waco Skrevet 20. juni 2004 #41 Del Skrevet 20. juni 2004 Jeg kjøper kun produkter som ikke er testet på dyr.. Tror det der bare er en myte altså.... Fordi det er nemlig ikke lov til å selge ting som ikke er testet på dyr... eller er et lov??? Hvem er de første menneskene som tester de da? Nei, hvis dere i stedet hadde vist deres rette ansikt i stedet for og smøre dere inn i masken så kanskje vi kunne redde enda flere dyr. Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 20. juni 2004 #42 Del Skrevet 20. juni 2004 Tror det der bare er en myte altså.... Fordi det er nemlig ikke lov til å selge ting som ikke er testet på dyr... eller er et lov??? Hvem er de første menneskene som tester de da? Nei, hvis dere i stedet hadde vist deres rette ansikt i stedet for og smøre dere inn i masken så kanskje vi kunne redde enda flere dyr. Waco Utrolig mange rare innlegg og meninger du kaster ut Det finnes mer enn smike av produkter til både body shop og dermalogica. De er deoer og div hudpleieprodukter også.. Jeg bruker ikke så mye smike jeg. Når jeg skal ut blandt folk bruker jeg maskara og av og til øyenskygge.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 20. juni 2004 #43 Del Skrevet 20. juni 2004 Hvem er de første menneskene som tester de da? Mennesker som får godt betalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 20. juni 2004 #44 Del Skrevet 20. juni 2004 Mennesker som får godt betalt. :enig_animasjon: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly:) Skrevet 20. juni 2004 #45 Del Skrevet 20. juni 2004 Det blir for drøyt å skjære alle dyrevernere over en kam. Jeg er også i mot å slippe ut dyr, men er likevel sterkt i mot pelsdyrnæringen. Som *Tina* sier; det finnes ingen sunn og dyrevennlig måte å drive pelsdyroppdrett på. Jeg er selvsagt like mye i mot de som kjøper pelsen, det er de som skaper etterspørselen... Men uansett hviken ende man begynner i er det på tide å få en slutt på dyreplageriet. Når det gjelder sminke så prøver jeg å kjøpe produkter som ikke er testet på dyr. Bruker ikke noe særlig sminke uansett (men så er det utrolig mange produkter som blir testet, f.eks. body lotion, shampo osv). Har du en liste over ting som er testet og ikke testet *Tina*? Send meg gjerne på PM. Fraggel: Selvsagt er det viktig meg økt engasjement innenfor ting som har med mennesker å gjøre også. Men kan man bare bry seg om en ting om gangen? Men det er ikke akkurat det denne tråden handler om... Se gjerne denne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 20. juni 2004 #46 Del Skrevet 20. juni 2004 Har du en liste over ting som er testet og ikke testet *Tina*? Send meg gjerne på PM. Har desverre ikke det.. Vet at Body shop og dermalogica sine produkter ikke er testet på dyr og der finner man vel det meste man trenger av produkter.. Du kan jo også sende en mail til dyrebeskyttelsen og høre om de har en liste. [email protected] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly:) Skrevet 20. juni 2004 #47 Del Skrevet 20. juni 2004 Har desverre ikke det.. Vet at Body shop og dermalogica sine produkter ikke er testet på dyr og der finner man vel det meste man trenger av produkter.. Du kan jo også sende en mail til dyrebeskyttelsen og høre om de har en liste. [email protected] Ok, nå har jeg gjort det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 20. juni 2004 #48 Del Skrevet 20. juni 2004 Ok, nå har jeg gjort det Si fra om du får en liste da, om du gidder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly:) Skrevet 20. juni 2004 #49 Del Skrevet 20. juni 2004 Det skal jeg gjøre, håper bare jeg får svar :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2004 #50 Del Skrevet 20. juni 2004 en anna ting... sånn som æ ha funne ut etter som æ ha vokst opp, så e jo vi menneska åsså dyr, men vi vil bærre ikke innse d... så, koffør skilles d egentli så mye på oss? greit, vi har evnen t å tenke logisk, føle omsorg førr andre å alt d dær.. men alikevæll. førr nån å mange år sia så va vi jo akkurat lik dæm! menneskan nu t dags e alt førr opptatt av å leve om jordas herskera.. HEILT FEIL!! vi menneska e egentli naturens tapera. vi har ikke pels vest d sku bli klimaførandringa, ergo vi stryk me. vi har ikke nå natruli forsvar, ergo vi e lætt å utrydde.....vest naturen vil d. så ka d egentli gjør at naturen slår tbake å tar livet av mange folk kvært år? vi ska jo daue uansnett. å jo, d e jo ondt å fælt førr dæm som miste familie i sånne situasjona. verse sekkert skikkeli hjerterå nu, men d e sånn æ ser fakta... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 20. juni 2004 #51 Del Skrevet 20. juni 2004 Jeg bruker i alle fall alltid å få svar fra de.. Selv om de bare sier at de ikke kan hjelpe. Men som regel vet de hvor du kan finne ut det du lurer på.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly:) Skrevet 20. juni 2004 #52 Del Skrevet 20. juni 2004 en anna ting... sånn som æ ha funne ut etter som æ ha vokst opp, så e jo vi menneska åsså dyr, men vi vil bærre ikke innse d... så, koffør skilles d egentli så mye på oss? greit, vi har evnen t å tenke logisk, føle omsorg førr andre å alt d dær.. men alikevæll. førr nån å mange år sia så va vi jo akkurat lik dæm! menneskan nu t dags e alt førr opptatt av å leve om jordas herskera.. HEILT FEIL!! vi menneska e egentli naturens tapera. vi har ikke pels vest d sku bli klimaførandringa, ergo vi stryk me. vi har ikke nå natruli forsvar, ergo vi e lætt å utrydde.....vest naturen vil d. så ka d egentli gjør at naturen slår tbake å tar livet av mange folk kvært år? vi ska jo daue uansnett. å jo, d e jo ondt å fælt førr dæm som miste familie i sånne situasjona. verse sekkert skikkeli hjerterå nu, men d e sånn æ ser fakta... Dyr kan da helt klart vise omsorg for andre... Ellers enig i en del av det du skriver. Vi mennesker har nødt til å lære oss at vi ikke kan fortsette å tro vi er verdens viktigeste som kan utnytte både natur og andre dyr slik vi vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fraggel Skrevet 21. juni 2004 #53 Del Skrevet 21. juni 2004 Fraggel: Selvsagt er det viktig meg økt engasjement innenfor ting som har med mennesker å gjøre også. Men kan man bare bry seg om en ting om gangen? Jeg sier bare at et par av de første innleggene egentlig er direkte feil - det er ikke spesielt nyheter om dyremishandling som ikke blir tatt hensyn til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly:) Skrevet 21. juni 2004 #54 Del Skrevet 21. juni 2004 Jeg sier bare at et par av de første innleggene egentlig er direkte feil - det er ikke spesielt nyheter om dyremishandling som ikke blir tatt hensyn til. Forstår ikke helt hva du mener. Det noen sa i de første innleggene var bare at folk bryr seg for lite om det de hører om i nyhetene, i dette tilfellet dyreplageri. Var ingen som sa det bare gjaldt dyr, var det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 21. juni 2004 #55 Del Skrevet 21. juni 2004 Forstår ikke helt hva du mener. Det noen sa i de første innleggene var bare at folk bryr seg for lite om det de hører om i nyhetene, i dette tilfellet dyreplageri. Var ingen som sa det bare gjaldt dyr, var det? Nei men dere som bare liker små pusekatter og søte små kaniner forstår sjeldent at det er menneskers innblanindig i naturen som er en katastrofe for alle verdens dyr..... Hvis du vil redde dyr så må vi vende tilbake til naturen... men mennesker har funnet opp noe bedre enn naturen, noe større som vi kaller samfunnet, og her passer det og ha dyr for underholdning og ernæring.. Waco Jeg vet virkeligheten er mer provoserende enn fantasiene...men ærlighet lønner seg i det lange løp..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2004 #56 Del Skrevet 22. juni 2004 du sa d waco... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly:) Skrevet 22. juni 2004 #57 Del Skrevet 22. juni 2004 Nei men dere som bare liker små pusekatter og søte små kaniner forstår sjeldent at det er menneskers innblanindig i naturen som er en katastrofe for alle verdens dyr..... Hvis du vil redde dyr så må vi vende tilbake til naturen... men mennesker har funnet opp noe bedre enn naturen, noe større som vi kaller samfunnet, og her passer det og ha dyr for underholdning og ernæring.. Waco Jeg vet virkeligheten er mer provoserende enn fantasiene...men ærlighet lønner seg i det lange løp..... "Dere som bare liker små pusekatter og søte små kaniner"... hvem snakker du om nå? Jeg vet da selvfølgelig at det er vår innblanding i naturen som ødelegger, det sier jo seg selv. Det er den innblandingen jeg mener vi må gjøre noe med. Har vi gjort hunder og katter tamme så får vi ta vare på dem når de trenger oss. Dyr i underholdningsbransjen er så forferdelig og unødvendig at det ikke finnes ord for det. Det samme er pining av dyr som transporteres til slakteri, høner som blir stappet inn i bur på størrelse med en yatsy-terning OG katter som blir kastet i søpla. Ikke kom her og si at jeg er en av de som bare bryr meg om dyr jeg synes er søte og har dobbeltmoral til tusen når jeg går på sirkus eller spiser kjøtt. Jeg gjør ingen av delene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 22. juni 2004 #58 Del Skrevet 22. juni 2004 Ikke kom her og si at jeg er en av de som bare bryr meg om dyr jeg synes er søte og har dobbeltmoral til tusen når jeg går på sirkus eller spiser kjøtt. Jeg gjør ingen av delene! Skriver under på denne jeg.. Spiser litt kjøtt av og til, men det er lite og sjeldent.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ibenholt Skrevet 22. juni 2004 Forfatter #59 Del Skrevet 22. juni 2004 Hva gjør du selv? Det er akkurat det jeg mener! At det ikke er lett å vite hva en skal gjøre, men en må jo prøve å gjøre noe ihvertfall! Jeg sa at dersom det hadde vært i mitt boligområde hadde jeg gått rundt å demonstrert noe voldsomt, latt folk forstå at de ikke kan gjøre sånt. Ellers, når det ikke var noe annet jeg kunne gjøre..så laget jeg en tråd om det her på kvinneguiden. Jeg har iallefall markert meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 22. juni 2004 #60 Del Skrevet 22. juni 2004 Det er akkurat det jeg mener! At det ikke er lett å vite hva en skal gjøre, men en må jo prøve å gjøre noe ihvertfall! Jeg sa at dersom det hadde vært i mitt boligområde hadde jeg gått rundt å demonstrert noe voldsomt, latt folk forstå at de ikke kan gjøre sånt. Ellers, når det ikke var noe annet jeg kunne gjøre..så laget jeg en tråd om det her på kvinneguiden. Jeg har iallefall markert meg. OK. Så du mener at INGEN der du bor mishandler dyr? (Som om folk åpent forteller om dette...) Mener ikke å kritisere deg, det er flott å kjempe for dyr. Mitt poeng er bare at det kan være mange grunner til at folk flest (?) ikke gjør noe. For de vet ikke om det før det er for sent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå