Gå til innhold

Bølgetang med britisk støpsel - trygt med adapter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestilt meg en bølgetang på eBay, og så først etterpå at den kommer med en britisk støpsel. Ønsker å bruke den i stikkontakten på badet.

Er det trygt å kjøpe en hvilken som helst adapter på eBay (f.eks. denne), eller må jeg ta noen forhåndsregler? Går det eventuelt an å skifte ut hele støpselet?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte krølltang i England og tror jeg kjøpte adapteren der borte også. Har ikke brukt den veldig mye, men har aldri vært noe problem de gangene jeg har brukt den her hjemme. Eneste er vel at du må være obs på om adapteren er sånn billig kinadritt. Det er stort sett de mobilladerne som tar fyr.

Anonymous poster hash: 52945...3fc
  • Liker 1
Skrevet

Det skal i utgangspunktet gå fint. Men det er nok lurt å ta den ut av stikkontakten når den ikke er i bruk. Det gjør jeg alltid, selv med hårføner og tang med norsk støpsel. Greit å være på den sikre siden!

Gjest mariast
Skrevet

Har faktisk feilet her fordi adapteren var for svak (??) og klarte ikke å levere strøm til krølltangen.. Kanskje best å spørre i butikk?

AnonymBruker
Skrevet

Du kjøper bare en fra britisk til norsk omformer/adapter på clas olson

Anonymous poster hash: e0eec...5a1
Skrevet

Takk for svar! :)

Får følelsen at det er lurt å dobbeltsjekke med en butikk at adapteren jeg kjøper er trygg å bruke, så tror nok jeg kjøper på Clas Ohlson i stedet for eBay, selv om det blir noen kroner dyrere. Hadde vært kjedelig å ødelegge en bølgetang til mange hundre kroner bare for å spare en 50-lapp.

Uansett godt å vite at jeg kommer til å kunne bruke bølgetangen her i Norge uten problemer, da.

Skrevet

Alt jeg eier av slikt, både på kjøkkenet og badet, har britisk støpsel. Etter at jeg studerte i England noen år, og er på jevnlige reiser og fortsatt kjøper det meste der.

Så her brukes 10-15 elektriske apparater med adapter. Alle adaptere kjøpt på Boots, de har en modell som er så "flat" at man ikke ser at det er en adapter på. De står aldri i når jeg ikke er hjemme, og jeg har aldri hatt problemer selv om jeg har gjort det slik i over ti år.

Skrevet

Jeg kjøpte en krølltang fra England, og adapter på clas ohlson. Har gått bra hver gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...