Gå til innhold

Kvinner vil ikke ha Nice Guys, bryr meg ikke...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette innlegget er delvis inspirert av hun som har en kjæreste som uttrykte noe forståelse for Elliot Rodger, som drepte sju andre for en drøy uke siden, http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=840545

Jeg er en såkalt Nice Guy, som snakker respektfullt til kvinner og aldri ville drømt om å komme med noen sleske kommentarer, eller å opptre med enorm selvsikkerhet og selvtillit.

Jeg er utmerket klar over at årsaken til min singeltilværelse er at jeg er veldig sjenert, og at det er en mellomting mellom sånne som meg og bad guys, men jeg klandrer ikke kvinner for min situasjon, den har mer med min oppvekst å gjøre.

Elliot Rodger definerte også seg selv som en Nice Guy, men det er vel temmelig åpenbart at han var en stor narsissist.

Forskjellen mellom Rodger og meg er at der han mente at kvinner burde se hans godhet og dermed ønske å ligge med ham, mener jeg at de fleste får den partneren de fortjener. La oss i første omgang se på forhold uten barn i bildet, og la oss se bort i fra de som har blitt sammen med en psykopat, psykopater har rett og slett ikke evne til empati, men er svært gode på å manipulere.

Om en kvinne forelsker seg i en mannssjåvinist som behandler henne dårlig kan hun velge å fortsette å være sammen med ham eller gå fra ham. Om hun fortsetter å være sammen med ham, selv om han behandler henne dårlig, fortjener hun også en dårlig partner. Om hun er økonomisk avhengig av ham har hun sovet i timen.

Mennesker har fri vilje, og i Norge har alle lik rett til utdanning. Det betyr selvsagt ikke at alle har samme muligheter til utdanning, det avhenger både av gener og intellektuell stimuli i oppveksten, pluss at det er forskjell mellom skoler og lærere. Allikevel vet jeg ikke om noe land i verden der mulighetene er så like som i Norge.

Hvis noen kvinner da velger å ikke jobbe men være hjemme (med barn), burde det ikke være noe sjokk at de oppdager at de kan være dårlig stilt hvis de tenker på å skilles fra mannen/samboeren. Alle vet at det ikke er noe pluss som jobbsøker å ha vært hjemme med barn de siste årene.

Hvis det er barn inne i bildet er det selvsagt litt mer komplisert å skilles. Allikevel mener jeg at kvinnen ofte har seg selv å takke også da. De fleste er sammen en stund før de får barn, og da bør alle klare å se hva slags person partneren er. Hvis han er en drittsekk før de får barn vil han fortsatt være det etter at barnet har kommet.

Der Rodger var bitter på kvinner merker jeg at jeg overhodet ikke bryr meg. Jeg vet at det er min egen feil at jeg er singel, og jeg klandrer ikke kvinner for at de ikke sjekker meg opp. På samme måte mener jeg at den som finner seg i å bli behandlet dårlig av partneren ikke kan klage på det hvis vedkommende fortsetter forholdet.

Dette gjelder selvsagt for begge kjønn, men det er oftere jeg leser om kvinner som har drittsekker til partnere enn omvendt.

Anonymous poster hash: 5e1a3...214
  • Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok, jeg skjønte ikke helt poenget ditt?

Anonymous poster hash: d07d3...03b
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok, jeg skjønte ikke helt poenget ditt?

Poenget mitt er at man ikke skal klage over sin situasjon, om det nå er fordi man har en dårlig partner eller det er fordi man er singel. Hvis man ikke er tilfreds med situasjonen er det stort sett ens egen feil, ikke det motsatte kjønns.

• Liker 2
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jeg syens hele nice-guy/badboy systemet blir litt teit.

Gjest Evans
Skrevet

Vi er vår egen lykkes smed? Var det det du mente?

Det er jeg helt enig med deg i.

AnonymBruker
Skrevet

Folk har misforstått det til de grader.

Dessuten er vel dette begreper brukt hovedsakelig av fjortiser.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Det er selvsagt en forenkling, men det er ikke tatt helt ut av luften.

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg skjønner hvor du vil hen ts, og er ganske enig. På samme måte som at menn forventes å selv være ansvarlig for å være single så må også kvinner ta ansvaret for at de velger seg ut de samme ("bad guys") mennene gang på gang. Ansvaret går begge veier.

Anonymous poster hash: 28a13...957
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Rød pille:

Kvinner og feminister vil si mye rart men selve adferden til kvinnene viser at så lenge utseendet er over 8 på skalaen så spiller personlighet liten rolle, en kjekkas vil alltid få damer. For menn i kategorien 5-8 kan personligheten være en kritisk faktor, her gjelder det å være minst mulig beta\nerd (svak, lar seg dominere, blyg, kjedelig) og mest mulig alfa\jock (utadvendt, sterk, dominerende, voldelig). Hva slags menn som generelt sett faktisk får de flotteste damene beviser dette 100% .

Når det gjelder menn i kategorien 1-4 spiller ikke personlighet så stor rolle da de må ta til takke med sine kvinnelige ekvivalenter uansett, unntaket er de som blir rike eller kjendiser = status.

Endret av Jegern Puahate
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nice guys er ikke nice i det hele tatt! De opptrer falskt for å prøve å komme i buksene på jenter, de prøver å være høflige, hjelpe jentene slik at de kan få tilbake etterpå, i form av sex. Så egentlig er de bare manipulative drittsekker!

Anonymous poster hash: 190f3...a20

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nice guys er ikke nice i det hele tatt! De opptrer falskt for å prøve å komme i buksene på jenter, de prøver å være høflige, hjelpe jentene slik at de kan få tilbake etterpå, i form av sex. Så egentlig er de bare manipulative drittsekker!

Anonymous poster hash: 190f3...a20

TS her. Jeg opptrer høflig og vennlig fordi jeg synes det er riktig oppførsel mennesker i mellom. Jeg har aldri oppnådd noe annet enn vennlighet tilbake fra kvinner så jeg forventer ikke noe mer enn det tilbake.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med TS. Når livet ikke går som man vil, er det som oftest langt mer fruktbart å se på seg selv og hva man kan endre enn å begrave seg i kvasibiologisk svada maskert som vitenskap gjennom bruk av tilfeldige tall eller å drukne i bitterhet over at alle andre er teite. Problemet er bare at det første er vanskelig og ubehagelig for egoet, mens de to siste er enkle og plasserer ansvaret hos andre, noe som passer fint for dem som ikke er i stand til det første. Og derfor klamrer mange menn seg til pua-vås, mens mange kvinner kjører 'alle menn er drittsekker'-løpet. De er bare ikke i stand til mer.

Anonymous poster hash: 97df4...9fa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med TS. Når livet ikke går som man vil, er det som oftest langt mer fruktbart å se på seg selv og hva man kan endre enn å begrave seg i kvasibiologisk svada maskert som vitenskap gjennom bruk av tilfeldige tall eller å drukne i bitterhet over at alle andre er teite. Problemet er bare at det første er vanskelig og ubehagelig for egoet, mens de to siste er enkle og plasserer ansvaret hos andre, noe som passer fint for dem som ikke er i stand til det første. Og derfor klamrer mange menn seg til pua-vås, mens mange kvinner kjører 'alle menn er drittsekker'-løpet. De er bare ikke i stand til mer.

Nå havner jo mye av pua litteraturen om hvordan man kan forbedre seg selv også da, så jeg er ikke enig i akkurat den.

AnonymBruker
Skrevet

Nå havner jo mye av pua litteraturen om hvordan man kan forbedre seg selv også da, så jeg er ikke enig i akkurat den. Anonymous poster hash: 28a13...957 [/

Ja, hvis du mener at å lære å fornærme folk for så å være hyggelig (viktig å gjøre andre usikre) er å forbedre seg, så gjerne for min del. Men de fleste kommer jo ikke engang så langt, de stopper ved "det blir ikke noe på meg fordi kvinner er golddiggere og styrt av biologi og bare vil ha voldelige menn med gigantiske biceps og cabriolet, bu hu".

• Liker 6
Skrevet

De fleste oppegående kvinner ønsker snille og ordentlige menn, inkludert meg selv, og det handler mer om de andre egenskapene man kan ha. Det å ta initiativ, være bestemt, selvsikker(men ikke høy på seg selv), ta ansvar og være "mannen i forholdet" er attraktivt. Dette kombinert med å være "nice", er det kvinner vil ha. Det er ingen psykisk stabile, smarte kvinner som ønsker slemme bad boys som behandler de som dritt.

Du må nesten komme deg ut av komfortsonen, og bli litt tøffere. Nice guys ser jeg opp til, all respekt til dere!

• Liker 2
Gjest avocadoen
Skrevet

Igjen er jeg HELT enig med Herr Heftig. Om en fyr i det hele tatt hadde nevnt ordet niceguy eller badboy på en date hadde jeg løpt derifra. Jeg er så lei av det umodne tullet der nå at jeg har lyst å grine. En fyr kan faktisk være snill selv om han tror på seg selv og det er også en mellomring mellom det å ikke ha troa på seg selv i det hele tatt og det å være høy på seg selv. Dårlig selvtillit tenner ingen. Kjæresten min er ikke typen som skryter av seg selv på noen måte og han er litt sjenert, men han har absolutt ikke dårlig selvtillit. :) Om du sliter veldig med selvtilliten TS så kan du eventuelt snakke med psykolog? :)

• Liker 3
Gjest avocadoen
Skrevet

Rød pille:

Kvinner og feminister vil si mye rart men selve adferden til kvinnene viser at så lenge utseendet er over 8 på skalaen så spiller personlighet liten rolle, en kjekkas vil alltid få damer. For menn i kategorien 5-8 kan personligheten være en kritisk faktor, her gjelder det å være minst mulig beta\nerd (svak, lar seg dominere, blyg, kjedelig) og mest mulig alfa\jock (utadvendt, sterk, dominerende, voldelig). Hva slags menn som generelt sett faktisk får de flotteste damene beviser dette 100% .

Når det gjelder menn i kategorien 1-4 spiller ikke personlighet så stor rolle da de må ta til takke med sine kvinnelige ekvivalenter uansett, unntaket er de som blir rike eller kjendiser = status.

Hvordan mener du at man kan være i et forhold med en person man ikke liker personligheten til? Dette er det mest idiotiske innlegget jeg har lest på lenge. Grattis
  • Liker 1
Gjest Snuppi
Skrevet

Rød pille:

Rød pille??

Mannssjåvinister forteller kvinnene hvordan de egentlig er, hva de dypest sett føler, hvordan de burde tenke og handle og hva deres oppgave og plass i tilværelsen og samfunnet er. De vet alltid best.

Hvilke beviser er det du snakke om?

Latterlig innlegg av en mannssjåvinist som innbiller seg at han både kan og vet alt.

Gjest Snuppi
Skrevet

Nå havner jo mye av pua litteraturen om hvordan man kan forbedre seg selv også da, så jeg er ikke enig i akkurat den.

Hvordan forbedrer en seg på bekostning av andre?

Er det ikke heller motsatt??

Skrevet

Hvordan mener du at man kan være i et forhold med en person man ikke liker personligheten til? Dette er det mest idiotiske innlegget jeg har lest på lenge. Grattis

Det samme spørsmålet stilte Elliot Rodger seg mange ganger, hvorfor får alle disse blærete drittsekkene seg heite damer mens gutter med "personlighet" kommer i andre rekke hos det motsatte kjønn?

Det må dere kvinner svare på selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...