Gjest Lasse Skrevet 18. juni 2004 #1 Skrevet 18. juni 2004 Hei alle sammen Håper jeg kan få noen svar fra dere eller noen synspunkter. Jeg er en mann på 37 år som har vært sammens med en jente nå i ca 2-3 måneder. Hun har gitt inntrykk av at jeg er en elsker og ikke en kjæreste. Hun sier videre at hun er trofast osv og ser på det som en selvfølgelighet. Mitt spørsmål i den anledning er; hva er forskjellen på en elsker og en kjæreste? Mulig det oppfattes utrolig dumt men jeg ser liksom ikke de store forskjellene, har man større frihet i et kvinnessyn i den situasjonen?
Gjest GreenSky Skrevet 18. juni 2004 #2 Skrevet 18. juni 2004 Hvis en har en elsker har en større frihet og mindre forpliktelser, ja.
Gjest Anonymous Skrevet 18. juni 2004 #3 Skrevet 18. juni 2004 Når man har en elsker i stedenfor en kjæreste, så betyr det at man kan date andre. Men man har ikke sex med andre. Trygt og greit å ha en fast sexpartner.
Gjest Lasse Skrevet 18. juni 2004 #4 Skrevet 18. juni 2004 Det er forsåvidt greit, hvilke forpliktelser er det man føler man har mindre av? Trofasthet?
Gjest Fraggel Skrevet 18. juni 2004 #5 Skrevet 18. juni 2004 Når man har en elsker i stedenfor en kjæreste' date=' så betyr det at man kan date andre. Men man har ikke sex med andre. [/quote'] Man kan jo ha flere elskere også. Det er ikke akkurat noen lov som sier noe annet.
Gjest Anonymous Skrevet 18. juni 2004 #6 Skrevet 18. juni 2004 Det er forsåvidt greit' date=' hvilke forpliktelser er det man føler man har mindre av? Trofasthet?[/quote'] Man dater andre og dersom man finner en annen man liker bedre, kan man ha sex med ham. Men da avslutter man det første. Man er altså ikke så bundet og det blir ikke så vanskelig å avslutte det man har med elskeren fordi man ikke har lovet noe. I realiteten er en elsker noe man har mens en leter etter det som man virkelig ønsker seg.
Orthia Skrevet 18. juni 2004 #7 Skrevet 18. juni 2004 Min oppfatning er at med en elsker har man et forhold som er basert på sex. Et kjæresteforhold inkluderer mer følelsesmessig forpliktelse, samt en underforstått avtale om at man er hverandres eneste partner i det sosiale og praktiske liv.
LilleBille Skrevet 18. juni 2004 #8 Skrevet 18. juni 2004 I realiteten er en elsker noe man har mens en leter etter det som man virkelig ønsker seg. .. og egentlig helt uten forpliktelser...
Gjest Gjort det Skrevet 18. juni 2004 #9 Skrevet 18. juni 2004 Jeg hadde en elsker i noen år. Vi hadde avtale at man kunne date andre, men ikke ha sex med andre. Dersom man hadde sex med andre, fortalte vi det til hverandre slik at den andre kunne bestemme seg for om han/jeg ville fortsette. Dette fungerte helt fint i 1 1/2 år. Vi møttes noen ganger i uken og vi gikk også på byn sammen, spiste middager, osv. Altså venner med litt mer.. Jeg datet andre og det hendte at jeg hadde sex med andre, men da fortalte jeg det til ham. Han valgte likevel å fortsette. Dette fungerte helt fint til han plutselig kom og fortalte at han ville at vi skulle gifte oss :o Det var ikke noe jeg ønsket, så jeg gjorde det slutt. Synd, for sexen var veldig bra!! Nå er han gift med en annen, men sexen vår er fortsatt veldig bra..
Gjest Lasse Skrevet 18. juni 2004 #10 Skrevet 18. juni 2004 takk for tilbakemeldiger Veldig greit å vite, må liksom vurdere hva man ønsker her, føler at jeg ikke kan legge så mange følelser inn i dette "forholdet", det er jo det som er så vrient når man er veldig betatt og vet at det ikke kan utvikle seg. Bør man kanskje avslutte?
Gjest Anonymous Skrevet 18. juni 2004 #11 Skrevet 18. juni 2004 Du kan nok regne med at hun ikke legger så mye følelser i dette siden hun har sagt rett ut at du bare er elskeren hennes. Dersom du ikke takler det, men får mye følelser for henne, så er vel det beste for deg å holde deg unna. Det vil jo spare deg for en kjærlighetssorg. Men du kan jo prøve å snakke med henne først for å være sikker på at hun ikke har ombestemt seg..
Gjest GreenSky Skrevet 18. juni 2004 #12 Skrevet 18. juni 2004 Jeg hadde et slikt forhold, men det funket ikke, fordi jeg var glad i fyren, og ble bare mer og mer glad i han. Jeg fant det best å avslutte forholdet. Om det er riktig for deg eller ikke, er vanskleig å si. Følg magefølelsen din. :-)
Gjest Anonymous Skrevet 18. juni 2004 #13 Skrevet 18. juni 2004 Kremt...jeg hadde det faktisk som deg. Jeg var betatt og ville mer, han ville bare ha meg for sexen sin skyld. (elskeren min het faktisk også Lasse....kremt??). Det er vondt når den ene får mer følelser enn den andre parten, og det er nesten ALLTID uungåelig at den ene parten vil mer når forholdet er basert på kun sex.... Tror nok ikke jenta di(elskerinna di) vil "bruke" deg til hun kanskje finner seg en hun føler dypere for etterhvert...det er i allefall min erfaring
Gjest Anonymous Skrevet 18. juni 2004 #14 Skrevet 18. juni 2004 oooops!! det var meg, gjest ovenfor som nok formulerte meg litt klønete. Tror nok ikke jenta di(elskerinna di) vil "bruke" deg til hun kanskje finner seg en hun føler dypere for etterhvert...det er i allefall min erfaring Jeg mente at hun nok HELST bare bruker deg til sitt formål....nemlig trygg sex med fast partner...til hun kanskje finner en hun får dype, ekte følelser for
Gjest KATTAstrofe Skrevet 19. juni 2004 #15 Skrevet 19. juni 2004 Overgangene kan i enkelte tilfeller være ganske flytende etter min mening. Kanskje hun bare syns det er skummelt å sette forholdet deres i bås?
Icy Skrevet 19. juni 2004 #16 Skrevet 19. juni 2004 Jeg hadde en elsker i noen år. Vi hadde avtale at man kunne date andre, men ikke ha sex med andre. Dersom man hadde sex med andre, fortalte vi det til hverandre slik at den andre kunne bestemme seg for om han/jeg ville fortsette. Dette fungerte helt fint i 1 1/2 år. Vi møttes noen ganger i uken og vi gikk også på byn sammen, spiste middager, osv. Altså venner med litt mer.. Jeg datet andre og det hendte at jeg hadde sex med andre, men da fortalte jeg det til ham. Han valgte likevel å fortsette. Dette fungerte helt fint til han plutselig kom og fortalte at han ville at vi skulle gifte oss :o Det var ikke noe jeg ønsket, så jeg gjorde det slutt. Synd, for sexen var veldig bra!! Nå er han gift med en annen, men sexen vår er fortsatt veldig bra.. mulig jeg missforstår.. håper det...men på slutten sier du at sexen er fortsatt bra....har du sex med han som er gift eller med han du er sammen med nå?! hvis ikke er han jo utro
Brunhilde Skrevet 19. juni 2004 #17 Skrevet 19. juni 2004 mulig jeg missforstår.. håper det...men på slutten sier du at sexen er fortsatt bra....har du sex med han som er gift eller med han du er sammen med nå?! hvis ikke er han jo utro Du misforstår nok ikke Icy, men jeg syns ikke du skal gidde å la deg provosere av utsagnet til gjest allikevel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå