Gå til innhold

Noen som har peiling på gulv?

Anbefalte innlegg

Gjest mariast
Skrevet

Skal pusse opp og legge nytt gulv på soverommene (som pr dd har gulvbelegg...), og ønsker meg hvite gulv. Ser for meg litt gammeldags uttrykk som på bildene under. Noen som vet hvordan jeg skal gå fram? Det ligger bare plater under gulvbelegget.

Blir superglad for alle tips!!

eaf3863474c6fb267c0033feb88345ca.jpg

5d0b621dea4c90fe6d5dd2ec927186bb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Disse gulvene ser ut som gamle tregulv som rett og slett et malt med gulvmaling.

Vil du ha matt eller shiny gulv ?

Gjest mariast
Skrevet

Disse gulvene ser ut som gamle tregulv som rett og slett et malt med gulvmaling.

Vil du ha matt eller shiny gulv ?

Tror shiny blir kult :)

AnonymBruker
Skrevet

Tror det kan bli vanskelig å få slikt gulv uten å faktisk ha furuplank på gulvet. Slike gulv er ganske vanlig i eldre boligblokker f.eks. Uansett om du legger ny plank, så vil du nok ikke få det samme slitte preget. Men gå til en gulvforhandler (parkett/laminat) og vis dem bildene. Kanskje de har noe som ligner... ettersom denne stilen har vært veldig in i en lengre periode nå.

Anonymous poster hash: a18da...d30
Gjest mariast
Skrevet

Tror det kan bli vanskelig å få slikt gulv uten å faktisk ha furuplank på gulvet. Slike gulv er ganske vanlig i eldre boligblokker f.eks. Uansett om du legger ny plank, så vil du nok ikke få det samme slitte preget. Men gå til en gulvforhandler (parkett/laminat) og vis dem bildene. Kanskje de har noe som ligner... ettersom denne stilen har vært veldig in i en lengre periode nå.

Jeg får komme meg til en forhandler da :) Tidligere huseier har revet opp alt av gammelt gulv bortsett fra på boden.. Så der inne har jeg drømmegulv... :)

Skrevet

Jeg har malt gulvbelegget i walk in garderoben hvitt shiny, ble veldig bra, men en litt mer moderne look en det du er ute etter kanskje

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får komme meg til en forhandler da :) Tidligere huseier har revet opp alt av gammelt gulv bortsett fra på boden.. Så der inne har jeg drømmegulv... :)

Det er nok det beste, men ikke forvent å få samme type gulv når det er nytt fra forhandler. Hvitt får du nok til, men ikke med de mellomrommene og den litt slitte overflaten. Å legge nytt gulv av plank kan koste mer enn det smaker.. i alle fall om du veldig å male et helt nytt gulv på den måten.

Gjest mariast
Skrevet

Det er nok det beste, men ikke forvent å få samme type gulv når det er nytt fra forhandler. Hvitt får du nok til, men ikke med de mellomrommene og den litt slitte overflaten. Å legge nytt gulv av plank kan koste mer enn det smaker.. i alle fall om du veldig å male et helt nytt gulv på den måten.

Jaja da får vi vente og se :) Takk for tipset!

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil ha ferdigslitt plank kan du prøve å få tak i noe fra et hus som skal rives.

Ellers er det lurt å ha minst mulig mellomrom mellom plankene på rom der det lett blir smuler, som kjøkken og spisestue. Det er helt umulig å få smulene opp av sprekkene igjen :glare:

Anonymous poster hash: 4fc15...781
  • 3 uker senere...
Skrevet

Hvis du har ikke peiling anbefaling som jeg har fått og blitt kjempe fornøyd med både service og pris, ta kontakt med den bedriften som kan alt om gulv: http://www.evs-gulvservice.no/

post-83770-0-64433300-1403805363_thumb.j

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...