Gå til innhold

Eks som nekter å betale for barna!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Beklager om dette er feil sted å skrive dette, men jeg trenger å høre noen andres mening. Jeg har vært gjennom et samlivsbrudd, har to barn med min eks, og det er ingenting som funker i samarbeidet vårt. Vidar felles ansvar, men jeg har daglig omsorg. Avtalen, som er skriftlig, er at far skal ha samvær annenhver helg. På seks uker har han hatt dem en dag. En annen avtale, som var muntlig dessverre, var at han skulle betale Sfo og barnehage for de to, og ingenting i bidrag til meg. Det fikk jeg altså beskjed om for to uker siden at ikke var gjort. Han har ikke betalt en eneste måned siden vi flyttet fra hverandre i august i fjor! Derfor ble plassene deres sagt opp, om jeg ikke betalte 43000 i løpet av to uker. Jeg spurte han om avtalen vår ikke gjaldt lenger, han mener han ikke har behov for Sfo og barnehage. Det har jeg i aller høyeste grad, jeg jobber vanlig ni til fire jobb. Hva gjør jeg her, noen som har erfaring? Jeg vet jo jeg kan kreve inn bidrag via NAV, men ser jo ikke for meg forholdet oss i mellom blir bedre av det..

Anonymous poster hash: b1ac1...e05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj, for en møkkamann! Forholdet deres blir i alle fall ikke bedre av at avtaler brytes i ett sett. Jeg ville tatt kontakt med nav for fastsetting av bidrag, og kanskje en time på familievernkontoret (og gått alene siden han neppe ville blitt med) for å få råd og hjelp til å sortere tanker. Kanskje det aller beste for alle parter er at dere ikke har så mye kontakt så du slipper å mase og han slipper å bli "mast" på?

Samværet (det manglende, sådanne...) er vel det verste. Stakkars barn. Håper det bedrer seg for dere!

Klem fra en alenemor! :-)

AnonymBruker
Skrevet

Dersom han også ønsket barna synes jeg du bør gå til nav og kreve inn pengene dersom han nekter. dersom han var mot å få barn synes jeg han bør få være i fred.

Anonymous poster hash: 58992...54f
Skrevet

Kan bare si, at din eks er en idiot.

Hvorfor kan han ikke bidra, at ungene ikke drar på SFO og barnehage da, sosialt må ungene også ha :)

AnonymBruker
Skrevet

Han er en idiot, signerer den.:-) han ønsket barna i aller høyeste grad, men han ønsket ikke samlivsbrudd. Dette er selvfølgelig ikke noe kjekt for barna, men jammen sliter det på meg og..

Ts

Skrevet

Fikk du først purring fra barnehage og sfo etter 10 måneder??

• Liker 3
Skrevet

Ja, faktisk. De ble sendt til barnefar, fordi det avtalte vi i begynnelsen av året. Men det er jeg som har gjort avtalen med Sfo og bhg, derfor er jo kravet bundet til meg. Så han har sikkert fått en røys med purringer i forkant, og når de ikke fikk inn noen penger kontaktet de meg. Sykeste var at to uker før dette, spurte jeg om vi hadde noe utestående på Sfo el bhg. Neida, det hadde vi ikke.

Men, jo det hadde vi.

Ts

Skrevet

Bestill time på Familievernkontoret. Vil han ikke, eller ikke møter opp, er det rake veien til NAV!

Skrevet

Han har ikke betalt på 10 måneder å dere har fortsatt plassen? Dra til nav og snakk med de. Det hjelper ikke å være snill. Få deg dagmamma, vist det blir til at du mister plassen. Krev han for barnebidrag!

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, de har garantert sendt luringer, som jeg aldri har sett noe til. Jeg fikk bare beskjed om at plassene deres var sagt opp om ikke jeg betalte Sfo for ti mnd pluss renter! Heldigvis klarte jeg å få låne av snill familie, men jeg håper jo at man kan kreve bidrag tilbake for tiden det burde vært betalt? Jeg er lei av å være den snille her, så det er det stopp på.

AnonymBruker
Skrevet

Ta igjen, og jeg ser autocorrecten mente luringer, mens jeg mente purringer!!:-)

Skrevet

Prøv nav først, om de ikke kan hjelpe deg med å kreve tilbake, så sivilt søksmål? Tvisteretten?

Han personlig har jo ikke behov for barnehage og sfo da han har helgesamvær. Men han har fortsatt forsørgerplikt overfor barna sine. De har behov for bhg og sfo, de må ha kvalifisert pass mens mammen jobber. Ellers må jo du bli husmor og han forsørge dere alle, vil han det?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...