Gå til innhold

Har dere oversikt over barnas klær?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ved flere anledninger opplevd at klær blir borte i barnehagen... Kan rett og slett ikke skjønne hvordan det kan bli borte. Vi merker alt av klær!

Jeg har full kontroll på hva slags klær mitt barn har, så hvis det hadde kommet noe hjem i sekken som ikke var vårt, så ville jeg jo levert det tilbake!

Vet ikke folk hva barna deres har??

Anonymous poster hash: 4ccd0...8ec
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har full kontroll.

Skrevet

Jeg hadde kontroll i bhg og det hadde jammen Mini også.

Skrevet

Jeg har full kontroll, men pappaen har virkelig ikke det. Leverer stadig vekk tilbake klær som har blitt med hjem av forskjellige grunner når far henter.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Har full kontroll, og alle plagg er navnet. Til og med hver minste sokk og truse står det navn på.

Anonymous poster hash: 97198...63e
Skrevet

Jeg har full kontroll, pappaen ikke.

Når det da stort sett er pappa som henter og bringer i barnehagen er det av og til med klær hjem som ikke er våre. Siden det er jeg som vasker klær blir de med tilbake til barnehagen igjen dagen etterpå - etter en tur i maskina. :)

Det har forsvunnet noe av vårt og, selv om de har vært godt merka. Jeg tenker at enten er noen folk skikkelig glemsomme/late, eller beint frem uærlig.

Jeg er bare glad for at jeg ikke er noen av delene, og tar høyde for noe svinn når jeg sender med klær i barnehagen.

AnonymBruker
Skrevet

T.s her

Godt det er så mange som har kontroll :)

Full forståelse at ting kan komme feil med hjem, men skjønner ikke at folk ikke klarer å sende det tilbake....

Tar jo høyde for at det kan skje, men synes det er kjipt når klær blir borte :(

Anonymous poster hash: 4ccd0...8ec
Skrevet

Hehe, samme her, at jeg har kontroll, men mannen ikke. Kanskje ikke så rart, siden det er jeg som kjøper klærne. Men det var litt av hvert som kom med hjem og som ble lagt i andres hyller i perioden etter min andre fødsel, da mannen tok all henting og levering. Men det ble jo sendt tilbake, da.

Jeg har for øvrig oppdaget at 2-åringen har god kontroll også, så han har vært rask til å påpeke det om han oppdager andres sokker i posen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kontroll. Når noe havner på guttungen sin plass på barnehagen så sier jeg ifra til de ansatte at dette er ikke han sine klær. Jeg ser etter nanv først, og er der navn så legger jeg det på rett plass, men som oftes er det umerket klær som havner i han sin hylle.

Han og en annen har samme jakke i barnehagen. Var ikke jeg som hentet og den jakka ble hengt på han sin plass. Jakka var umerket. Da jeg kom hjem så jeg han hadde to jakker, men jeg viste hvem som eide den andre jakka :P Så den ble med tilbake dagen etter. Lurt å merke klær ja ;)

Anonymous poster hash: 07226...925
AnonymBruker
Skrevet

Full kontroll, helt til den minste sokk. Pappaen har ikke fullt så god kontroll. Men jeg leverer hver dag og henter de fleste dager, så jeg klarer å holde oversikten. Om noe skulle mangle gjør jeg de ansatte oppmerksomme med en gang. Har mistet svært lite, stort sett en vott pr sesong.

Passer på å merke godt da og det hjelper vel en del. Også er vi kanskje heldige med at de andre foreldrene er like samvittighetsfulle som oss og leverer tilbake om de skulle ta med feil.

Anonymous poster hash: 5b503...d51
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kontroll. Når noe havner på guttungen sin plass på barnehagen så sier jeg ifra til de ansatte at dette er ikke han sine klær. Jeg ser etter nanv først, og er der navn så legger jeg det på rett plass, men som oftes er det umerket klær som havner i han sin hylle.

Han og en annen har samme jakke i barnehagen. Var ikke jeg som hentet og den jakka ble hengt på han sin plass. Jakka var umerket. Da jeg kom hjem så jeg han hadde to jakker, men jeg viste hvem som eide den andre jakka :P Så den ble med tilbake dagen etter. Lurt å merke klær ja ;)

For den dagen faren tok med feil jakke hjem, så hadde han tatt med ei tynnere jakke den dagen :P Så da trudde jo faren det var hans.

AnonymBruker
Skrevet

Har full kontroll og alt bortsett fra enkelte sokkepar er merket godt med navn. Pappaen har god kontroll på hva som er vårt (alt er uansett merket), men ikke like god kontroll på hva av det som bør være med hjem etter endt dag (skittent tøy, dress/regntøy som henger ute osv). Har fått med oss feil tøy noen ganger, men da har de ansatte byttet om på f.eks fleecejakkene til min og ei til, de er like og i samme størrelse, og når hun har den på seg sjekker jeg ikke navn. Feillevert tøy går selvsagt rett tilbake, evt etter vask om det har blitt brukt. Sier stort sett fra til den det gjelder også.

Anonymous poster hash: b218d...d7b
Skrevet

Jeg har full kontroll, ikke pappaen. Men nå er det han som leverer og jeg som henter, så det passer fint ;)

Skrevet

Jeg har en haug med klær jeg knapt nok husker å ha anskaffet (kjøpt store partier brukt), så hender ofte jeg blir overrasket over antrekket til ungen når faren har kledd på den. "Oi, visste ikke at vi hadde en gul jakke/oransje bukse/solhatt med bamse på".

Men til den begynner i barnehage skal jeg sørge for å merke alt, så jeg kan sjekke om det er vårt eller ikke.

Gjest Jørild
Skrevet

Mannen har full kontroll, jeg har ikke. Barnet vet alltid hvem sine klær jeg har tatt feil, så vi leverer tilbake.

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir til stadighet overrasket over hva jeg finner innerst i klesskapet (til ettåringen nå har vi en haug med gammelt tøy vi har kjøpt selv til søsknene i løpet av 16 år, så har vi fått litt til hvert barn ved diverse anledninger, og alt er i en salig blanding kun sortert på alder og kjønn), så jeg skal ikke påberope meg full kontroll. Mannen er enda verre.

Men i barnehagen har jeg opplevd lite av mistet tøy, eller at vi har fått med oss feil tøy. Først og fremst fordi ungene er fryktelig flinke til å holde styr på det selv. "Se, der ligger genseren til Olav på Liam sin plass! Jeg fant denne hårspennen på gulvet, den er Marie sin!", og skulle jeg være i tvil og tingene ikke er merket heller, så spør jeg personalet. Men det har vært nærmest en ikke-eksisterende problemstilling i flere år nå når det gjelder seksåringen.

Sokker og fingervanter og sånn ser jeg nærmest på som forbruksvare, da. Om vi går litt i manko tenker jeg ikke over det, ting som jeg vet ikke tilhører oss legges selvsagt i glemmehylla i barnehagen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...