AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #1 Skrevet 5. juni 2014 Jeg forstår ikke hvordan jeg skal tolke dette bildet. Ifjor så jobbet jeg i en firma, og når jeg sluttet der så fikk jeg likevel penger, og regnet disse som feriepengene. Og nå får jeg plutselig lønnslipp fra de?? Hørte med et par venner, og de sier jeg mest sannsynlig ikke får noe. At jeg får lønnslipp uansett om jeg får penger eller ikke. Men hvorfor får jeg dette NÅ når de utbetalte feriepengene mine ifjor? Eller er det jeg som har misforstått noe og det er dette som er feriepengene mine? Jeg forventet jo ikke dette, så blir så utrolig sinnsykt glad hvis det er tilfelle. Det som forvirrer meg er at det står ''0'' på alt, utenom bruttolønn Anonymous poster hash: c2754...666
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #2 Skrevet 5. juni 2014 Har btw ikke fått pengene enda, står at det blir utlevert i morgen den 6., om jeg får noe utlevert, da. Anonymous poster hash: c2754...666
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #3 Skrevet 5. juni 2014 Er det den summen du fikk utbetalt i fjor da? Det ser jo ut som lønnsslipp for feriepenger hvertfall. Om det ikke er en summen du har fått tidligere, så vil jeg tro at du får penger i morgen:) Anonymous poster hash: 699f7...b66
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #4 Skrevet 5. juni 2014 Er det den summen du fikk utbetalt i fjor da? Det ser jo ut som lønnsslipp for feriepenger hvertfall. Om det ikke er en summen du har fått tidligere, så vil jeg tro at du får penger i morgen:) Anonymous poster hash: 699f7...b66 Nei, jeg hadde sommerjobb der, og tjente noe mellom 60 og 80 000. Husker ikke helt Anonymous poster hash: c2754...666
Gjest Wei Wei Skrevet 5. juni 2014 #6 Skrevet 5. juni 2014 Hvis du bare antok at pengene du fikk i fjor var feriepengene ved jobbslutt, så er det ikke garantert det var det. Jeg fikk alltid feriepengene med siste lønn da jeg byttet jobb. Men du bør se tilbake på kontoutskriftene og se på tallene, hva du jobbet og hva du fikk utbetalt i fjor. Det kan hende at du får feriepengene nå, ja.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #7 Skrevet 5. juni 2014 Hvis du bare antok at pengene du fikk i fjor var feriepengene ved jobbslutt, så er det ikke garantert det var det. Jeg fikk alltid feriepengene med siste lønn da jeg byttet jobb. Men du bør se tilbake på kontoutskriftene og se på tallene, hva du jobbet og hva du fikk utbetalt i fjor. Det kan hende at du får feriepengene nå, ja. 10 000 kroner ser ut til å samsvare med inntekten jeg hadde den sommeren. Jeg har ikke jobbet i år, så det må være fra den sommerjobben jeg hadde. Men det er også det jeg minnes til å huske. For jeg sluttet i september, også fortsettet jeg å få lønn. Men vi hadde bonusopplegg så kan hende noe av det var det også. Men moren til kjæresten min som jobber i et yrke relatert innenfor dette, fortalte meg at det var mest sannsynlig feriepenger jeg fikk. Men spørsmålet er, hvorfor får jeg lønnslipp fra de om jeg ikke får noe fra de nå? Det er jo rett og slett bare ondskapsfullt gjort. Får håpet opp også er det visst ikke noe der ... jeg er midt i en krise og disse pengene ville hjulpet meg så mye nå. Blir som å vinne i lotteri. Derfor jeg er litt stressa nå Anonymous poster hash: c2754...666
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #8 Skrevet 5. juni 2014 DU får ikke lønnslipp hvis du ikke får penger. Anonymous poster hash: b3150...6b6 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #9 Skrevet 5. juni 2014 Jeg forstår ikke hvordan jeg skal tolke dette bildet. Ifjor så jobbet jeg i en firma, og når jeg sluttet der så fikk jeg likevel penger, og regnet disse som feriepengene. Og nå får jeg plutselig lønnslipp fra de??10435588_10152227669664023_5451279332466010168_n.jpg Hørte med et par venner, og de sier jeg mest sannsynlig ikke får noe. At jeg får lønnslipp uansett om jeg får penger eller ikke. Men hvorfor får jeg dette NÅ når de utbetalte feriepengene mine ifjor? Eller er det jeg som har misforstått noe og det er dette som er feriepengene mine? Jeg forventet jo ikke dette, så blir så utrolig sinnsykt glad hvis det er tilfelle. Det som forvirrer meg er at det står ''0'' på alt, utenom bruttolønn Anonymous poster hash: c2754...666 De pengene har du allerede fått utbetalt iflg lønnsslippen Anonymous poster hash: 633e0...0af
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #10 Skrevet 5. juni 2014 Jeg forstår ikke hvordan jeg skal tolke dette bildet. Ifjor så jobbet jeg i en firma, og når jeg sluttet der så fikk jeg likevel penger, og regnet disse som feriepengene. Og nå får jeg plutselig lønnslipp fra de??10435588_10152227669664023_5451279332466010168_n.jpg Hørte med et par venner, og de sier jeg mest sannsynlig ikke får noe. At jeg får lønnslipp uansett om jeg får penger eller ikke. Men hvorfor får jeg dette NÅ når de utbetalte feriepengene mine ifjor? Eller er det jeg som har misforstått noe og det er dette som er feriepengene mine? Jeg forventet jo ikke dette, så blir så utrolig sinnsykt glad hvis det er tilfelle. Det som forvirrer meg er at det står ''0'' på alt, utenom bruttolønn Anonymous poster hash: c2754...666 Har du sjekka kontoen din da? Anonymous poster hash: 633e0...0af
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #11 Skrevet 5. juni 2014 De pengene har du allerede fått utbetalt iflg lønnsslippen Anonymous poster hash: 633e0...0af Hvordan ser du det? Anonymous poster hash: 231b9...b2b
Kara W Skrevet 5. juni 2014 #12 Skrevet 5. juni 2014 Jeg jobber med lønn, og du får ikke lønnslipp nå om du fikk pengene i fjor. Det er mulig å sende ut lønnslipp et par måneder før eller etter at pengene er utbetalt (selv om dette lett skaper rot i systemet), men utbetalingene må skje på samme kalenderår som lønnslippen sendes ut. Jeg ser ingen dato på lønnslippen, så det eneste som i så fall har skjedd er at de fant en lønnslipp som de glemte å sende deg i fjor, og derfor ettersender nå, men det høres veldig lite sannsynlig ut. Har du ikke lønnslippen fra siste utbetaling ifjor? 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #13 Skrevet 5. juni 2014 Jeg jobber med lønn, og du får ikke lønnslipp nå om du fikk pengene i fjor. Det er mulig å sende ut lønnslipp et par måneder før eller etter at pengene er utbetalt (selv om dette lett skaper rot i systemet), men utbetalingene må skje på samme kalenderår som lønnslippen sendes ut. Jeg ser ingen dato på lønnslippen, så det eneste som i så fall har skjedd er at de fant en lønnslipp som de glemte å sende deg i fjor, og derfor ettersender nå, men det høres veldig lite sannsynlig ut. Har du ikke lønnslippen fra siste utbetaling ifjor? Kan ikke datoen være 090614? Anonymous poster hash: 231b9...b2b
Kara W Skrevet 5. juni 2014 #14 Skrevet 5. juni 2014 (endret) Kan ikke datoen være 090614? Anonymous poster hash: 231b9...b2b Jo det kan stemme det. Jeg er ikke vant til dette oppsettet på lønnslipper. Det finnes som regel et felt som heter utbetalingsdato, termin, periode e.l. Der vil det stå når pengene utbetales. jeg tror du kan være ganske trygg på at pengene kommer imorgen. Endret 5. juni 2014 av Kara W
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #15 Skrevet 5. juni 2014 Jeg jobber med lønn, og du får ikke lønnslipp nå om du fikk pengene i fjor. Det er mulig å sende ut lønnslipp et par måneder før eller etter at pengene er utbetalt (selv om dette lett skaper rot i systemet), men utbetalingene må skje på samme kalenderår som lønnslippen sendes ut. Jeg ser ingen dato på lønnslippen, så det eneste som i så fall har skjedd er at de fant en lønnslipp som de glemte å sende deg i fjor, og derfor ettersender nå, men det høres veldig lite sannsynlig ut. Har du ikke lønnslippen fra siste utbetaling ifjor? Men det står at utbetalingen skjer den 06.06.2014 Jeg måtte klippe den delen bort, for navnet mitt står ved siden av, og jeg vil gjerne være anonym Anonymous poster hash: c2754...666
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #16 Skrevet 5. juni 2014 Jo det kan stemme det. Jeg er ikke vant til dette oppsettet på lønnslipper. Det finnes som regel et felt som heter utbetalingsdato, termin, periode e.l. Der vil det stå når pengene utbetales. jeg tror du kan være ganske trygg på at pengene kommer imorgen. Også stod det lønnslipp på mailen Så det er derfor jeg blir kjempe forvirret!! Nå er det jo bare vente til i morgen og se Anonymous poster hash: c2754...666
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #17 Skrevet 5. juni 2014 Da tror jeg nok du får pengene i morgen. Om du hadde fått feriepengene sammen med sluttoppgjøret i fjor, så ville det da kommet på samme lønnslipp som lønna du fikk samtidig. Her får du en egen lønnslipp kun for feriepenger som det står at det blir utbetalt i morgen 06.06. Har vært borti at lønnslipp har kommet noen uker etter utbetaling, men aldri så lenge etter. Tror nok du kan kose deg med ekstra penger nå. Det var jo en gledelig overraskelse😃Anonymous poster hash: 699f7...b66
Gjest tuppesjura Skrevet 6. juni 2014 #18 Skrevet 6. juni 2014 Jeg måtte sjekke en av mine lønnsslipper, og der som det står ASxxxx (husker ikke tallene), står det f.eks. Mai 2014 på min. Vi bruker samme system som den der er skrevet ut fra. Tror slippene blir utskrevet først når lønna kjøres.
Glitnir Skrevet 6. juni 2014 #19 Skrevet 6. juni 2014 Vil anta at du får feriepenger i dag ut fra det som står der. Det enkleste er jo å finne lønnsslippene dine fra i fjor og sjekke om du faktisk fikk feriepenger da du sluttet...
Harlekin Skrevet 7. juni 2014 #20 Skrevet 7. juni 2014 Synes det ser ut som feriepengelønnsplipp. Det er riktig at det står 0 i de andre feltene, du har jo ikke jobbet noe. Men sjekket du ikke hva de pengene du fikk i fjor var da? Dersom du hadde fått feriepengene i fjor når du sluttet, ville du skattet av dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå