Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Drømmer jo om å kjøpe hus som de fleste, men jeg har ikke høy inntekt. Vet likevel om andre folk som jobber i matbutikk f.eks og har eget hus, så det må jo være mulig.

Hvis noen har lav inntekt og har fått låne, hva er tallene ; inntekt, lån, verdi av hus og ek, eventuelt kausjonist?

Anonymous poster hash: 4a9c2...41f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg og samboer var studenter, kjøpte vi leilighet i Bergen. Måtte betale 1.050.000kr for et lite kott. Ingen inntekt utenom studielån og bsu ble stående urørt. Måtte ha kausjon for 400.000kr. Gikk helt greit, men var jo ganske trangt. Med en liten ekstrajobb på begge ble det mye bedre.

Nå har vi lån på 4 mill. Måtte først ha 500.000kr i kausjon, men det var fordi kun en av oss hadde jobb akkurat da. Nyutdannet med startlønn på 450.000kr. Den andre studerte fortsatt. Kausjonen ble opphevet da begge to var i fast jobb 1 år senere.

Anonymous poster hash: dbfe3...92b

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg og samboer var studenter, kjøpte vi leilighet i Bergen. Måtte betale 1.050.000kr for et lite kott. Ingen inntekt utenom studielån og bsu ble stående urørt. Måtte ha kausjon for 400.000kr. Gikk helt greit, men var jo ganske trangt. Med en liten ekstrajobb på begge ble det mye bedre.

Nå har vi lån på 4 mill. Måtte først ha 500.000kr i kausjon, men det var fordi kun en av oss hadde jobb akkurat da. Nyutdannet med startlønn på 450.000kr. Den andre studerte fortsatt. Kausjonen ble opphevet da begge to var i fast jobb 1 år senere.

Anonymous poster hash: dbfe3...92b

Dere fikk nok lån siden dere var under utdanning og kom til å få god lønn når dere var ferdige.

Anonymous poster hash: 4a9c2...41f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var uten jobb, fikk startlån til å kjøpe en liten leilighet. Er kjempefornøyd med å ha min egen plass, og det koster bare 2000kr i renter og felleskostnader for å eie denne, resten er nedbetaling som går rett tilbake til meg selv. :) Kan virkelig anbefale de som er vanskeligstilte å gjøre det samme om du vil bo en plass noen år.

Anonymous poster hash: 4bcef...363

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...