AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #1 Skrevet 5. juni 2014 Hei dere! Trenger litt råd og tanker fra dere nå. Jeg og mannen er gift, og har vært sammen i ti år. To barn. På de ti årene vi har vært sammen har jeg vært borte fra han tre dager på tur(dette med jobben) Nå vil jeg og en venninne ta en tur bare meg og hu til syden, Jeg har aldri reist fra familien før og skjønner at det er sårt for mannen. Men med tanke på at jeg ikke har gjort noe annet enn å være med familien de siste ti årene, fortjener jeg ikke denne turen på 6 dager til syden? Mannen er helt uenig med meg og mener at det er noe man bare ikke gjør når man har familie. At dette kan man ta når barna er voksne og man ikke har de forpliktelsene man har nå. Jeg kjenner at dette provoserer meg veldig, og at han nærmest nekter meg å dra. Jeg er et voksent menneske, og bestemmer da dette selv?? Dette er i grunn bare "toppen av isfjellet" for min del.. ettersom vi har forskjellig syn på mye, men som i alle andre forhold svelger man en kamel eller to for å beholde freden, men denne turen er så viktig for meg, og han ser det ikke. Hva ville dere gjort? Jeg vet jeg står fritt til å reise, men orker jeg mange måneder med sure miner og kvalme? Og er det sånn jeg skal ha det til unga er voksne? Eldste er 7 år så det er jo lenge til de er det.. Er de tjeg osm er sær? og som ikke ser familiens behov? Eller har jeg lov å tenke som jeg gjør? Anonymous poster hash: 4f6a5...bc6 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 Populært innlegg #2 Skrevet 5. juni 2014 Mannen er helt uenig med meg og mener at det er noe man bare ikke gjør når man har familie. Anonymous poster hash: 4f6a5...bc6 Jaha ja. Jeg vil tro at grunnen til at han bekymrer seg er at han må ta seg av husholdningen selv, lage mat, legge ungene osv. Han bekymrer seg ikke for familiens behov, men for sine egne. Reis du, det kommer til å gjøre deg godt med en jentetur Anonymous poster hash: 006f4...cb6 63
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #3 Skrevet 5. juni 2014 Jeg skjønner dere begge. For meg (og mannen) er det naturlig at ferie er noe man tar sammen med familien, evt deler av familien, hvis det passer best slik. (At jeg tar med barna på tur hvis han må jobbe mens vi har fri, eller at mannen og jeg tar en "kjærestetur" uten barn) Det er flere grunner til at vi tenker slik, men en av grunnene er at økonomien gjør at en ferietur med venner vil gå ut over ferie med familie. Her blir det ikke både/og, men enten/eller. En annen grunn er at vi er så mye fra hverandre i hverdagen, at feriene vil vi ha sammen. Samtidig forstår jeg ditt ønske om en ferie fra plikter, avslapning, god mat, sol og varme sammen med en god venninne. Men tror du ikke han ønsker det samme? Kanskje han kunne tenke seg en ferie sammen med deg? Jeg får også en følelse av at det ligger noe mer bak her, siden du vurderer å gå i fra mannen fordi han har en annen mening enn deg rundt dette. Anonymous poster hash: 916c0...41d 4
Druid Skrevet 5. juni 2014 #4 Skrevet 5. juni 2014 Jeg og Kona har hatt en ferie hver for oss HVERT ÅR siden vi fikk barn. Seriøst, det er sånn man klarer holde ut. 23
skruf Skrevet 5. juni 2014 #5 Skrevet 5. juni 2014 Jeg ser ikke problemet med å dra alene på tur selvom man er gift og har barn. Mannen min og meg reiser alene på tur av og til. Han drar fast ei uke på høsten på jakt mens jeg er hjemme med barna, og jeg drar av og til en tur til varmere strøk mens han er hjemme med barna. Sist dro jeg 15 dager til Uganda... 7
Gjest AnneShirley Skrevet 5. juni 2014 #6 Skrevet 5. juni 2014 Vi har turer hver for oss stadig vekk, en helg eller langhelg. Men en hel uke føler vi begge blir litt mye både med tanke på tid og penger. Kanskje du skulle starte med en langhelg først? Se hvordan mannen tar det.
Gjest Sala21 Skrevet 5. juni 2014 #7 Skrevet 5. juni 2014 Jeg skjønner dere begge godt. Jeg er vant med at ferier er familietid, men det betyr ikke at man ikke kunne inngått en avtale. Så kanskje dere kunne blitt enige om at han kunne tatt en tur senere med kompiser o.l. Hvis det BARE er sydenturen som ligger til grunn for at du vil gå fra mannen din, så synes jeg det er veigt, men som flere har nevnt over her så virker det som om det ligger mer bak. Det må da gå an å bli enige på ett eller annet vis? På den annen side så har man jo selv valgt å få barn og familie slik at man må liksom gjøre det som passer sin familie. . .
embla1807 Skrevet 5. juni 2014 #8 Skrevet 5. juni 2014 Dra på ferie TS! Det fortjener du. Foreslå at han kan dra på tur med gutta en annen gang om han vil det? 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #9 Skrevet 5. juni 2014 Det er ikke noe som heter at bare fordi man har en familie,så er en ukes sydenur med venner helt utelukket. Så lenge økonomien deres støtter at dere reiser hver for dere, så synes jeg at du skal dra. Anonymous poster hash: 2d0b7...d1e 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #10 Skrevet 5. juni 2014 Hvorfor vil han ikke at du skal reise? Anonymous poster hash: aa0e7...c6a 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #11 Skrevet 5. juni 2014 Så lenge det ikke går hardt utover familien økonomisk så ser jeg ikke problemet. Det er bare dårlig oppførsel fra partneren å nekte h*n en tur med venner i ny og ne. Anonymous poster hash: 47607...968 1
Gjest Knuse Skrevet 5. juni 2014 #12 Skrevet 5. juni 2014 Vurderer du virkelig å gå fra mannen din pga han ikke vil du skal reise til syden med en venninne? Skurrer litt i mine ører. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #13 Skrevet 5. juni 2014 Han er nok bekymret for å klare seg uten deg en uke. Spør om ikke han elsker deg nok til å unne deg en jentetur som du har så lyst til. Hva om du hadde blitt syk og måtte på sykehus en uke? Skulle han og ungene flyttet inn på sykehuset da? Anonymous poster hash: 4758d...d26 1
Commander Skrevet 5. juni 2014 #14 Skrevet 5. juni 2014 Sikker på at han ikke er redd for å miste deg eller at du skal kose deg skikkelig med noen lokale helter. (trenger ikke å være rasjonelt) Om han ikke har høye tanker om seg selv i kombinasjon med historier om husmødre som slår seg løs i syden kan få han til å frykte for forholdet 10 år kobla sammen ved hofta høres mye ut. Jente og gutteturer tror jeg bare er sunt. Men tilliten må være der. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #15 Skrevet 5. juni 2014 Hvis man ikke har tillit til å la den andre parten dra på ferie aleine så er det noe galt med forholdet. Anonymous poster hash: 4758d...d26 2
Gjest Iddy Skrevet 5. juni 2014 #16 Skrevet 5. juni 2014 Tror du han hadde brydd seg om du hadde dratt på en skogstur en uke? Jeg vet ikke helt hva du har signalisert du skal gjøre denne uken, mye alkohol og festing? I så fall har han en grunn til å være litt nervøs, og spesielt om forhodet ikke er det beste på forhånd. Han er vel sikkert klar over dette.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #17 Skrevet 5. juni 2014 Sikker på at han ikke er redd for å miste deg eller at du skal kose deg skikkelig med noen lokale helter. (trenger ikke å være rasjonelt) Om han ikke har høye tanker om seg selv i kombinasjon med historier om husmødre som slår seg løs i syden kan få han til å frykte for forholdet 10 år kobla sammen ved hofta høres mye ut. Jente og gutteturer tror jeg bare er sunt. Men tilliten må være der. Jeg tror også det med utroskap er problemet for mannen, hvordan er denne venninen?Anonymous poster hash: 2d733...865
Kontormus Skrevet 5. juni 2014 #18 Skrevet 5. juni 2014 De fleste har 5 ferieuker i tillegg til helligdagene i høytidene. Mange har også muligheten til å jobbe inn timer slik at det lar seg gjøre å ta en uke uten at det blir mindre familie-ferie-tid. Reis du, du fortjener det! Det er sannsynligvis du som har tatt deg av småbarn i tillegg til å holde heimen i stand. Jeg tenker heller at han ikke unner deg en liten uke med kos og morro, eller er redd for å være tvunget til å gjøre det du vanligvis gjør av husarbeide og ansvarr for barna. ELLER... han er redd du skal rote deg bort i en gresk gud eller lignende. IKKE FINN DEG I AT HAN NEKTER DEG LITT REKREASJON OG EGENTID! 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #19 Skrevet 5. juni 2014 TS her, Skjønner at dere stusser over overskriften. Som dere skjønner er det ikke bare sydenturen som gjør at jeg tenker som jeg gjør. Saken er den at vi har ikke bestilt ennå, og at det er ikke før neste år det blir aktuelt uansett, våren 2015. Hun jeg vil dra med bor langt unna så når vi hadde hu hos oss sist så ble dette snakket om, og jeg vil jo. Dette er en måned siden og siden det har han kommentert et hvert sydenbilde på facebook, av mine venner som har dratt.. type: Herregud, dårlig av *** og ikke ta med seg barna osv.. Se her da... ***** er i syden, fikk hu unge for to år siden.. ??? Type disse tingene. Når jeg sier at det er bare godt med et avbrekk fra alt så blir han negativ å lurer på hvorfor jeg ikke ser at det ikke går osv.. Det går heller ikke på økonimi, jeg har allerede laget en spareplan slik at det ikke går utover familien. Han har også fått beskjed om at dette kan selv gjøre og. han begrunner det med at ALL tid må brukes på barna når de ikke er voksne, det er grunnen.. Og at skal man på tur til syden med venner så skal man være singel, og ikke ha ansvar for barna.. :S Når han allerede har begynt sånn et år i forveien så må jeg virkelig si jeg gleder meg.. Anonymous poster hash: 4f6a5...bc6
Gorgonzola Skrevet 5. juni 2014 #20 Skrevet 5. juni 2014 Jeg synes mannen din oppfører seg tåpelig. 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå