Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min eks og jeg gikk fra hverandre for to år siden.

Har hatt litt kontakt etter bruddet, men bestemte oss for å slutte med det. Så det er ca ett år siden vi har hatt kontakt. Han var den del sjalu type da vi var i lag. Banket opp en fyr fordi han prøvde seg på meg og truet med å ta flere som prøver seg. Var livredd. Han sjekket Facebooken min og da mener jeg HELE Facebooken min, altså hvilke bilder jeg har likt og hva jeg har kommentert på hva. Gjennom aktivitetsloggen. Da jeg sa jeg ville gå fra han, voldtok han meg, men sa han angret og begynte å grine. Etterhvert da jeg prøvde å gi han en ny sjanse skjedde det igjen og da gikk jeg for godt.

Så hva synes dere? Burde jeg være redd han ?

Anonymous poster hash: fff77...2da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jaa.... han voldtok deg, og har vært voldelig. jeg hadde vært redd han og hadde aldri ville vært i nærheten av han.

• Liker 3
Gjest Blomst83
Skrevet

Min eks og jeg gikk fra hverandre for to år siden.

Har hatt litt kontakt etter bruddet, men bestemte oss for å slutte med det. Så det er ca ett år siden vi har hatt kontakt. Han var den del sjalu type da vi var i lag. Banket opp en fyr fordi han prøvde seg på meg og truet med å ta flere som prøver seg. Var livredd. Han sjekket Facebooken min og da mener jeg HELE Facebooken min, altså hvilke bilder jeg har likt og hva jeg har kommentert på hva. Gjennom aktivitetsloggen. Da jeg sa jeg ville gå fra han, voldtok han meg, men sa han angret og begynte å grine. Etterhvert da jeg prøvde å gi han en ny sjanse skjedde det igjen og da gikk jeg for godt.

Så hva synes dere? Burde jeg være redd han ?

Hva mener du?Om du burde prøve igjen,eller om du burde være redd for at han skal oppsøke deg nå og gjøre noe? Forsto ikke helt så derfor jeg spør.Litt lettere å svare da :)

AnonymBruker
Skrevet

Bare hvis han fremdeles "plager" deg, maser, tar kontakt, følger etter deg, eller i det hele tatt har noe med deg å gjøre, HVIS du har sagt klart i fra at du ikke vil ha kontakt.

Anonymous poster hash: 01bed...def
AnonymBruker
Skrevet

Han var jo tydeligvis en sosiopat som var luvsfarlig å være i et forhold med. Så i utgangspunktet er han jo farlig, siden har har voldtatt deg og vært voldelig. Har han plaget deg eller kontaktet i løpet av de to årene som har gått? Da er det jo grunn til bekymring og til å få et besøksforbud. Godt du kom deg ut av forholdet.

Anonymous poster hash: 94d67...b3e

• Liker 1
Skrevet

Han voldtok deg, så jeg hadde vært redd om han prøvde å ha kontakt

Skrevet

Høres ut som en syk fyr. Hold deg laangt borte. Dersom han oppsøker deg uten din vilje bør du få hjelp til å holde han borte. I verste fall kontakter du purken.

• Liker 1
Skrevet

Forstyrrende at du selv ikke ser at du burde være redd for han.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt kontakt for ett år siden hvor vi snakket ut om ting og ønsker hverandre lykke til. Siden da har jeg ikke hørt noe fra han. Var redd han skulle oppsøke meg og er egentlig redd for det ennå, derfor jeg skriver for å få litt mer klarhet om jeg burde være redd når det har vært slutt i to år uten at han hadde oppsøkt meg eller fulgt etter meg. Ts

Gjest Ravna
Skrevet (endret)

.

Endret av Ravna
Gjest Knuse
Skrevet

Du må holde deg langt unna den mannen!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder meg unna jeg. Selvfølgelig gjør jeg det. Har nytt liv med ny mann.

Men BØR jeg være redd han oppsøker meg?

Jeg vet jo selvfølgelig at jeg bør holde meg unna han der.

Ts

Skrevet

Jeg tror det er bedre du snakker med politiet om dette, jeg tror de kan gi deg et bedre svar på hvor stor sjanse det er for at han kan være en trussel for deg :hug: . Men om du ikke har tatt kontakt, og han ikke har kontaktet deg, så tror jeg at sjansen er liten for at det skulle skje noe.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har snakket med en psykolog om dette og fikk beskjed om at jeg ikke trenger å frykte noe når det har gått så lang tid. Men jeg er likevel litt bekymret. Tror kanskje jeg trenger bare mer tid for å få det litt på avstand.

Ser iallefall meg litt ekstra godt om når jeg går ut og åpner ikke døren hvis han plutselig står der. Vet ikke hva mer av sikkerhets "regler" jeg burde kunne her.

Men det et helt uaktuelt å gå til politet. De kan ikke gjøre så mye med mindre det har vært trusler. Og gi han besøksforbud er heller ikke god ide, han har jo aldri oppsøkt meg. Ts

Gjest celine
Skrevet

Hvorfor i alle dager skulle han oppsøke deg nå, når han ikke har vist interesse for deg tidligere? Det er to år siden! Han har nok gått videre, og det burde du også ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke jeg, er bare tanker som dukker opp om at han vil skade meg eller ta hevn for at jeg forlot ham? Vet det et to år siden nå og han har ikke vist interesse nei men likevel, han kan jo planlegge noe uten at han nødvendigvis tar kontakt med meg? Ikke alle psykoer som tar kontakt før de plutselig står der vettu. Men jeg håper du har rett.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har snakket med en psykolog om dette og fikk beskjed om at jeg ikke trenger å frykte noe når det har gått så lang tid. Men jeg er likevel litt bekymret. Tror kanskje jeg trenger bare mer tid for å få det litt på avstand.

Ser iallefall meg litt ekstra godt om når jeg går ut og åpner ikke døren hvis han plutselig står der. Vet ikke hva mer av sikkerhets "regler" jeg burde kunne her.

Men det et helt uaktuelt å gå til politet. De kan ikke gjøre så mye med mindre det har vært trusler. Og gi han besøksforbud er heller ikke god ide, han har jo aldri oppsøkt meg. TsAnonymous poster hash: fff77...2da

Siden han ikke har oppsøkt deg, tror jeg et besøksforbud bare ville blitt en provokasjon, som igjen kunne gjort at han ble farlig igjen. Du burde ha anmeldt han for voldtektene med en gang, men nå tror jeg kun det ville ha vært farlig og liten sjans for å vinne saken (pga tiden som har gått).

Bra du går til psykolog. Denne kan kanskje hjelpe deg med stresset du opplever i etterkant.

AnonymBruker
Skrevet

Du har nok rett, jeg vil ikke be om besøksforbud og fremkalle provokasjon dessuten så er det lite vits i med besøksforbud hvis han vil skade meg, da gjør han jo det uansett. Jeg vet ikke hvordan dette her er når man har besøksforbud men jeg kan vel ikke ordne en slik avtale med politet uten at han er informert vil jeg tro. Og det har gått så lang tid at jeg tror de bare vil le av meg, så tror neppe de tar saken seriøst.

Jeg har hørt det mange ganger at jeg burde anmelde han for alt dette, men da kunne jeg risikert å aldri få fred av han, han ville Iallefall da blitt farlig for meg om jeg hadde gjort det. Dessuten jeg ville bare bli ferdig med alt som hadde med denne mannen å gjøre at jeg maktet ikke gjøre noe som helst enn å bare stikke av. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Siden han ikke har oppsøkt deg, ville jeg nok prøvd å la saken hvile. Ikke ta kontakt, Men om han hadde gjort noe mot deg igjen, ville jeg anmeldt han og søkt om besøksforbud (og vurdert å anmelde voldtektene). Kanskje du kan snakke med psykologen om hva som er best å gjøre. Ikke gjør noe nå i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...