vært mye mindre, og jeg har følt at de er mer interessert i min personlighet.

Men samtidig føler jeg at de kjekke stiller høyere krav til damers personlighet. Sikkert pga at de har flere valgmuligheter på datingmarkedet. Det er der, på personlighetsbiten, jeg føler jeg har kommet til kort og ikke er "bra nok". Det har svekket selvtilliten min i forhold til å date menn som ligger på samme nivå på utseendeskalaen som meg selv.

ts

Jeg har opplevd det samme. Menn med utseende lenger ned på skalaen er minst like kresen på kvinners utseende som de pene mennene er. Det er derfor mange ender opp som evig single.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...