Gå til innhold

Blir for full. Hva synes du er ok å drikke for å ikke bli for full?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en tendens til å bli for full. Ikke så full at jeg spyr, men såpass at jeg kan våkne med litt fylleangst og med slik promille at jeg kan finne på å gjøre/si dumme ting. Derfor vil jeg drikke litt mindre. Jeg har tenkt at jeg bør si i fra til en venninne, dersom vi drikker sammen, om hun kan si i fra når jeg har fått nok.

Dette er det jeg pleier å drikke på vors:

5 drinker (med sprit)

ca. 3 glass vin/annen drikke med litt mindre alkohol

Og gjerne et par drinker til på byen

På fest drikker jeg gjerne en halv flaske vodka (70cl) + annen drikke.

Jeg synes det er greit å bli litt brisen, men jeg vil ikke være for full. Jeg har nå regnet på promillekalkulator at dersom jeg drikker 1flaske vin, så vil promillen ligge på ca. 0,6 etter 3timer. Tenker at dette er en ok maks-promille.

Jeg har nok vært oppimot 1,0 i promille de siste gangene....minst...

Hvor mye drikker dere? Hva synes dere er nok? Kan nevne at jeg er 20 og ikke vil nippe til kun er par glass vin dersom jeg skal ut eller er på fest.

Jeg tenker også at jeg feks bør drikke et par drinker, og vente en stund for jeg drikker mer. For jeg vet jo at plutselig så har man drukket mer enn man tror, og da er det for sent om man har svelgt i seg to drinker til.

Anonymous poster hash: f8992...6ab
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst så er det vel en dårlig idé å drikke spritdrinker og vin hvis du ikke vil bli full.... liker du ikke øl?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg vet at jeg skal ha mer enn ett glass så holder jeg meg langt unna sprit/drinker. Da holder jeg meg til øl. Husk å drikke ett glass vann per enhet alkohol.

Anonymous poster hash: da2dd...140

• Liker 4
Skrevet

En ti tolv øl...

AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst så er det vel en dårlig idé å drikke spritdrinker og vin hvis du ikke vil bli full.... liker du ikke øl?

Jeg har faktisk ikke innsett før for noen dager siden at jeg drikker for mye. Men jeg er enig i at den komboen blir feil. Som AB sier, så bør jeg nok holde meg til noe med mindre prosent hvis jeg skal drikke flere glass. Jeg liker ikke øl, men jeg drikker cider/rusbrus og vin. Det finnes jo også en del andre ting å blande med som er under 20%.

Problemet er vel at jeg liker å bli brisen litt fort. Og når jeg først er brisen, så er det vanskelig å stoppe. Det som hadde vært "perfekt" for meg er nok å drikke noe lit sterkere først (men i mindre mengde) og kanskje nippe til annen drikke, som feks cider etter et par drinker. Men jeg må nok ha noen som sier "nok er nok" til meg.

AnonymBruker
Skrevet

Lære å begrense seg litt rett og slett. Når du blir for brisen, stopp å drikke/drikk noe alkoholfritt. Bland ut drinkene dine med enda mindre alkohol fra starten av så du får "drukke nok" (siden dette er tydeligvis litt viktig for deg?)

Og hvorfor er det så ille å nippe til litt vin bare fordi du er 20?

Anonymous poster hash: 451df...2d9
  • Liker 4
Skrevet

Jeg har faktisk ikke innsett før for noen dager siden at jeg drikker for mye. Men jeg er enig i at den komboen blir feil. Som AB sier, så bør jeg nok holde meg til noe med mindre prosent hvis jeg skal drikke flere glass. Jeg liker ikke øl, men jeg drikker cider/rusbrus og vin. Det finnes jo også en del andre ting å blande med som er under 20%.

Problemet er vel at jeg liker å bli brisen litt fort. Og når jeg først er brisen, så er det vanskelig å stoppe. Det som hadde vært "perfekt" for meg er nok å drikke noe lit sterkere først (men i mindre mengde) og kanskje nippe til annen drikke, som feks cider etter et par drinker. Men jeg må nok ha noen som sier "nok er nok" til meg.

Nei, nei.

Ikke begynn med sterk sprit og avslutt med vorspiel-drikke.

Du kommer til å bli kvalm spy som en foss.

Lær deg å drikke cider på vors og ta drinker blandet med snadder på byen.

Eller fortsett med cider og vin.

Også kutter du helt ut den halvflaska med vodka. Det er den som er for mye i ligningen her.

Når du finner ut at det ervanskelig å stoppe er du ikke brisen. Da er du regelrett full.

Det du trenger å lære er å slutte å drikke som om du er på selv festen, når du fortsatt er på vors.

• Liker 5
Skrevet

Jeg var akkurat sånn som deg, men heldigvis for meg har jeg endelig klart å like øl! Det tok meg et par år, men nå er det faktisk øl jeg har lyst på hvis jeg skal drikke. Drikker øl på vors, og starter med øl på utested så tar jeg kanskje 1 drink eller 2. Eller en shot og en drink.

Kanskje du skulle prøvd å venne deg til øl? Har lest at man må smake noe man ikke liker 16 ganger før man venner seg til det.

Skrevet

Lære å begrense seg litt rett og slett. Når du blir for brisen, stopp å drikke/drikk noe alkoholfritt. Bland ut drinkene dine med enda mindre alkohol fra starten av så du får "drukke nok" (siden dette er tydeligvis litt viktig for deg?)

Og hvorfor er det så ille å nippe til litt vin bare fordi du er 20?

Anonymous poster hash: 451df...2d9

Trodde igrunn det var det som var mest vanlig blant damer...

Ser det på byen og blant venninner og min kjære og hennes venninner.

Det drikkes øl først og så bestiller de seg vin og drikker og henter seg et stort glass vann med isbiter og drikker sakte av, mellom glassene. Oftest kjøper de én vinflaske på deling.

Eller de dropper ølen og vinen og drikker cider, rusbus og en spritdrink.. I den rekkefølgen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg var akkurat sånn som deg, men heldigvis for meg har jeg endelig klart å like øl! Det tok meg et par år, men nå er det faktisk øl jeg har lyst på hvis jeg skal drikke. Drikker øl på vors, og starter med øl på utested så tar jeg kanskje 1 drink eller 2. Eller en shot og en drink.

Kanskje du skulle prøvd å venne deg til øl? Har lest at man må smake noe man ikke liker 16 ganger før man venner seg til det.

Man må ikke venne seg til det.

Kjenner en god del jenter som drikker cider på vors og rusbrus ute.

De har med noen bokser med eplecider på vors. Som regel seks stykker. Så åpner de kanskje en boksevin og tar et glass av det før vi drar ut.

Skrevet

Å styrte for å bli møkkings (det er det du gjør...) er umodent..

• Liker 3
Skrevet

Man må ikke venne seg til det.

Kjenner en god del jenter som drikker cider på vors og rusbrus ute.

De har med noen bokser med eplecider på vors. Som regel seks stykker. Så åpner de kanskje en boksevin og tar et glass av det før vi drar ut.

Jeg blir iallefall veldig kvalm av cider/rusbrus. Syns det er alt for søtt til å drikke på en hel kveld.

Skrevet

Hvis jeg skal ut og drikke og ikke bli dritings, så kan jeg ikke drikke sprit eller vin. Da holder jeg meg til det jeg får kjøpt i en vanlig dagligvarebutikk. Jeg takler ikke øl, så jeg holder meg til rusbrus og cider. Kjøper jeg sånn 7 stk, så blir jeg brisen og er i godt humør hele kvelden, uten å måtte våkne opp neste dag og denge hodet i bordet av skam.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker 3 glass vin... Det holder i massevis.

Anonymous poster hash: 7c212...ad5

• Liker 6
Skrevet

Jeg blir iallefall veldig kvalm av cider/rusbrus. Syns det er alt for søtt til å drikke på en hel kveld.

Ja,det tror jeg også.

Jentene jeg kjenner begynner med vin etter å ha drukket dette. Så tar de kanskje en spritdrink før de stopper med alkohol og drikker bare vann og tar seg en og annen røyk.

Å drikke alkohol skal jo være et sosialt smøremiddel.Folk som er for fulle er ikke sosiale. De går inn i seg selv og begynner ofte med irriterende eller klengete og oppmerksomhets-søkende adferd..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror dette er veldig inviduelt. Har litt problemer med å se hvorfor du spør andre om hvor mye de drikker, for alle tåler forskjellig. Jeg kan fint drikke en helflaske med 60% og vaske huset neste dag. Før derimot ble jeg brisen av to smirnoff ice. Dette må du finne ut av selv. Når du vet hvor mye du drikker, er det ikke bare å stryke et par drinker til du er fornøyd med promillen? Drikk etter hvordan du føler deg, ikke drikk det du drikker hver gang bare for å gjøre det.

Anonymous poster hash: 68f61...e2e
  • Liker 1
Skrevet

Ta kun med deg det volumet du kommer til å drikke. Dersom du innimellom pleier å drikke en halv flaske med vodka, så kan du heller ta med deg en kvart flaske vodka. Dersom du vet at du blir full av det du pleier å drikke på fest, så må du ikke ta med deg de mengdene alkohol. Det er fort gjort å føle for at man "må" drikke opp det man har med seg.
Og om du pleier å drikke 5 drinker med sprit, så kan du ha halvparten så mye sprit i de drinkene.

Begrens også inntaket når du drar ut på byen, bestem deg på forhånd om hvor mange drinker du skal tillate å kjøpe. Og isteden for drinker med sprit hele tiden, så kan du heller kjøpe en øl/rusbrus eller ett glass vin.
Sørg også for å drikke mye vann og drikk i ett rolig tempo. Si til deg selv at du ikke skal drikke mer enn 3 glass på en time f.eks. Ikke hell innpå alt på 2 timer f.eks.

• Liker 2
Skrevet

Det finnes noen typer som ikke er så søt :) Har smakt noen, men husker dessverre ikke navnet.

Gjest crazycatlady
Skrevet

Hva med å drikke det du drikker, men omtrent halvparten av det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fatter ikke at det er nødvendig å spørre om dette engang. Blir man for full, er det jo bare å drikke mindre alkohol. Hvis man likevel vil beholde mengden væske, for ikke å nippe til vin for det er visst så kjerringaktig, så er det jo bare å drikke noe med mindre alkoholinnhold, eventuelt drikke feks annenhver drink med alkohol og innimellom drikke brus eller vann.

Anonymous poster hash: 3834a...b4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...