Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid og er ca 4 uker på vei :)

Jeg har slitt litt med voksenakne og begynte for litt siden med dermalogica hudpleieserie. jeg bruker "clearing skin wash" og "sebum clearing masque" som begge inneholder 0,5 & salisylsyre.

Kan jeg fortsette med disse produktene eller er de skadelige for fosteret?

på forhånd takk... mye å sette seg inn i :S

hilsen meg.

Anonymous poster hash: 28a80...cd1
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kuttet alle produkter med salicylsyre for sikkerhets skyld. Kanskje går det bra - og kanskje ikke. Salicylsyreforbindelser finnes forresten i mye rart, som håndsåpe (Palmolive) og en del solkrem. Sikkert i så små doser at det ikke er farlig, men jeg vil ihvertfall unngått det i produkter som skal sitte lenge på huden og får god tid til å trekke inn. Har gått over til Ole Henriksen nå, og det ser ut til å fungere bra for min hud.

Skrevet

Jeg brukte MD-serien når jeg ble gravid. Gikk til hudpleier og spurte om akkurat det samme, og da ble jeg anbefalt den serien du har nå. Så vil jo tro du kan bruke den :)

Gratulerer med graviditeten forresten :)

Skrevet

Jeg har kuttet alle produkter med salicylsyre for sikkerhets skyld. Kanskje går det bra - og kanskje ikke. Salicylsyreforbindelser finnes forresten i mye rart, som håndsåpe (Palmolive) og en del solkrem. Sikkert i så små doser at det ikke er farlig, men jeg vil ihvertfall unngått det i produkter som skal sitte lenge på huden og får god tid til å trekke inn. Har gått over til Ole Henriksen nå, og det ser ut til å fungere bra for min hud.

Ja, ikke sant. Jeg brukte nettopp Ole Henriksen og det funket veldig dårlig for meg, dessverre. Jeg tenker kanskje at jeg skal ringe legen i morgen og forhøre meg. Men det ender vel kanskje opp som du sier - å droppe det for sikker hets skyld.. :)

Skrevet

Jeg brukte MD-serien når jeg ble gravid. Gikk til hudpleier og spurte om akkurat det samme, og da ble jeg anbefalt den serien du har nå. Så vil jo tro du kan bruke den :)

Gratulerer med graviditeten forresten :)

aha... det er nettopp derfor jeg blir så forvirret. det menes så mye forskjellig! jeg får høre med legen..

tusen takk :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...