AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #1 Skrevet 5. juni 2014 Da jeg kledde av gutten min i kveld så jeg at han har fått et blåmerke på overarmen i løpet av dagen. Det ser ut som et tommelmerke. Jeg kjente det stakk litt i magen da jeg så det, og spurte ham forsiktig om hvordan han har fått det. Han svarte at han ikke visste. Ikke har han slått seg, ikke har noen slått ham. Det som plager meg er at det som sagt har en tommelaktig form. Vanskelig å forklare, men det ser ikke ut som blåmerkene han ellers kan få. Et tommelmerke kan ha en logisk forklaring - som at han har holdt på å falle og en voksen i barnehagen har forhindret ham i det ved å ta ham i armen. Jeg vet ikke hvor jeg vil, jeg bare kjente jeg ble urolig. Jeg skal uansett spørre i barnehagen i morgen om de så at han slo seg og vet hva blåmerket kommer av. Han er tre år, forresten.Anonymous poster hash: f2e09...be9
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #2 Skrevet 5. juni 2014 ro deg ned kvinnemenneske. overdramatiserer Anonymous poster hash: bdffa...869 20
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #3 Skrevet 5. juni 2014 Jeg har også et tommelformet blåmerke på armen min, og ingen har tatt i meg. Å tro eller forvente at en treåring skal vite hvordan han har fått et blåmerke, er ganske fjernt. Å mistenke eller føle ubheag ved at barnet ditt har et blåmerke er også ganske fjernt. Anonymous poster hash: 263aa...afb 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #4 Skrevet 5. juni 2014 Mest sannsynlig ingenting å bekymre seg over. Jeg har sånne "tommellignende" blåmerker på overarmen støtt og stadig, men jeg vet ikke hvor de kommer fra. Anonymous poster hash: 096e0...ce4
Sol79 Skrevet 5. juni 2014 #5 Skrevet 5. juni 2014 Det er sånn som skjer tenker jeg, og ikke noe å sjekke nærmere. Min aktive 2-åring kommer hjem hver dag med nye blåmerker, riper og skrammer, så jeg har helt sluttet og spørre. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #6 Skrevet 5. juni 2014 Jeg har ikke tenkt å overdramatisere. Og jeg pleier heller ikke å reagere på blåmerker, treåringer får jo det støtt og stadig. Men som jeg sa, det ser annerledes ut enn de andre blåmerkene han får. TSAnonymous poster hash: f2e09...be9 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #7 Skrevet 5. juni 2014 Innsiden av overarm? Anonymous poster hash: faa25...e6a
Gjest lillelarve Skrevet 5. juni 2014 #8 Skrevet 5. juni 2014 Synes ikke det er noe galt å bekymre seg. Det er jo bra at du gjør det! Jeg brukte å finne blåmerker på meg selv i alle former uten å vite hvor de kom fra, men det gjør absolutt ingenting om du prøver å sjekke rundt det (i tilfelle det skulle være en "alvorlig" grunn for blåmerket). Man vet jo aldri. Du mister ikke noe av å sjekke i alle fall. Og forhåpentligvis, og mest sannsynlig, er det nok noe helt uskyldig.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #9 Skrevet 5. juni 2014 Innsiden av overarm?Anonymous poster hash: faa25...e6a Foran. TSAnonymous poster hash: f2e09...be9
Gjest Funky Punk Skrevet 5. juni 2014 #10 Skrevet 5. juni 2014 Rett før jeg leste dette så oppdaget jeg et slikt blåmerke på innsiden av min arm også Kan ikke komme på hva det kan komme av. Det er slikt som bare oppstår en gang i blant.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #11 Skrevet 5. juni 2014 Synes ikke det er noe galt å bekymre seg. Selvfølgelig er det noe galt i å bekymre seg. Først og fremst fordi det er ubehagelig og unødvendig, og dernest fordi sannsynligheten for at noen av de ansatte i barnehagen kan svare på hva dette blåmerket kommer fra er ekstremt liten. Hadde blåmerker med samme plasering og form vært noe som dukket opp ofte, hadde saken stilt seg annerledes. Anonymous poster hash: 263aa...afb 3
Chloe- Skrevet 5. juni 2014 #12 Skrevet 5. juni 2014 Siden du ikke har andre indisier enn et simpelt blåmerke bør du la dette ligge. Å spørre de ansatte skaper bare dårlig stemning. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #13 Skrevet 5. juni 2014 Det er vel akkurat i høyde med bordkanter, stolkanter etc som absolutt kan lage sånne blåmerker. Og det kan da godt være en annen unge som har holdt ham i armen? Overdrivelse å spørre ut barnehagen for et enkelt blåmerke... Anonymous poster hash: 999ff...0bf 1
Gjest Blomsterert Skrevet 5. juni 2014 #14 Skrevet 5. juni 2014 Er enig med andre her. Hadde noen tatt tak i gutten din i sinne gis,ville han nok ha husket det. Tenker det har skjedd under lek. Ville ikke tatt dette opp med barnehagen,for det virker nok litt hysterisk... Barn får jo skrammer og blåmerker hele tiden. Hadde vært noe annet om sønnen din hadde oppført seg usedvanlig. Tror du kan slappe av.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #15 Skrevet 5. juni 2014 Hva om de ansatte i barnehagen hadde oppdaget dette og tenkt sitt ang deg? Du hadde vel ikke synes det var noe kjekt å skulle forklare hvor det kom fra og du ikke viste.. Jeg får blåmerker som jeg ikke skjønner hvordan jeg har fått de. Nok med jeg har dunket borti uten å tenke emre over det. Så ikke alle blåflekker er lett å skjønne hvordan de oppstod. Alltid blåflekker nedover beina mine. Veldig ofte iallfall. Anonymous poster hash: 9494e...717 1
Muscae Skrevet 5. juni 2014 #16 Skrevet 5. juni 2014 Jeg får også fort blåmerker (sånne som ser ut som tommelmerker) på overarmene. Jeg skjønner ikke hva de kommer av, men det må jo ha en naturlig årsak. Mange barn får også blåmerker på innsiden av lårene, noe som KAN være et tegn på misbruk, men som i de aller fleste tilfeller er helt naturlig. Man kan ikke bekymre seg, og tenke worst-case-scenario om alt.
MissPierce Skrevet 5. juni 2014 #17 Skrevet 5. juni 2014 Hadde noen tatt tak i han i sinne hadde han garantert husket det. Jobber selv i bhg, og har alltid ett om ikke mange blåmerker etter ungene. Å kan som regel ikke huske når det hendte det dukker bare plutselig opp. Hender også ofte at man sjekker tak i en unge som holder på å dette. Man blir sjapp i reaksjonen etter en stund. Å man tenker ikke mere over det, så lenge ungen ikke skader seg. Så ville absolutt ikke tenkt noe mer på det hadde jeg vært deg
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #18 Skrevet 5. juni 2014 Pass deg så ikke barnehagen mistenker deg for mishandling også har du BV på døra før du aner ordet av det... . Sånne mistanker kan jo slå begge veier!Anonymous poster hash: ea716...da5 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #19 Skrevet 5. juni 2014 Min sønn har myyye blåmerker. Har aldri tenkt tanken over at det skulle vært fordi noen har gjort han noe. Han er en aktiv 3åring og det blir en del knall og fallAnonymous poster hash: d2336...61c
Miss Indi Skrevet 5. juni 2014 #20 Skrevet 5. juni 2014 Da jeg kledde av gutten min i kveld så jeg at han har fått et blåmerke på overarmen i løpet av dagen. Det ser ut som et tommelmerke. Jeg kjente det stakk litt i magen da jeg så det, og spurte ham forsiktig om hvordan han har fått det. Han svarte at han ikke visste. Ikke har han slått seg, ikke har noen slått ham. Det som plager meg er at det som sagt har en tommelaktig form. Vanskelig å forklare, men det ser ikke ut som blåmerkene han ellers kan få. Et tommelmerke kan ha en logisk forklaring - som at han har holdt på å falle og en voksen i barnehagen har forhindret ham i det ved å ta ham i armen. Jeg vet ikke hvor jeg vil, jeg bare kjente jeg ble urolig. Jeg skal uansett spørre i barnehagen i morgen om de så at han slo seg og vet hva blåmerket kommer av. Han er tre år, forresten.Anonymous poster hash: f2e09...be9 Jeg framt akkurat det samme på min datter hun var 3 år. Hun hadde på begge armer og jeg tok bildrr av det. Konfronterte bhg dagen etter og det viste seg at en ansatt hadde tatt altfor hardt i henne. Vi snakket om det og de var kjempelei seg ibhg. Det har aldri skjedd igjen og jeg snakker med mine barn hver dag om hvordan det var i bag. De stortrives og det var en engangstilfelle. Ta bilde og ta det opp med dem. Jeg tok kun bilde i tilfelle det skulle skjedd igjen, for da hadde det fått alvorlige konsekvenser. ! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå