Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har etter uttallige samtaler med venninner fått den oppfatning at følgende årsaker er gode nok til å være utro:

- At mannen kveler henne med oppmerksomhet

- At han er for snill

- At han gjør alt som hun vil

- At han er for tøffel

- At han er sjalu

Det er snakk om forhold der mannen er så betatt av jenten at hun mister følelser for ham, ikke voldelige forhold eller forhold der mannen er utro selv. Når jeg spør om hvorfor de synes at det kan rettferdigjøres får jeg svar som "men han ba jo nesten om det selv". Er dette en gjengs oppfatning blant kvinner? I hvilke forhold mener dere at det er ok å være utro?

Hilsen Christer. :forvirra:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Det er aldri ok å vere utru. Dersom ein er misfornhøgd med forholdet sitt, får ein greie å gjere seg ferdig med det før ein kastar seg etter andre. Meiner no eg, då.. :roll:

Gjest Trulselinemor
Skrevet
Det er aldri ok å vere utru. Dersom ein er misfornhøgd med forholdet sitt' date=' får ein greie å gjere seg ferdig med det før ein kastar seg etter andre. Meiner no eg, då.. :roll:[/quote']

Jeg er helt enig med Veslo.

Skrevet
Det er aldri ok å vere utru. Dersom ein er misfornhøgd med forholdet sitt' date=' får ein greie å gjere seg ferdig med det før ein kastar seg etter andre. Meiner no eg, då.. :roll:[/quote']

Jepp, helt enig!

Gjest Madam Felle
Skrevet

Helt enig

Skrevet

Jeg synest det er helt patetisk at noen i det hele tatt finner på unnskyldninger til å være utro. Utroskap er ikke lov, uansett, punktum. Dersom noen er utro er det det samme som å si takk å farvel til forholdet. Det er det dummeste og slemmeste noen kan gjøre. Og det er IKKE greit, aldri, uansett! :)

Skrevet

Kunne ikke vært mer enig.

Gjest GreenSky
Skrevet
Er dette en gjengs oppfatning blant kvinner? I hvilke forhold mener dere at det er ok å være utro?

1: Nei

2: Ingen

Skrevet

skriver bare under på det de andre sier her jeg;

Det er aldri ok å være utro!

Det finnes aldri en god unnskyldning for utroskap!

Er man ikke fornøyd med forholdet så gjør man enten noe med det eller går ut av forholdet.

Ingenting legitimerer utroskap!

Skrevet

Som alle de andre ja... Syns ikke det er noen løsning å oppfordre til utroskap framfor å oppfordre til å ordne opp der man er - på den ene eller den andre måten.

Skrevet
skriver bare under på det de andre sier her jeg;

Det er aldri ok å være utro!

Det finnes aldri en god unnskyldning for utroskap!

Er man ikke fornøyd med forholdet så gjør man enten noe med det eller går ut av forholdet.

Ingenting legitimerer utroskap!

Helt enig.

Synes ofte det er tråder her inne hvor enkelte "ber om lov" til å være utro .. men kan ikke huske å ha sett en eneste en hvor vedkommende får støtte for at det er akseptabelt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Like mange kvinner som menn er utro; ca 2 av 3. Hvorfor er de ingen av de som svarer her??

Eller bruker dere unnskyldningene over til å overbevise dere selv om at "det du gjorde" egentlig ikke var utroskap "fordi blablabla..." ?

Leser ofte uttrykket "Menn, altså!" her på sidene, men av egen erfaring vil jeg gjerne komme med et "Kvinner, altså!" Objektivt sett står vi nok ganske likt vil jeg tro.

Gjest GreenSky
Skrevet

Eller bruker dere unnskyldningene over til å overbevise dere selv om at "det du gjorde" egentlig ikke var utroskap "fordi blablabla..." ?

Hvis du leser svarene som blir gitt i denne tråden, vil du se at slike "unnskyldninger" ikke godtas.

Gjest Fraggel
Skrevet

Det er forøvrig cirka 11 ulike brukere som har svart i denne tråden.

Stusser du på at 11 kvinner ikke tolererer utroskap?

Gjest GreenSky
Skrevet

Stusser du på at 11 kvinner ikke tolererer utroskap?

Spurte du meg eller gjest?

Skrevet

Nå tar jeg visst en halvmeter med plass.. :oops:

men jeg klarer ikke å se på utroskap som et sort/hvitt bilde...

Jeg er kanskje på "feil" innlegg..spørsmålet mitt er kanskje heller..hva definerer vi som utroskap?

Hovedinnleggehaver snakker om en kvinne som får for mye oppmerksomhet..og derfor er utro..det høres merkelig ut..og er en dårlig handling fra den utro..

Men det finnes tid og sted hvor "utroskap" ( de fleste kaller det det) er ok..og mer snakk om å være tro mot seg selv enn å være utro mot en annen..

Tror Andrè Bjerke sier det bedre :

Du skal være tro...

Du skal være tro.

men ikke mot mennesker

som i gold grådighet

henger ved dine hender.

ikke mot noe ideal

som svulmer i store bokstaver

uten å røre ved ditt hjerte.

ikke mot noe bud

som gjør deg til en utlending

i ditt eget legeme.

ikke mot noen drøm

du ikke selv har drømt....

når var du tro ?

var du tro

når du knelte i skyggen

av andres avgudsbilder ? var du tro

når dine handlinger overdøvet

lyden av ditt hjertesalg?

var du tro

når du ikke bedrog

den du ikke elsket ?

var du tro

når din feighet forkledde seg

og kalte seg samvittighet ?

nei.

men når det som rører ved deg

gav tone.

når din egen puls

gav rytme til handling.

når du var ett med det

som sitret i deg

da var du tro !

Vennlig hilsen

Sirisa :)

Skrevet

Det er aldri OK å være utro. Uansett.

Jeg har vært det selv, men det gjør det ikke noe bedre, snarere tvert imot. Har ingen unnskyldning og vil aldri være utro igjen. Det vet jeg fordi jeg mistet min aller beste venn og kjæreste på grunn av det.

Skrevet
Like mange kvinner som menn er utro; ca 2 av 3. Hvorfor er de ingen av de som svarer her??

Leser ofte uttrykket "Menn, altså!" her på sidene, men av egen erfaring vil jeg gjerne komme med et "Kvinner, altså!" Objektivt sett står vi nok ganske likt vil jeg tro.

Dette var vel ikke slik jeg oppfattet det ett spørsmål om hvem av oss på KG som har vært utro, men hva vi synes er "ok" og ikke!

Jeg har selv svart at jeg ikke synes noen unnskyldning er god nok, at det aldri er ok med utroskap.

Jeg har ikke sagt et skarve ord om jeg har vært utro eller ikke noen gang, rett og slett fordi jeg ikke så at det ble spurt etter det her!

Jeg har derimot vært utro èn gang(klina med en fyr i starten av ett forhold). Det var IKKE ok, jeg hadde ingen unnskyldning og om jeg hadde kommet med en unnskyldning så hadde den ikke vært akseptabel for å godta utroskapen. Jeg har også lært hvordan jeg selv ser på utroskap etter denne opplevelsen, og vet at selv om det ikke er svart/hvitt, så ER aldri utroskap akseptabelt i mine øyne!

verken fra min eller den andres side!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...