Gå til innhold

Hvem kjøper brudebuketten?

Brudebukett  

50 stemmer

1. 1. Hvem kjøper/bestiller brudebuketten?

• Bruden
      38
    • Brudgommen
      12
    • Andre
      0
  2. 2. Tør du la brudgommen (eller en annen) bestemme hvordan brudebuketten skal se ut?

• Nei, absolutt ikke.
      23
    • Ja, men vil bestemme farger, blomster og/eller fasong selv?
      18
    • Brudgommen står fritt til å velge det han synes passer
      9

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Detaljfokusert som jeg er har jeg følt stor trygghet i at jeg selv skal bestille brudebukett, og snakke med blomsterdekoratøren om hva slags blomster, fasong og farger. Og nå sier plutselig brudgommen at han har tenkt å kjøpe buketten. Jeg ble kjempeglad. Og litt skremt, må jeg innrømme.

Dere andre, bestiller dere buketten selv eller overlater dere det til brudgommen? Og hvor mye føringer gir dere ham? Jeg har fått inntrykk at den gjennomsnittlige brud er litt for mye av en kontrollfrik til å overlate noe så viktig til mannen. Hadde dere turt?

Endret av SiMa
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tradisjonen sier han skal gjøre det.

Vi følger ikke den. Bestillte min i dag, sammen med knappehullsblomst til ektefelle og forlover, og mindre buketter til mine forlovere.

Min forlovede bryr seg ærlig talt ikke. Derfor vil jeg ikke presse han.

Endret av Wonders
Skrevet

Jeg valgte blomstene selv. Men jeg hadde stolt på at mannen gjorde et godt valg.

Jeg visste ikke at det er tradisjon en gang :o

Skrevet

Mannen betalte, men jeg bestilte og ordnet alt i forkant. Pappa hentet og ga den til meg før kirken.

Skrevet

Jeg stoler ikke på mannen med sånt, med andre ord. Han har som regel veldig god smak, men er så tradisjonell at jeg fort kunne endt opp med røde roser og brudeslør. :fnise:

Gjest Naria
Skrevet

Jeg kommer nok til å kjøpe den selv. Kjæresten min hadde ikke villet velge den ut heller, selv om jeg i utgangspunktet synes det er en fin tradisjon. Han kommer nok til å få i oppgave å hente den og gi den til meg før vielsen, det rekker jeg neppe selv.

AnonymBruker
Skrevet

Kikket selv, mannen og jeg hadde lik smak,kjøpte selv, hentet selv etter jeg hadde vært hos frisøren.

Anonymous poster hash: b0e1f...691
Skrevet

Mannen har fått jobben. Det blir sikkert i samråd med meg, men jeg liker å følge tradisjoner og tror han gjør en bra jobb =)

Skrevet

Lager selv:-) får noen til å hente blomstene på morgenen og binder dem sammen selv:-) Den er veldig enkel, så null stress...

Skrevet

Her var det brudgommen som bestilte og forklarte blomsterdekoratøren hvordan vi ville ha den. Jeg hadde funnet noen bilder og sammen ble vi eninge om hva vi likte. At han bestilte var av praktiske årsaker (jeg hadde sommerjobb i en annen by). Buketten ble utrolig nydelig :)

Skrevet

Kjøper den selv, helt uaktuelt at han skal gjøre det. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet (endret)

Mannen ordnet!:) Men han ba meg dog om å notere ned navnet på "de derre blomstene du liker så godt, vettu... De som er sånn runde og greier", så han slapp å begynne å tegne og forklare hos floristen...:fnise: Så han fikk en liten liste som skulle kunne fungere som "ordbok" og inspirasjon for å danne et bilde av smaken, men stod fritt til å be om hva han ville ellers.

At brudebuketten burde passe til fargetemaet ellers var en selvfølge..:)

Han bestilte på egenhånd, kjente meg godt nok til å be om en bukett som passet til høyden min, samt la inn noen skjønne symbolske gester i buketten (som jeg ikke kan gå innpå her da det er lett gjenkjennelig). Han hadde også fått med elementer han visste jeg likte selv om de ikke sto på den lille listen..:)

Til dags dato er det forøvrig den nydeligste buketten jeg har sett, og den tok helt pusten fra meg da jeg så den!:rodmer:

Endret av kaprifolen
  • Liker 1
Skrevet

Tror jeg ønsker velge selv; jeg vet veldig godt hvilke farger jeg vil ha i alle fall, og med tanke på første gang jeg giftet meg og buketten dengang(fin men...)-ser hvor lett det er med misfortåelser! :klaske::)

Skrevet

Fikk min som gave av min forlover. Hun fikk helt frie tøyler til å lage en bukett til meg. Selvfølgelig ble den nydelig, og ikke minst veldig personlig synes jeg. Fargevalg, blomster etc ble mer "meg".

Skrevet

Brudgommen skal bestille den når den tid kommer, han har god smak og vet hva jeg liker/ikke liker så jeg stoler på ham :)

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Brudgommen skal kjøpe bukett ja, det er jo tradisjon! :) Synes sånt er fint å fortsette med jeg, og ikke er jeg så detaljfrik at jeg ikke tør å la han få det valget heller.

Da jeg giftet meg visste jeg ingenting om buketten, blomsterdekoratøren (som kjente meg) og mannen avgjorde sammen.

Anonymous poster hash: 046a3...ca4
  • 1 år senere...
Skrevet

Han får kjøpe selv. Jeg blir glad uansett hvilken type han velger eller om han glemmer hele greia.

Anonymous poster hash: ecc3b...fb7
Skrevet

Han kjøpte og den ble fantastisk. Veldig glad jeg lot han bestemme

Skrevet

Aldri hørt om denne tradisjonen. Kjøpte blomster og lagde min selv.

Gjest økonomifrue
Skrevet

Jeg bestilte brudebukett og øvrige blomster til pyntingen etter at vi hadde sett litt på forskjellige muligheter! Svigermor betalte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...