Milly:) Skrevet 19. juni 2004 #21 Skrevet 19. juni 2004 Du er inne på noe viktig. Jeg tror imidlertid at katt-i-søpla-reportasjer ikke bedrer saken. Jeg tror man må gå mer systematisk til verks og avdekke regelmessige brudd' date=' slik det bla er gjort mht dyretransport. [/quote'] Det er jeg enig i.
Gjest Anonymous Skrevet 19. juni 2004 #22 Skrevet 19. juni 2004 waco, vest du følge litt me i verden så ha du vesta at dyr som lev i d fri e sine egne læga.. ikke alle da vel å mærke. vest et dyr brækk en fot, så vil d ikke ta lang ti før d e blitt mat førr andre. å d at dyr leke me maten e åg heilt maturli.. kossn ska dæm ellers lære sæ å jakte?` du nævnte nåkka om løve holdt "kjæledyr" førr så å ete dæm.. regne derførr me at du såg dokumentaren på animal planet. den løva va ung, uerfaren å ville nok ikke den ungen nåkka ondt me at den adopterte dæm. men, d vart vist av den beit etter kalven... d vise bare at naturen altid vil være vill å uforutsigbar. d at ville dyr må ha vetrinærhjælp, d e nåkka vi menneska ha funne ut.. å førr å spør om nåkka anna? et ikke du kjøtt? har du aldri brukt parfyme? har du aldri brukt medisina?
Milly:) Skrevet 19. juni 2004 #23 Skrevet 19. juni 2004 Litle, det er lettere å forstå deg hvis du skriver på nynorsk eller bokmål...
waco Skrevet 19. juni 2004 #24 Skrevet 19. juni 2004 å førr å spør om nåkka anna? et ikke du kjøtt? har du aldri brukt parfyme? har du aldri brukt medisina? Jeg er glad jeg er menneske og dermed nåtidens ledende dyreart... Selvfølgelig skjønner jeg at mange dyr må lide for menneskelig luksus, det er bare at de fjollene her faktisk blir lei seg over dyr og tillegger dem menneskelige egenskaper, uten å forstå et minste snev av sammenhenger her i naturen... Waco
Milly:) Skrevet 19. juni 2004 #26 Skrevet 19. juni 2004 Vi må hjelpe hverandre å ta vare på dyr' date= og jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men dyr blir aldri tatt alvorlig nok! Poirot: For meg høres det ikke ut som hun "venter" at folk skal gjøre mer, bare gir uttrykk for at hun vil hjelpe og ha med seg andre på å hjelpe.
Gjest Poirot Skrevet 19. juni 2004 #27 Skrevet 19. juni 2004 Poirot: For meg høres det ikke ut som hun "venter" at folk skal gjøre mer, bare gir uttrykk for at hun vil hjelpe og ha med seg andre på å hjelpe. OK. Hun skrev: Jeg synest dyrevernsyrket burde bli mye mer ettertraktet, og at folk burde hjelpe til mer med tips osv og at flere velger å bli med i dyrevernet.
waco Skrevet 19. juni 2004 #28 Skrevet 19. juni 2004 Også burde vi veie alle trekkfuglene før og etter at de har vært i syden for å være sikker på at har spist nok. Dyrevernsaktivister er litt rare tror jeg.
Gjest Poirot Skrevet 19. juni 2004 #29 Skrevet 19. juni 2004 Også burde vi veie alle trekkfuglene før og etter at de har vært i syden for å være sikker på at har spist nok. Dyrevernsaktivister er litt rare tror jeg. hihi
Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2004 #30 Skrevet 20. juni 2004 dyreværnsaktivista ja.... dæm må vær en egen rase trur æ.. ka dæm egentli tænke på når dæm slæpp laus rev fra pelsrevfarma? d dæm gjør e jo å døm dyrat t døden... dæm som kommer sæ unna, vil jo sulte ihjæl ganske fort. ka dæm veit om å klare sæ ute i naturen, som ha sotte i bur heile livet å fått maten servert? å dæm om bi fanga må jo uannsett avlives... dæm har jo stamtavle å alt sånn ståanes på burdøran, så når revan, som alle e identiske, så e d jo en umuli opgave å få dæm i rætt bur igjæn... å enda bedre.... å sætte fyr på fabrikkan som lage foret t revan.. jau, dæm sei dæm tale dyran sin sak.... men, i mine øya så e dæm værre enn oppdretteran.
Gjest Fraggel Skrevet 20. juni 2004 #31 Skrevet 20. juni 2004 Jeg nevnte det så vidt før i tråden, men går litt inn på det igjen; jeg skjønner ikke helt hvor du/dere vil. Økt engasjement for dyr? Jeg vil heller etterlyse generelt økt engasjement (og det gjelder også i aller høyeste grad meg selv). Det er da akkurat det samme når det gjelder mennesker - dette gjelder ikke bare dyr! Så hvorfor fokusere kun på dyr?
Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2004 #32 Skrevet 20. juni 2004 så sant som d e sagt Fraggel... i bunn å grunn så e d jo vi menneska som gjør sånn at disse stiuasjonan oppstår. av å t så sjkæmmes æ over å vær menneske faktisk.. man sku ha gjort så mye mye meir, men man kan jo ikke gjøre alt.
Gjest Moonshadow Skrevet 20. juni 2004 #33 Skrevet 20. juni 2004 Det er ikke alle dyreværns aktivister som er så ekstreme som for eks. Dyrenes frigjørings front.. Det er de som gjør teite ting som å slippe ut dyra osv.. Mange engasjerer seg også for å opplyse folk om dyrs rettigheter osv. Man prøver og hjelpe dyr som har blitt misshandlet ol.. Jeg er selv veldig engasjert dyreværner men skjønner at det er lite smart og slippe ut rev fra farmer og sånne ting.. Prøver heller og opplyse folk om hvilke tillstander disse dyrene blir holdt på, så vi til slutt blir mange nok som er i mot det, til at dette blir ulovlig her i landet.
Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2004 #34 Skrevet 20. juni 2004 vet 100% kossn revan på revefarm har d... en nær slektning dreiv en sånn farm.. han e pensjonist nu. han dreiv den nu på en sunn å dyrevenlig måte.. rektinok ikke alle som gjør d da... men f.eks en bonde som lar dyran sulte ihjæl på bås, sånne kan æ godt førrstå dåkker kjæmpe mot. men, ikke glæm å se d fra dæmmes kant åsså... har kjenskap t bonda som måtte sulte dyran, førdi dæm ikke fikk nok mat tell dæm. men dæm sendte dæm t slakt heller enn å la dæm daue a sult...
Gjest Moonshadow Skrevet 20. juni 2004 #35 Skrevet 20. juni 2004 vet 100% kossn revan på revefarm har d... en nær slektning dreiv en sånn farm.. han e pensjonist nu. han dreiv den nu på en sunn å dyrevenlig måte.. rektinok ikke alle som gjør d da... Det finnes ingen sunn og dyrevennlig måte og drive en revfarm på.. Mulig de hadde det bedre enn på mange andre farmer men de har fortsatt ikke godt av å holdes i fangenskap slik som de gjør. Rev og mink er dyr som ikke har det godt uten sin frihet. Og selvfølgelig er det like ikke med husdyr som ku og gris som ikke blir riktig behandlet.. All form for misshold av dyr er ille og noe som dyrebeskytelsen hver eneste dag jobber hardt for å få bukt med.
waco Skrevet 20. juni 2004 #36 Skrevet 20. juni 2004 Tina...som mange andre "godhjertede" anklager du bare oppretteren.... Men tror du han gjør det for kona si, eller er det sånn at mange damer og noen homomenn har fått det for seg at pels er kult og dermed etterspør en bransje???? Man må se helheten på ting tror jeg.... Nå snakker jeg om ting jeg ikke har peil på, men jeg tror ikke akkurat de "plastikklignende" erstatningene er så mye mer mer miljøvennlig.... Er f eks en bomullsskjorte eller pelsskjorte mest miljøvennlig? Waco
Gjest Gjesta Skrevet 20. juni 2004 #37 Skrevet 20. juni 2004 Men.. For å touche et annet tema som er det samme. Testing på dyr. Hvor mange av dere bruker kun produkter som ikke er testet på dyr. Som f.eks dermalogica og body shops
Gjest Moonshadow Skrevet 20. juni 2004 #38 Skrevet 20. juni 2004 Tina...som mange andre "godhjertede" anklager du bare oppretteren.... Men tror du han gjør det for kona si, eller er det sånn at mange damer og noen homomenn har fått det for seg at pels er kult og dermed etterspør en bransje???? Man må se helheten på ting tror jeg.... Nå snakker jeg om ting jeg ikke har peil på, men jeg tror ikke akkurat de "plastikklignende" erstatningene er så mye mer mer miljøvennlig.... Er f eks en bomullsskjorte eller pelsskjorte mest miljøvennlig? Waco Jeg synes det er like ille av de som kjøper pelsen.. Selvfølgelig er det det. Men om man får stoppet oppdretten og innførselen, er det ikke noe pels å få kjøpt.. I norge er det det helt unødvendig med pels og pels etterligninger da.. Man har ikke bruk for det på frogner, om du skjønner hva jeg mener.. Det er utrolig unødvendig og plager dyr bare fordi noen "fine fruer" skal vise hvor mye penger de har.
waco Skrevet 20. juni 2004 #39 Skrevet 20. juni 2004 Men.. For å touche et annet tema som er det samme. Testing på dyr. Hvor mange av dere bruker kun produkter som ikke er testet på dyr. Som f.eks dermalogica og body shops Nei nei Jasmin, du kan ikke stille folk sånne ekle spørsmål som det der..... disse her tror f eks at når ting er lov ifølge staten så er det riktig.... Hvorfor kan dere ikke heller la være å bruke sminke og vise ansiktene deres slik de egentlig er? Waco Og kvinner spør hvorfor jeg mener jenter pynter på fasaden....sukk.....
Gjest Moonshadow Skrevet 20. juni 2004 #40 Skrevet 20. juni 2004 Men.. For å touche et annet tema som er det samme. Testing på dyr. Hvor mange av dere bruker kun produkter som ikke er testet på dyr. Som f.eks dermalogica og body shops Jeg kjøper kun produkter som ikke er testet på dyr..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå