kaprifolen Skrevet 11. juni 2014 #21 Skrevet 11. juni 2014 Jeg er veldig ute etter tips til kaker etc. for tiden. Kan du fortelle hva dere hadde? Jeg er spesielt interessert i hva dere hadde av snacks og "mettende" godsaker. Vi heller mot å droppe nattmat, tror ikke selskapet varer så langt på natt, men vil ikke at gjestene skal dra hjem fordi de er sultne heller. Hvor lenge lot dere kakene stå fremme? Resten av kvelden? Oi, hvis jeg skulle husket alt må jeg se på bilder... Men vi hadde i alle fall en tung sjokoladekake hvorav en etasje med salte nøtter inni. En marsipankake er jeg ganske sikker på at det var der, siden mannen elsker det, sikkert klassisk bløtkake også. Suksessterte, verdens beste/kvefjordkake, alt for mange ostekaker, brownies og muffins, fruktspyd, jordbær med krem og vanlig fløte, samt noen som lignet tynne havreflarn til dette. Noe gjærbakst, både boller og sånt kringleopplegg. Også den obligatoriske kransekaken, da. Mener vi hadde sjokoladepudding også...? Helt ærlig er jeg ikke helt sikker, jeg er ikke noe kakemenneske selv, og brydde meg i grunnen ikke så mye utover sjokolade som bryllupskaken og at det skulle finnes allergivennlige alternativer! Så kakebordet var det stort sett svigermødrene og brudgommen som bestemte, og de som bakte med seg fikk lov å bake det de ville selv! Også hadde vi potetgull, popcorn, smågodt, forskjellig ost og kjeks, grønnsaker og diper, nachos og salsa... Nøtter stod for seg selv ved baren, pga allergi var det best å ikke ha det på samme sted. Kakebordet aner jeg ikke hvor ble av, tok vel 5 år før jeg kom til å tenke på hvor alle restene ble av... Tror personalet ryddet det bort etterhvert som de så at det ikke gikk mer av det, eventuellt at ting ikke skulle bli ødelagt. Det stod på sånt bord med elektriske kjøleelementer under duken, så det tålte å stå ute ganske lenge. Snacksen stod til stengetid og ble regelmessig fylt på...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå