Gå til innhold

DYREPLAGERI - FORBUDT!

Ibenholt

Anbefalte innlegg

Gjest Fraggel
Forstår ikke helt hva du mener. Det noen sa i de første innleggene var bare at folk bryr seg for lite om det de hører om i nyhetene' date= i dette tilfellet dyreplageri. Var ingen som sa det bare gjaldt dyr, var det?

Jeg fikk inntrykk av at dette gjaldt spesielt dyr, ja.

Men dette er ikke noe jeg har behov for å kverulere på. Ended.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun sa at dersom noen av de sakene som har vært i media (saker som hun dermed vet om) hadde skjedd i hennes boligområde så hadde hun demonstrert. Ikke at hun vet om alt som skjer av dyreplageri.

Det er jo akkurat det hun skriver i hovedinnlegget! At det er synd at få gjør noe fordi de fleste ikke vet hva de skal gjøre... Er det så vanskelig da? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfellet gjaldt det dyr, ja, men det var ingen som sa "dette gjelder bare dyr, mennesker er ikke viktig!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK.

Så du mener at INGEN der du bor mishandler dyr?

(Som om folk åpent forteller om dette...)

Mener ikke å kritisere deg, det er flott å kjempe for dyr. Mitt poeng er bare at det kan være mange grunner til at folk flest (?) ikke gjør noe. For de vet ikke om det før det er for sent.

Jeg sitter jo selfølgelig ikke her å sier at det ikke finnest dyreplageri her i det hele! Det har jeg aldri sagt noe om. Jeg sa bare hva jeg hadde prøvd å gjøre HVIS et slikt tilfelle kom i avisen i nærområdet. Ikke bare om det kom i media heller, jeg prøver å holde et øye med alle dyr jeg møter/ser. Jeg sier bare at dersom jeg hadde komt over noe sånt hadde jeg flydd i flint, og at jeg synest vi burde hjelpe hverandre å passe bedre på dyr. Innlegget mitt handlet ikke om å gi noen skjennepreken for å gjøre lite for dyr - bortsett fra de som er stygge med dyr. Men mer om å få folk til å konsentrere seg om at dyr har det bra.

Katten min var jo ute for en stygg hending selv. Det var noen fulle folk som hadde kastet den som en kasteball ut av en bil, direkte slengt henne ut av bilen, stakkars godtroende pusekatten min! Jeg fikk ikke vite noe om det før noen måneder etterpå da noen fortalte meg de hadde sett det. Og tror du ikke jeg ble fra meg?! Jeg spurte meg rundt og hørte om noen kunne vite hvem det var, og hvor jeg kunne få tak i de..men ingen hadde noe å komme med. Jeg fikk selv vite det med tanten min som hadde hørt det med noen andre. Av henyn til meg hadde hun ikke villet si noe heller, fordi hun ikke visste hvem som hadde gjort noe og fordi hun vet hvor sint og frustrert jeg blir når det gjelder dyr og slike ting.

Det jeg ble så oppgitt over her var at det ikke var noe jeg kunne gjøre. Jeg tok meg heller sammen selv og nå passer jeg mye bedre på katten min når den er ute sene helgenetter.

Eneste ønsket mitt er at folk viser respekt for dyr, og slutter å mishandle. Det var det innlegget mitt var om, og jeg startet denne tråden for å dele det med andre som jeg vet også er gla i dyr og har lyst å hjelpe til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...