AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #1 Skrevet 5. juni 2014 Jeg prøver å gå ned i vekt, spiser sunt og kalorifattig og trener mye. Har gått ned fra 70 kg i januar til 63 kg nå i morges. Men, i forrige uke var jeg på mitt laveste 62,3 kg, og til tross for at jeg ikke har overspist i forhold til kaloriinntak, så har jeg altså gått opp. Mistenker at det er en del vann, i og med at jeg spiser andre ting i helgene enn i ukedagene. Jeg vet at vann fjerner vann, men synes ikke det funker. Skikkelig frustrerende! Anonymous poster hash: fb708...199
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #2 Skrevet 5. juni 2014 Hvor lenge kan en forresten regne med at vann etter helga kan holde seg i kroppen?? Er jo torsdag i dag....Anonymous poster hash: fb708...199
flinkeceline Skrevet 5. juni 2014 #3 Skrevet 5. juni 2014 er to måter å miste vann på, svette eller urin. uansett burde du ikke fjerne vann fra kroppen det trenger du
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #5 Skrevet 5. juni 2014 Kutte litt ned på karbohydratene, spise mindre salt mat, drikke te, trene, sauna.Anonymous poster hash: 6614c...850
Gjest Runforit Skrevet 5. juni 2014 #6 Skrevet 5. juni 2014 Slutt å veie deg. Om du spiser som du skal og passer de samme klærne så har ikke 1-2 kg noe å si. Vi veier ikke det samme gjennom dag/natt/uka. Bare etter et stort glass vann så "veier" en mer. Vomfyll, salter, når du sist gikk på do(nr. 1 eller nr. 2), mensen osv osv vil spille inn på vekta. Om vekta er så viktig så vei deg 1 gang i mnd. Det viktigste uansett er vel at cm holder seg der de skal og at du føler deg bra med deg selv? 1
Wiggins Skrevet 5. juni 2014 #7 Skrevet 5. juni 2014 700 grams forskjell i løpet av ei uke betyr ikke at du har gått opp eller ned i vekt. Du drikker ikke akkurat like mye vann hver dag, du spiser ikke akkurat like mye karbohydrater, du får ikke i deg akkurat like mye salt, du er ikke i akkurat like mye aktivitet og du svetter ikke akkurat like mye. Jeg gjetter på at du er jente, og jenter vil variere en del i vannvekt i løpet av menstruasjonssyklusen. Det er den langsiktige trenden du må se på, ikke om du veier noen hundre gram mer eller mindre fra dag til dag. Husk å alltid veie deg to ganger, det er fort gjort å stå litt galt på vekta slik at den viser feil resultat. Får du samme resultat to ganger på rad kan du være ganske sikker på at det er riktig. Hvor høy er du? Du skal være ganske lav for at 62-63 kg skal være for mye. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #8 Skrevet 5. juni 2014 Jeg vet jo at det ikke er vektoppgang i den forstand, men vekta viser likevel mer, og jeg regner med at det er pga vann i kroppen. Vil ha det bort! Jeg er 165 høy. Skal ned til 60kg helst før ferien som eg om 4 uker!Anonymous poster hash: fb708...199
Leehyori Skrevet 5. juni 2014 #9 Skrevet 5. juni 2014 Jeg prøver å gå ned i vekt, spiser sunt og kalorifattig og trener mye. Har gått ned fra 70 kg i januar til 63 kg nå i morges. Men, i forrige uke var jeg på mitt laveste 62,3 kg, og til tross for at jeg ikke har overspist i forhold til kaloriinntak, så har jeg altså gått opp. Mistenker at det er en del vann, i og med at jeg spiser andre ting i helgene enn i ukedagene. Jeg vet at vann fjerner vann, men synes ikke det funker. Skikkelig frustrerende!Anonymous poster hash: fb708...199 Har du mensen, det kan ha skylden, det vil gå over etter mensen. Spiser du mye salt, det kan ha skylden, spiser du mye karbohydrater, det kan ha skylden. Hold deg unna karbo og salt, drikk masse vann eller tequila 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #10 Skrevet 5. juni 2014 Spis mindre salt og karbohydrater, ikke stress og få nok søvn. Anonymous poster hash: c89d6...331
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #11 Skrevet 6. juni 2014 Jeg får prøve det. Problemet er at jeg er veldig glad i salt mat. Dynger på med salt på mye. Vet det ikke er bra.....karbohydrater er jeg også veldig glad i, men forsøker å holde meg unna det. Stress forsøker jeg å unngå, for jeg blir syk av det, og søvn blir det dessverre litt for lite av. Men, men, går seg til. Snart ferie! Jeg ligger jo under kalorimessig i tillegg til at jeg trener, så jeg får satse på at det kun er vann som gjør at vekta holder stand, og at når dette slipper blir jeg tynn og lekker! Anonymous poster hash: fb708...199
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå