Gå til innhold

Far gjør ikke lekser med barna når de er hos han

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en ordning på nesten 50/50 samvær på barna våre på 7 og 9. Når de er hos far gjør de nesten ikke lekser i det heletatt! Barna blir hengende etter på skolen og vi blir sittende i timesvis på ettermiddagene for å ta igjen det tapte. Jeg har snakket med far utallige ganger om at han må ta seg sammen, har også snakket med lærerne om å ta det opp med han. Det har de gjort, det bedrer seg litt også sklir det ut igjen. Hva kan jeg Gjøre for å bedre situasjonen? Blir så oppgitt og lei av at det er bare jeg som tar ansvar.

Hilsen frustrert mor

Anonymous poster hash: 0fecf...8af

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mindre samvær med far hvis han ikke klarer å ta tak i det med leksene.

Anonymous poster hash: cb29c...e3b
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo lett å gjøre noe med. Jeg kan ikke bare bestemme noe sånt...

Anonymous poster hash: 0fecf...8af

AnonymBruker
Skrevet

Hvis barna blir hengende etter på skolen så sier det seg jo selv at han må gå med på mindre samvær sånn at de blir fulgt opp skikkelig i forhold til skolen. Hvis ikke så er det bare å ta en time på familievernkontoret. Funker ikke det får du ta deg en prat med advokat. Er ikke verre enn du gjør det til. Klarer mannen ikke å ivareta viktige ting i barnas liv så er jo løsningen enkel.

Når både du og lærerne har tatt det opp med han så virker det jo ikke akkurat som om han kommer til å forbedre situasjonen over lengre tid. Da er det vel like greit å fikse opp i det nå som senere.

Anonymous poster hash: cb29c...e3b
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn var det her og. Faren ga blanke i lekser, barnet prøvde å gjøre leksene selv den uka det var hos far, men fikk aldri hjelp eller leksene ble sjekket.

Endte opp med at barnet ikke er hos far i ukedagene lengre, men bare har samvær annenhver helg.

Fatter ikke at det skal være så vanskelig for eksen å følge opp med lekser!

Anonymous poster hash: b4a47...8d1
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...