Gå til innhold

Nattmat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at alle har nattmat? Har å aldri vert borti det før... :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uten at jeg er noen ekspert, så tror jeg at det har vært nattmat i de få bryllupene jeg har vært i. Stort sett noe enkelt og rimelig. Suppe, gryterett, lapskaus, pølser eller lignende. Har også opplevd at rester av buffet/koldtbord har blitt satt frem igjen utpå kvelden.

Kommer sikkert veldig an på lokalene og mulighetene, samt hvor lenge gjestene blir. Dette skjer som regel rundt midnatt har jeg inntrykk av.

Anonymous poster hash: cf529...002
Skrevet

I vårt bryllup begynner fsten ganske sent, så regner med at kakene serveres rundt 22. Synes det er litt mye å servere mat igjen rundt midnatt:)

Gjest Ciegus
Skrevet

Personlig hadde det ikke vært for tidlig med nattmat to timer etter kaker. Jeg overlever ikke lenge med bare kake i magen. Når starter middagen? Kan dere ha nattmat senere?

• Liker 2
Skrevet

Vi hadde spekemat som nattmat. Virket som det var ganske forventet med nattmat fra foreldre og svigerforeldre, så jeg renger med det er ganske vanlig. Har ikke vært i noen andre bryllup enn mitt eget i voksen alder. De fleste satte pris på noe salt noen timer etter de søte kakene.

• Liker 1
Skrevet

Opplevd begge deler, både nattmat og ikke nattmat i bryllup. Tror det kommer litt an på hvor sein middag og kaker er, og når lokalet stenger. Når det er kaker kl 22, og lokalet stenger kl 0100 så blir det knapp tid med nattmat, og de færreste er vel sulten også.

I ett bryllup jeg var i så hadde de ordnet til med ei gammeldags pølsevogn! En mann hadde kledd seg ut som pølsemaker, og kom ringende med ei bjelle mens han trillet vogna inn og ropte; "wiener, grillpølse". Ble kjempepopulært og et koselig innslag :)

• Liker 1
Skrevet

Fra foreldrene forventes det ikke nattmat her. Middagen er kl18.30 så kakene blir kanskje senere også....

Skrevet

Opplevd begge deler, både nattmat og ikke nattmat i bryllup. Tror det kommer litt an på hvor sein middag og kaker er, og når lokalet stenger. Når det er kaker kl 22, og lokalet stenger kl 0100 så blir det knapp tid med nattmat, og de færreste er vel sulten også.

I ett bryllup jeg var i så hadde de ordnet til med ei gammeldags pølsevogn! En mann hadde kledd seg ut som pølsemaker, og kom ringende med ei bjelle mens han trillet vogna inn og ropte; "wiener, grillpølse". Ble kjempepopulært og et koselig innslag :)

Det hørtes jo veldig koslig ut da!:) men tror vi er litt sent ute til å få tak i en pølsevogn:)

AnonymBruker
Skrevet

Bare få tak i en vanlig pølsekoker (eller helst 2 eller 3). Selvbetjening, brød/lompe, ketchup og sennep (kanskje rå og stekt løk). Selvbetjening er helt greit. Krever kun servietter.

Bryllup er et mareritt med all sittingen til bords, taler og det formelle, så pølse i lompe er en befrielse.

• Liker 3
Gjest Nesevisa
Skrevet

Hvis du vil ha god stemning og en fest som varer utover natten, må du gi folk mat. Kaker er ikke mat. Husk at om middagen starter klokken 18.30, er hovedretten kanskje ferdig spist før klokken er 20. Da blir det lenge å gå uten "saltmat" fram til bryllupet er over!

Hvis kakene er klokken 22 og dere uansett må være ute av lokalet til f.eks. klokken 01 er det ikke så farlig, men om dere skal holde på særlig lenger ville jeg sørget for noe enkel mat.

Pølser er kanskje det aller enkleste, da er det bare å koke en stor kjele vann og hive pølsene i, og ha selvbetjening. Eller dere kan lage klar en stor gryte lapskaus og varme opp. Men jeg vil ABSOLUTT anbefale litt annen mat enn kaker utpå kvelden. :)

• Liker 3
Skrevet

Vi skal ha pølser med tilbehør som nattmat, usikre på når det blir servert enda men :)

Skrevet

Mange nevner pølser, men jeg har opplevd både sodd, gryterett, spekemat mm. Det kuleste er imidlertid kjøttkake på gaffel!

AnonymBruker
Skrevet

Pølser er enkelt å lage, går fort og de fleste liker pølser... samtidig som man kan lage etter hvert og ikke sitte igjen med masse rester. Samtidig lager det minimalt med oppvask. Bare kjelen.

Hos oss er ertersuppe vanlig, men problemet er kanskje at mange ikke liker det.

AnonymBruker
Skrevet

Om middagen er kl halv 7, og brylluper er over kl 01, så blir det jo 5-6 timer uten mat. Det er ikke alle som vil spise seg mett på kake heller.

Anonymous poster hash: e9200...d42
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis middagen er halv syv er man kanskje ferdig å spise 20.30....

Anonymous poster hash: 9cd9c...a15

Skrevet

Ikke opplevd dette, mer snacks som peanøtter og liknende såfall?..

Skrevet

Her spurte vi kokken til råds angående dette, og han sa at det var oftest bortkastet i forhold til hva slags middag vi hadde, når, og at vi hadde et godt over snittet variert kakebord som også inkluderte masse snacks, frukt og mer "mettende" godsaker.

Så det vi gjorde, var heller å legge inn både kaldt mineralvann, snacks og en frossenpizza på hvert av hotellrommene til gjestene!:) (alle hadde leiligheter med kjøkken).

Også hadde vi en liten hilsen fra oss hengt opp der ved ankomst, så alle var klar over denne muligheten!:)

Skrevet

Så det vi gjorde, var heller å legge inn både kaldt mineralvann, snacks og en frossenpizza på hvert av hotellrommene til gjestene!:) (alle hadde leiligheter med kjøkken).

Også hadde vi en liten hilsen fra oss hengt opp der ved ankomst, så alle var klar over denne muligheten!:)

Hyggelig innslag, men det forutsetter jo at alle går fra festen for å få seg mat, så blir jo en effektiv måte å få avsluttet en forhåpentligvis trivelig fest på...

Skrevet

Hyggelig innslag, men det forutsetter jo at alle går fra festen for å få seg mat, så blir jo en effektiv måte å få avsluttet en forhåpentligvis trivelig fest på...

Poenget var at det var såpass mye tilgjengelig å spise på såpass seint, at det ikke ble et behov. Var mer for de som evt følte behovet etter at lokalet stengte. Det er tross alt visse regler på hvor lenge man får oppholde seg i festlig lag på slike steder..:) Ikke at det ble såå strengt overholdt, men når det er en bar og personale som har en viss arbeidstid sier det seg jo selv at visse føringer blir lagt..:)

Skrevet

Her spurte vi kokken til råds angående dette, og han sa at det var oftest bortkastet i forhold til hva slags middag vi hadde, når, og at vi hadde et godt over snittet variert kakebord som også inkluderte masse snacks, frukt og mer "mettende" godsaker.

Så det vi gjorde, var heller å legge inn både kaldt mineralvann, snacks og en frossenpizza på hvert av hotellrommene til gjestene! :) (alle hadde leiligheter med kjøkken).

Også hadde vi en liten hilsen fra oss hengt opp der ved ankomst, så alle var klar over denne muligheten! :)

Jeg er veldig ute etter tips til kaker etc. for tiden. Kan du fortelle hva dere hadde? Jeg er spesielt interessert i hva dere hadde av snacks og "mettende" godsaker. Vi heller mot å droppe nattmat, tror ikke selskapet varer så langt på natt, men vil ikke at gjestene skal dra hjem fordi de er sultne heller.

Hvor lenge lot dere kakene stå fremme? Resten av kvelden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...