Gjest Anonym___ Skrevet 18. juni 2004 #1 Del Skrevet 18. juni 2004 Lurer på hva dere synes om følgende episode, hva bør gjøres i etterkant??: Undere ett større proskjekt innen mekanisk industri, offshore relatert, ble det for noen uker sidene stopp i alt arbeid av hovedverneombud i 3timer. På prosjektet jobbet det hundre mann til en hver tid, døgnet rundt. Da denne jobben består i sveising og liknende blir det automatisk mye rot, med kabler og utstyr. Dette gikk litt langt og det så mildt sagt bombet ut rundt alle som jobber der , slanger og kabler lå strødd utover hele arbeidplassen, boss +++ og mer fløt rundt omkring. Da tok vårt hovedverneombud kontakt med ledene personell på dette prosjektet og ga klar beskjed om at opprydding skal skje! Dette gikk utover flere dager og ingenting ble iverksatt av formenn/supervisor. HVO(hovedverneombudet) valgte da å stenge all strøm til arbeidere i 3timer for å fremtvinge en rydde økt. Dette ble gjordt og arbeidsplassen ble et triveligere sted og ikke minst mye bedre med tanke på sikkerheten. Etter denne hendelsen blir HVO kontaktet av øverste ledere direktøren, kaldt inn på teppet og fikk en times verbal overkjøring med kjeft og advarsler om at sånn ikke var akseptert , han kunnne i værste fall bli stilt økonomisk ansvarlig over at han stoppet 100man i jobben, dvs.300 timer. Da sitter jeg her i ettertid og undrer meg over at direktøren kan si noe sånnt , og har ikke HVO full myndighet til å stoppe farlig arbeid, da dette gikk på sikkerheten løs. Noen synspunkter på dette lange innlegget???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. juni 2004 #2 Del Skrevet 18. juni 2004 Jeg syns at du skal være gald for at du har et HVO som tar jobben sin på alvor. Hvo gjorde det riktige i mine øyne. Slik som det høres ut kunne alt rotet ført til en ulykke, og jeg syns at dere må vise at dere støtter HVO. Kanskje du kan nevne dette for fagforeningen at de viser at de gir sin støtte også. Sikkerheten må komme først !!! Direktøren bør heller sørge for at det blir ryddet jevnlig, slik at slike situasjoner ikke oppstår. Hilsen en mekaniker som liker orden på arbeidsplassen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. juni 2004 #3 Del Skrevet 18. juni 2004 Jeg syns at du skal være glad for at du har et HVO som tar jobben sin på alvor. Hvo gjorde det riktige i mine øyne. Slik som det høres ut kunne alt rotet ført til en ulykke, og jeg syns at dere må vise at dere støtter HVO. Kanskje du kan nevne dette for fagforeningen at de viser at de gir sin støtte også. Sikkerheten må komme først !!! Direktøren bør heller sørge for at det blir ryddet jevnlig, slik at slike situasjoner ikke oppstår. Hilsen en mekaniker som liker orden på arbeidsplassen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå