Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en del SA og en MA og en EXU... Vi har levert inn IVF søknad og skal etter planen starte behandling i september. Men først må jeg gjennom en hysteroskopi, dessverre :( Denne skal foretas i slutten av august ettersom de har sommerferie ved Rikshospitalet.

Så da er jeg i tvilemodus IGJEN...Jeg tenkte at nå prøver vi ikke naturlig mer, fordi snart er behandlingen her. Men så sitter jeg å teller dager og venter og synes september er lenge til og skal jeg virkelig la månedene i mellom gå til spille?

Så sitter jeg her, skal vi prøve naturlig i juni? Prøver vi i jun i og får positiv test har de lovet meg tett oppfølging, samtidig som vi faktisk ikke har prøvd ut crinone og albyl e. Dette sa legene at jeg skulle prøve dersom jeg fikk positiv test ( før ivf søknad ble levert). Men om jeg blir gravid og mister??! Da har legene sagt at jeg ikke mister plassen i forhold til IVF. I forhold til min regnemåte så har jeg aldri kommet lenger enn til uke 6-7 og dersom jeg mister denne gangen også så vil jeg fortsatt klare å starte en behandling i september!

MEN hva om jeg får en exu til? Da har jeg ødelagt for meg selv for resten av livet - men på en annen side så er det jo mange som har fjernet en eggleder og prøver naturlig og får det til. Men frykten er å miste begge.

jeg har så lyst til å få det til... Jeg har veldig troen på albyl og crinone, men har dessverre ikke blitt gravid etter siste exu, så har ikke fått prøvd. Jeg håpet på rask ivf behandling, men september føles som en evighet til :(

Skal vi prøve naturlig i juni og ta sjansen - eller skal vi vente? Ingen kan love oss at vi klarer det ved en ivf heller....

Sukk........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare du vet hva som er rett for deg.

Men hva med å gi både kroppen og psyken en pause? Behandlingen dere skal gjennom er tøff nok, og det å håpe å være gravid, være redd dersom du blir gravid, er kanskje ikke det beste for deg akkurat nå.

I løpet av de siste seks årene med dette sirkuset er mine beste perioder det halve året vi tok en pause fra alt, og etter at vi bestemte at vi var ferdig med alt. Da handler livet om noe annet enn prøving og bekymringer en stund.

Skrevet

Hvis du er mest redd for å miste eggleder i ex. u. så kan det vel så gjerne skje ved ivf-graviditet. Og du kan få barn med null eggledere, men selvsagt da kun ved ivf.

Jeg har nettopp mistet to sykluser, en pga reise, og en pga hysteroskopi på feil side av EL. Det var faktisk godt å slippe å ha den spenningen og skuffelsen til ikm. Samtidig har vi relative grunner til subfertilitet, foreløpig ingen kjente absolutte hinder, så hvem vet om det kunne skjedd noe? Jeg ville ikke brukt rvensjon, men heller ikke testet EL, tempet og slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...