Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå har jeg googlet meg sprø og håper noen på KG kan hjelpe meg litt. Datteren min må begynne med fast føde ( Hipp sin risgrøt spydde hun bare ut) så hjemmelaget hirsegrøt går ned. Har fryst ned grønnsaker etc. Vet at ferdiglaget hirsegrøt kan hode seg i kjøleskap i 3-4 dager og kan varmes opp på vannbad. Kan jeg lage større porsjon og fryse det ned`?

Men så har jeg en liten utfordring:

Skal på et sted der jeg ikke får kokt noe grøt, og tenkte jeg skulle ta det med og varme opp der (vannbad). Kan det gå om jeg tar det ut av kjøleskap og har i vesken i 3 timer for så å varme det i vannbad og deretter tilsette mme eller er det dumt?

Har ikke introdusert noen ferdigglass ( nettopp blitt 5 mnd) og vil helst holde meg unna det så lenge det lar seg gjøre..

Tips mottas med takk!

Endret av Karabista
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan fryses ja. Så lenge det varmes over 60 grader etter du har tatt det ut og hatt et ute en stund så er det bakteriefritt igjen. Hadde kokt det opp.

Anonymous poster hash: 6dd3a...aae

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg googlet meg sprø og håper noen på KG kan hjelpe meg litt. Datteren min må begynne med fast føde ( Hipp sin risgrøt spydde hun bare ut) så hjemmelaget hirsegrøt går ned. Har fryst ned grønnsaker etc. Vet at ferdiglaget hirsegrøt kan hode seg i kjøleskap i 3-4 dager og kan varmes opp på vannbad. Kan jeg lage større porsjon og fryse det ned`?

Men så har jeg en liten utfordring:

Skal på et sted der jeg ikke får kokt noe grøt, og tenkte jeg skulle ta det med og varme opp der (vannbad). Kan det gå om jeg tar det ut av kjøleskap og har i vesken i 3 timer for så å varme det i vannbad og deretter tilsette mme eller er det dumt?

Har ikke introdusert noen ferdigglass ( nettopp blitt 5 mnd) og vil helst holde meg unna det så lenge det lar seg gjøre..

Tips mottas med takk!

Hvorfor? Tror du det er negativt med fast føde, eller er du bare litt lat?

Anonymous poster hash: 8db39...e82

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor? Tror du det er negativt med fast føde, eller er du bare litt lat? Anonymous poster hash: 8db39...e82

Tror hun mente ferdigmat, ikke fast føde i sin helhet.

Anonymous poster hash: 6dd3a...aae

Skrevet (endret)

Jeg mente ferdigglass, altså jeg er ikke lat som lager maten sjøl;) og vil helst holde meg unna ferdigglass, men om jeg må det på reise når det ikke er kokemuligheter, så får jeg krype til korset..

Fast føde må jo ungen få:)

Endret av Karabista

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...