AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #1 Skrevet 5. juni 2014 Ja i påsken fikk eg da et innfall om å melde meg på topptur til Kilimanjaro nå i Juli! Kravet var normalt fysisk god form, og eg tenkte at det skulle gå fint. Men nå når det nærmer seg og eg har begynt å gå litt fjellturer for å trene opp, merker eg at eg blir litt nervøs på om eg kommer til å klare det! Først og fremst så er det sånn at eg blir veldig anpusten med en gang eg begynner å gå, og så får eg roligere pust etterhvert og kan gå i mange timer. Det eg lurer på er hvordan det skal gå når vi er oppe i flere 1000 meters høyde, og det er mye tynnere luft! Er redd eg komme til å få fullstendig åndenød Eg merker også at eg etter å ha gått noen dager i fjellet sliter litt med knærne, spesielt når eg går nedover. Burde eg gå med knestøtte hele turen? Er jo kjipt om det skulle ødelegge for meg Fremover tenker eg å gå på fjellturer og trene litt styrke som forbereding, er det noe annet eg burde trene? Huff og huff, begynner å få litt kalde føtter for dette, tenk så kjipt om eg ikke skulle komme meg opp! Blir sikkert en fantastisk opplevelse likevel men... Noen som har vært på denne eller lignende turer før og har noen gode tips til meg? Eg er vant til å gå i fjellet, men ikke med overnatting underveis, så tips til smarte ting eg kan ha med, hvordan trene på forhånd osv. tas imot med stor takk! Anonymous poster hash: f6255...92d
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #2 Skrevet 5. juni 2014 Jeg har besteget Himmelbjerget i Danmark. Det tok en dag å komme opp og ned igjen, men for en opplevelse. Anonymous poster hash: e7e21...048 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå