AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #1 Skrevet 5. juni 2014 Jeg har vært sammen med kjæresten i ett og et halvt år. Vi har begge barn fra før. Jeg har en gutt. Jeg og sønnen min bor i en 70 kvadrats leilighet, så det kan bli litt trangt når kjæresten er på besøk, han er her vel egentlig hver dag utenom når han har barna sine annenhver helg og en dag i uken. Og han tar seg til rette, uten at det plager meg mer enn at det blir en del rot fra han. Han fyller kjøleskapet og skapene med alt mulig som er hans. Og det har hendt at min sønn har tatt en brus, litt chips osv. som tilhørte kjæresten min. Jeg skjønner at det er irriterende, men når dette har skjedd får han grei beskjed om å spørre først og han er egentlig flink til å spørre om lov- ikke bare ta. Men det har altså hendt et par tre ganger i løpet av et år. Kjæresten blir kjempesint hver gang. I går hadde han fått en gave fra jobben, en sjokolade eske med sjokoladekuler i. Da han kom hjem med den var det seks små kuler igjen. Jeg fikk en. I dag ringer sønnen min meg når jeg enda er på jobb og spør om han kan ta litt sjokolade som ligger soverommet. Jeg svarer ja. Jeg tror at det er snakk om litt sjokolade som jeg hadde igjen etter en biltur jeg var på i helgen. Etter en stund kommer jeg på at det kanskje er esken med sjokoladekulene i. Får litt "småpanikk" og kjøper med meg hjem en lignende sjokolade og baconchips som jeg vet at han elsker som plaster på såret, sånn litt humoristisk, og tenker at det er greit. Da han kommer til meg etter jobb sier jeg at det har skjedd en misforståelse og forklarer dette med sjokoladen. Han blir rasende og raser ut med at min sønn har vel ingenting på soverommet å gjøre. Hva skulle han der?? Om han gikk under hodeputen HANS for å leite etter ting? (den lå ikke under hodeputen altså, men på nattbordet.) Jeg sier at det er min feil som lot han få lov og at jeg ikke koblet at det var hans. Etterpå viser jeg kjæresten min hva jeg har kjøpt i "gjengjeld". Min sønn kommer akkurat inn døra da og ser det og spør om han kan få smake. Kjæresten min svarer" du, nei DU har spist opp hele sjokoladeesken min du!!! " Vi spiser middag, sønnen min går ut for å spille fotball og kjæresten spør om vi skal sove en halvtime, vi er så trøtte etter jobb begge to. Han går først inn og legger seg. Da jeg kommer inn sier hele ansiktet og kroppsspråket hans at han er sint. Jeg spør om han virkelig er så sur for de fem sjokoladekulene enda. Ja, det er han og peker på esken på gulvet. Han sier "det er EN kule igjen, det er nesten frekkere enn å bare kaste boksen." Jeg går bare ut. Hva synes dere om dette? Hvis dette var noe som skjedde ofte skjønner jeg godt at han blir sint, hvis jeg hadde latt sønnen min spise opp sjokoladen med vilje skjønner jeg det. Men dette er ikke tilfelle.. Anonymous poster hash: d85fe...b86
LexSuperior Skrevet 5. juni 2014 #2 Skrevet 5. juni 2014 Jeg synes kanskje han tar seg litt vel mye til rette hos dere? Og kom an, det er bare litt sjokolade.. 21
Gjest Eurodice Skrevet 5. juni 2014 #3 Skrevet 5. juni 2014 En slik mann hadde fått et velrettet spark bak og beskjed om å hute seg vekk fort sm f***, og aldri vise seg hos meg mer. Makan til egoist da! 32
Gjest Herr Heftig Skrevet 5. juni 2014 #4 Skrevet 5. juni 2014 (endret) Hvis min mor hadde hatt en kjæreste som holdt på sånn hadde han blitt ekskjæreste ganske fort tror jeg. Barn burde ikke bo med kjøleskapsoppdeling på den måten, mener nå jeg. At man må spørre om å ta noe fordi det er usunt/dyrt eller skal brukes til noe spesielt kan jeg forstå. Men at han fyren skal ha personlige ting der synes jeg blir for dumt. Jeg synes det er spesielt teit siden han har egne barn og lett burde klare å speile situasjonen i hodet sitt selv. Endret 5. juni 2014 av Herr Heftig
Ånei Skrevet 5. juni 2014 #5 Skrevet 5. juni 2014 For en oppførsel! Hvis det er slik han oppfører seg burde han bare rett å slett holde seg hjemme hos SEG SELV! Virker som om det mangler noe oppi hodet hans 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #6 Skrevet 5. juni 2014 Han overdriver noe fryktelig når det gjelder sjokoladen, du har jo gjort alt du kunne for å rette opp i misforståelsen. Kjøpt baconcrisp og ny sjokolade. Jeg hadde nok blitt rørt om noen hadde tilbakebetalt noen sjokoladekuler så generøst dersom jeg var han, og selvsagt latt gutten få smake når han spør. Samtidig forstår jeg ham når han sier at sønnen din har ingenting på soverommet å gjøre. Jeg hadde ikke følt meg komfortabel med å vite at en unge går inn der når jeg ikke er til stede. Anonymous poster hash: ce225...9af 4
Gjest New_Girl Skrevet 5. juni 2014 #8 Skrevet 5. juni 2014 Han høres ikke helt god ut. Og ikke en mann jeg ville hatt i nærheten av mitt barn. Blir han så sint for andre ting også eller er det bare godteri som gjør han til en sånn type? 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #9 Skrevet 5. juni 2014 Jeg tror jeg forstår hvorfor han ikke er sammen med moren til barna. Anonymous poster hash: b25d8...3e7 7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #10 Skrevet 5. juni 2014 Har han et aggresjonsproblem? Jeg hadde ikke akseptert at min kjæreste kjeftet på mitt barn over noe så trivielt og bagatellmessig! Han reagerer definitivt altfor voldsomt og hvordan takler sønnen din det? Han hadde nok fått fyken ganske fort hos meg så synes du har vært veldig tålmodig. Kanskje på tide med en prat? Anonymous poster hash: 6111e...b03 1
Gjest Eurodice Skrevet 5. juni 2014 #11 Skrevet 5. juni 2014 Han overdriver noe fryktelig når det gjelder sjokoladen, du har jo gjort alt du kunne for å rette opp i misforståelsen. Kjøpt baconcrisp og ny sjokolade. Jeg hadde nok blitt rørt om noen hadde tilbakebetalt noen sjokoladekuler så generøst dersom jeg var han, og selvsagt latt gutten få smake når han spør. Samtidig forstår jeg ham når han sier at sønnen din har ingenting på soverommet å gjøre. Jeg hadde ikke følt meg komfortabel med å vite at en unge går inn der når jeg ikke er til stede. Anonymous poster hash: ce225...9af Det er IKKE mannens soverom, det er hennes! Vis meg den familien hvor voksensoverommet er forbudt område for barna i familien. 12
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #14 Skrevet 5. juni 2014 Prøvd å snakke med han..? Ja, jeg sa at jeg aldri kunne finne på og bli så sint hvis datteren hans hadde gjort det samme. Og hvis han hadde gitt hun lov, altså en slags misforståelse. Har sagt og forklart alt som står her. Han bare svarte at han ikke vet om han kan leve med slike ting. Og så sa han irritert "du mener vel at jeg ikke har empati siden jeg reagerer slik." Dette fordi jeg sa til han at han mangler empati under en krangel vi hadde nylig. Det er flere ting som skurrer dessverre :-( Han kan være fantastisk også, ellers hadde han ikke vært her. Men mange ting gjør meg bekymret. Anonymous poster hash: d85fe...b86
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #15 Skrevet 5. juni 2014 Det er nok du som må ta en alvorlig prat med ham og fortelle ham at dette er ditt og din sønns hjem. Om han ikke godtar at slike ting skjer av og til, så må ha la være å ta med ting hjem til deg. Det er dine/deres regler som gjelder i ditt hjem. Anonymous poster hash: 8265d...603
Gjest Eurodice Skrevet 5. juni 2014 #17 Skrevet 5. juni 2014 (endret) Ja, jeg sa at jeg aldri kunne finne på og bli så sint hvis datteren hans hadde gjort det samme. Og hvis han hadde gitt hun lov, altså en slags misforståelse. Har sagt og forklart alt som står her. Han bare svarte at han ikke vet om han kan leve med slike ting. Og så sa han irritert "du mener vel at jeg ikke har empati siden jeg reagerer slik." Dette fordi jeg sa til han at han mangler empati under en krangel vi hadde nylig. Det er flere ting som skurrer dessverre :-( Han kan være fantastisk også, ellers hadde han ikke vært her. Men mange ting gjør meg bekymret. Anonymous poster hash: d85fe...b86 For meg ville hensynet til barna veid tyngst. En slik oppførsel fra en utenforstående, som mannen tross alt er, hadde jeg aldri tolerert. Endret 5. juni 2014 av Arabella 5
Gjest BettyBoop Skrevet 5. juni 2014 #18 Skrevet 5. juni 2014 (endret) Jeg har vært sammen med kjæresten i ett og et halvt år. Vi har begge barn fra før. Jeg har en gutt. Jeg og sønnen min bor i en 70 kvadrats leilighet, så det kan bli litt trangt når kjæresten er på besøk, han er her vel egentlig hver dag utenom når han har barna sine annenhver helg og en dag i uken. Og han tar seg til rette, uten at det plager meg mer enn at det blir en del rot fra han. Han fyller kjøleskapet og skapene med alt mulig som er hans. Og det har hendt at min sønn har tatt en brus, litt chips osv. som tilhørte kjæresten min. Jeg skjønner at det er irriterende, men når dette har skjedd får han grei beskjed om å spørre først og han er egentlig flink til å spørre om lov- ikke bare ta. Men det har altså hendt et par tre ganger i løpet av et år. Kjæresten blir kjempesint hver gang. I går hadde han fått en gave fra jobben, en sjokolade eske med sjokoladekuler i. Da han kom hjem med den var det seks små kuler igjen. Jeg fikk en. I dag ringer sønnen min meg når jeg enda er på jobb og spør om han kan ta litt sjokolade som ligger soverommet. Jeg svarer ja. Jeg tror at det er snakk om litt sjokolade som jeg hadde igjen etter en biltur jeg var på i helgen. Etter en stund kommer jeg på at det kanskje er esken med sjokoladekulene i. Får litt "småpanikk" og kjøper med meg hjem en lignende sjokolade og baconchips som jeg vet at han elsker som plaster på såret, sånn litt humoristisk, og tenker at det er greit. Da han kommer til meg etter jobb sier jeg at det har skjedd en misforståelse og forklarer dette med sjokoladen. Han blir rasende og raser ut med at min sønn har vel ingenting på soverommet å gjøre. Hva skulle han der?? Om han gikk under hodeputen HANS for å leite etter ting? (den lå ikke under hodeputen altså, men på nattbordet.) Jeg sier at det er min feil som lot han få lov og at jeg ikke koblet at det var hans. Etterpå viser jeg kjæresten min hva jeg har kjøpt i "gjengjeld". Min sønn kommer akkurat inn døra da og ser det og spør om han kan få smake. Kjæresten min svarer" du, nei DU har spist opp hele sjokoladeesken min du!!! " Vi spiser middag, sønnen min går ut for å spille fotball og kjæresten spør om vi skal sove en halvtime, vi er så trøtte etter jobb begge to. Han går først inn og legger seg. Da jeg kommer inn sier hele ansiktet og kroppsspråket hans at han er sint. Jeg spør om han virkelig er så sur for de fem sjokoladekulene enda. Ja, det er han og peker på esken på gulvet. Han sier "det er EN kule igjen, det er nesten frekkere enn å bare kaste boksen." Jeg går bare ut. Hva synes dere om dette? Hvis dette var noe som skjedde ofte skjønner jeg godt at han blir sint, hvis jeg hadde latt sønnen min spise opp sjokoladen med vilje skjønner jeg det. Men dette er ikke tilfelle.. Anonymous poster hash: d85fe...b86 Herregud. Han typen din er jo helt idiot. Han må jo være mentalt syk. Å klikke sånn over noen skarve sjokoladekuler er bare helt sinnsykt. Håper ikke han er like fjern i hodet foran sine egne barn og. Nei faen heller. Jeg hadde sagt et sannhetens ord til denne mannen jeg altså. Sånn der oppførsel er ikke normal. Andre tin: han burde slutte å være så jævla gjerrig. Får han en eske med sjokolade i gave og kommer hjem så kan han for faen del med andre da. Slike esker er jo ikke meningen man skal sluke nedpå alene likevel. Endret 5. juni 2014 av BettyBoop 5
Gjest BettyBoop Skrevet 5. juni 2014 #19 Skrevet 5. juni 2014 En slik mann hadde fått et velrettet spark bak og beskjed om å hute seg vekk fort sm f***, og aldri vise seg hos meg mer. Makan til egoist da! Og drittunge. Voksne mannen oppføre seg slik. MAKAN! 1
Gjest BettyBoop Skrevet 5. juni 2014 #20 Skrevet 5. juni 2014 Han overdriver noe fryktelig når det gjelder sjokoladen, du har jo gjort alt du kunne for å rette opp i misforståelsen. Kjøpt baconcrisp og ny sjokolade. Jeg hadde nok blitt rørt om noen hadde tilbakebetalt noen sjokoladekuler så generøst dersom jeg var han, og selvsagt latt gutten få smake når han spør. Samtidig forstår jeg ham når han sier at sønnen din har ingenting på soverommet å gjøre. Jeg hadde ikke følt meg komfortabel med å vite at en unge går inn der når jeg ikke er til stede. Anonymous poster hash: ce225...9af Nå er ikke soverommet hans da, men ts sitt. Og hun hadde ikke problemer med at han var på soverommet. han mannen bor ikke der så han har ingen bestemmelsesrett over hvem som får oppholde seg hvor i det huset. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå