AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #1 Skrevet 5. juni 2014 Hei Jeg hadde det veldig veldig vanskelig i går kveld, og sov sent også når jeg våknet idag hadde jeg astma, og jeg har så dårlig pust nå... Det regner ute, det kan ikke være pollen allergi tror jeg.. kan jeg ha fått astma av stress? jeg får nesten ikke puste, bør jeg oppsøke legevakt? Jeg har det kjempe dårlig, jeg hadde det så dårlig i går kveld.. Jeg sliter med flere ting på samma tid Anonymous poster hash: 80c5d...2e2
SmallTalk Skrevet 5. juni 2014 #2 Skrevet 5. juni 2014 Du har ikke angstanfall, da? Det kan gi pusteproblemer på lik linje med astmaanfall.
Chizue Skrevet 5. juni 2014 #3 Skrevet 5. juni 2014 Har du hatt astma anfall før? Altså har du vært astmatiker før eller våknet du bare opp med det? For omså...Så kan det være andre ting enn astma, det kan være allergi, det kan være øvre eller nedre luftveisinfeksjon. Og folk blir syke med bronkitt eller lungebetennelse om sommeren også Men uansett om du sliter med å puste, så dra til legevakta. Så finner de ut om det er astma anfall eller ikke. Jeg er astmatiker selv..men jeg har hatt det lenge så jeg har jo medisiner til å hjelpe meg om jeg får ett plutselig astma anfall Kanskje du hyperventilerer?
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #4 Skrevet 5. juni 2014 Nei har ikke angst.. har kun pusteproblemmer og har det vanskelig, var veldig sint i går.. og hadde det utrolig tøft:( Anonymous poster hash: 80c5d...2e2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #5 Skrevet 5. juni 2014 Har du hatt astma anfall før? Altså har du vært astmatiker før eller våknet du bare opp med det? For omså...Så kan det være andre ting enn astma, det kan være allergi, det kan være øvre eller nedre luftveisinfeksjon. Og folk blir syke med bronkitt eller lungebetennelse om sommeren også Men uansett om du sliter med å puste, så dra til legevakta. Så finner de ut om det er astma anfall eller ikke. Jeg er astmatiker selv..men jeg har hatt det lenge så jeg har jo medisiner til å hjelpe meg om jeg får ett plutselig astma anfall Kanskje du hyperventilerer? jeg har hatt astma siden jeg var liten, jeg hadde det utrolig tøft i går.. der jeg ble stressa,, utorlig sint og lei meg og alt, sov sent, ringte rundt, skikkelig dårlig psykisk.. så våkna jeg opp med astma.. nå som det regner bør pollen være mindre, jeg tror jeg har det pga stress, gjør vondt i hodet også.. Anonymous poster hash: 80c5d...2e2
Chizue Skrevet 5. juni 2014 #6 Skrevet 5. juni 2014 Altså de/vi som har diagnosen astmatiker kan noen ganger få astmaanfall ved stress eller andre sterke følelser f.eks om vi gråter kraftig...så kan det utløse ett anfall. Men om du aldri har hatt astma før så kan det hende at du har noe annet. Dra til legevakta! Si det er akutt og at du sliter med å puste. Værre er det ikke
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #7 Skrevet 5. juni 2014 Altså de/vi som har diagnosen astmatiker kan noen ganger få astmaanfall ved stress eller andre sterke følelser f.eks om vi gråter kraftig...så kan det utløse ett anfall. Men om du aldri har hatt astma før så kan det hende at du har noe annet. Dra til legevakta! Si det er akutt og at du sliter med å puste. Værre er det ikke Jeg har hatt astma siden jeg var liten, jeg har den diagnosen .. må jeg dra selv til legevakten, eller kan jeg få ambulanse? Anonymous poster hash: 80c5d...2e2
Chizue Skrevet 5. juni 2014 #8 Skrevet 5. juni 2014 Ah stryk det andre xP Nå vet jeg jo at du har hatt astma siden du var liten Men har du ikke ventoline,seretide,symbicort eller andre medisiner for å holde astmaen i sjakk? Da må du dra til legen. Du kan jo ikke gå rundt å ikke få til å puste og hodepine pga det
Chizue Skrevet 5. juni 2014 #9 Skrevet 5. juni 2014 Jeg har hatt astma siden jeg var liten, jeg har den diagnosen .. må jeg dra selv til legevakten, eller kan jeg få ambulanse? Anonymous poster hash: 80c5d...2e2 Du kan dra selv til legevakten, men er det akutt og du svimler og føler at du besvimer når du reiser deg så kan du prøve å få tak i en ambulanse og forklare situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #10 Skrevet 5. juni 2014 Du kan dra selv til legevakten, men er det akutt og du svimler og føler at du besvimer når du reiser deg så kan du prøve å få tak i en ambulanse og forklare situasjonen. Bruker sånn oransj runn greie? jeg pleier aldri å ha så mye astma, igår var det helt fin, så var jeg veldig veldig dårlig psykisk i går, og våknet med astmaanfall.. Anonymous poster hash: 80c5d...2e2
Sølvrosen Skrevet 5. juni 2014 #11 Skrevet 5. juni 2014 jeg har hatt astma siden jeg var liten, jeg hadde det utrolig tøft i går.. der jeg ble stressa,, utorlig sint og lei meg og alt, sov sent, ringte rundt, skikkelig dårlig psykisk.. så våkna jeg opp med astma.. nå som det regner bør pollen være mindre, jeg tror jeg har det pga stress, gjør vondt i hodet også.. Anonymous poster hash: 80c5d...2e2 Det høres ut som du har fått astmaanfall på grunn av stress, det er fullt mulig. Prøv å slappe av og pust med magen, og ta medisin hvis du har. Dra til legevakt hvis du ikke klarer å få kontoll over pusten på egenhold. Hodepinen kan skyldes at du fikk for lite luft mens du sov. Siden du våknet er det ikke farlig, men du må prøve å unngå flere episoder. Ikke legg deg til å sove mens du er stresset, og hvis du fortsetter å være stresset bør du skaffe medisin du kan ta om kvelden som kontrolerer astmaen om natten.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #12 Skrevet 5. juni 2014 Tusen takk for svar allesammen. det kommer lyder når jeg puster, og har skikkelig vondt i hodet, jeg får puste , men ikke normalt. Bør jeg dra til legevakt om jeg ikke klarer å puste nesten, eller kan jeg dra til legevakt selvom det kommer lyder og det er vanskelig selvom jeg har tatt astma medisin? Anonymous poster hash: 80c5d...2e2
Sølvrosen Skrevet 5. juni 2014 #13 Skrevet 5. juni 2014 Hvis du er i tvil, ring legevakta og spør. Hvis du har problem med å snakke bør du dra hvis du ikke har kontroll over pusten selv med medisin. Med kontroll mener jeg at klarer å puste rolig og får nok oksygen. Hvis du føler at du ikke får puste, eller hvis du blir svimmel eller får synsproblemer har du for lite oksygen. Jeg merker det alltid ved at jeg får tunellsyn, mens andre kan få svarte prikker.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #14 Skrevet 5. juni 2014 Okei, har skjedd at jeg ble svimmel av å ikke få nokk pust ja.. det værste er at jeg er veldig deprimert også, jeg har det ikke noe bra Håper dere har det bra allesammen Anonymous poster hash: 80c5d...2e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå