YoyoMa Skrevet 4. juni 2014 #1 Skrevet 4. juni 2014 Idag så jeg en mann på min alder på tbanen som lette etter panteflasker i søppelkassene. Det er skikkelig sommer i Oslo nå, og masse folk som er ute og griller/fester osv. Tror dere jeg kan tjene 8-9000 i sommermånedene på å pante flasker jeg finner ute dersom jeg er flittig?
twang Skrevet 4. juni 2014 #2 Skrevet 4. juni 2014 Jeg har hørt om en gammel mann i Gjøvik området som pantet for 1 million. De kaller han Egon.
Chanchan Skrevet 4. juni 2014 #3 Skrevet 4. juni 2014 Jeg er ikke rik enda, men sparer på alle tomflaskene jeg finner! Har tenkt til å bli røde kors-millionær 2
twang Skrevet 4. juni 2014 #4 Skrevet 4. juni 2014 men tilbake tll spørsmålet. For å tjene "greit" så burde du minst pante for 120kr i timen. noe som virker litt vanskelig når du skal konkurrere med rom folk og narkiser. og for det andre så må du gå jævla mye for å tjene nok til å ha jobbet 7,5 time med lett arbeid. 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 4. juni 2014 #5 Skrevet 4. juni 2014 Tviler, du har stor konkurranse. I parkene flommer det av mennesker som vil ha flaskene og det er førstemann til mølla hver gang noen har drukket opp ølen.
YoyoMa Skrevet 4. juni 2014 Forfatter #6 Skrevet 4. juni 2014 men tilbake tll spørsmålet. For å tjene "greit" så burde du minst pante for 120kr i timen. noe som virker litt vanskelig når du skal konkurrere med rom folk og narkiser. og for det andre så må du gå jævla mye for å tjene nok til å ha jobbet 7,5 time med lett arbeid. Jeg trenger å finne maksimalt 8000 flasker. Hvis jeg jobber 7 dager i uka må jeg finne rundt 270 flasker dagen. Jobber jeg 10 timer hver dag må jeg finne 27 flasker i timen. Virker ikke helt usannsynlig at jeg skal klare. Problemet er at jeg har bodd i Oslo hele livet. Blir flaut om noen jeg kjenner ser at jeg leter etter panteflasker.
twang Skrevet 4. juni 2014 #7 Skrevet 4. juni 2014 Hvorfor kan du ikke bare lete etter strøjobber, enn å gå rundt som en uteligger å lete etter flasker. 1
YoyoMa Skrevet 4. juni 2014 Forfatter #8 Skrevet 4. juni 2014 Hvorfor kan du ikke bare lete etter strøjobber, enn å gå rundt som en uteligger å lete etter flasker. Har ingen venner, og strøjobber annonseres ikke. Så vet ikke hvordan jeg skal finne dem.
The Kitten Skrevet 4. juni 2014 #9 Skrevet 4. juni 2014 Du skulle jo saksøke nav. Slått det fra deg eller? 5
dillyduzit Skrevet 4. juni 2014 #10 Skrevet 4. juni 2014 Har ingen venner, og strøjobber annonseres ikke. Så vet ikke hvordan jeg skal finne dem. Strøjobber: http://www.finn.no/smajobber/?o=ikon
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #11 Skrevet 4. juni 2014 Du kan også spørre venner og kjente om de er interessert i å bli kvitt flaskene som hoper seg opp hjemme. Mange er mindre interessert i panten, bare de blir kvitt flaskene. Evt kan du tilby en 50/50 deal til dem. Det er jo kjapp og sikker fangst i alle fall. Anonymous poster hash: 38148...ea3 1
YoyoMa Skrevet 4. juni 2014 Forfatter #12 Skrevet 4. juni 2014 Du skulle jo saksøke nav. Slått det fra deg eller? Kan gjøre flere ting på en gang vettu...
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #13 Skrevet 4. juni 2014 Du skulle jo saksøke nav. Slått det fra deg eller? Hold deg til saken! Anonymous poster hash: 78c23...551 1
Guybrush Skrevet 4. juni 2014 #14 Skrevet 4. juni 2014 Jeg trenger å finne maksimalt 8000 flasker. Hvis jeg jobber 7 dager i uka må jeg finne rundt 270 flasker dagen. Jobber jeg 10 timer hver dag må jeg finne 27 flasker i timen. Virker ikke helt usannsynlig at jeg skal klare. Problemet er at jeg har bodd i Oslo hele livet. Blir flaut om noen jeg kjenner ser at jeg leter etter panteflasker. Det gir deg altså en timelønn på 26,57 kroner. For å si det sånn, om du er villig til å jobbe for så lite kan jeg garantere at du lett kan finne en sommerjobb som betaler mer og hvor du ikke trenger å jobbe 300 timer i måneden 2
YoyoMa Skrevet 4. juni 2014 Forfatter #15 Skrevet 4. juni 2014 Det gir deg altså en timelønn på 26,57 kroner. For å si det sånn, om du er villig til å jobbe for så lite kan jeg garantere at du lett kan finne en sommerjobb som betaler mer og hvor du ikke trenger å jobbe 300 timer i måneden Hvordan da?
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #16 Skrevet 4. juni 2014 Når kvinner tidligere har lagt ut om økonomiske problemer så har damene her til og med overført via paypal. Når det er en man derimot..... Anonymous poster hash: 4713e...acc
Guybrush Skrevet 4. juni 2014 #17 Skrevet 4. juni 2014 Hvordan da? Vasking, maling, servering, jobbe i oppvask osv. Finnes massevis av jobber som rett og slett har mye utskiftning og ledige jobber pga at folk ikke ønsker disse. Og jeg tror ikke de er tyngre enn å gå 10 timer hver dag hele måneden for å lete etter flasker.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #18 Skrevet 4. juni 2014 Og samtidig bli utnyttet. Blir det tegnet arbeidskontrakt ved inngåelse av slike jobber? Er mye snusk tror jeg. Anonymous poster hash: 78c23...551
The Kitten Skrevet 4. juni 2014 #19 Skrevet 4. juni 2014 Hvordan da? Hvordan du får jobb? Du søker, snakker med folk er kreativ og tilbyr dine tjenester. Jeg kan godt gjenta noen avforslagene mine, og komme med noen nye: Ta sommervask av huset til folk Gjør hagearbeid for folk Gå ærend for eldre Luft hunder Pass katter Pass unger Pass hvilket som helst dyr Vask biler Vask båter Tipp lotto Kjøp flaxlodd Eller pant flasker om du heller vil det.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 4. juni 2014 #20 Skrevet 4. juni 2014 Når kvinner tidligere har lagt ut om økonomiske problemer så har damene her til og med overført via paypal. Når det er en man derimot..... Anonymous poster hash: 4713e...acc Etter hva jeg har sett er det snakk om max 200 kroner da. Søk sommerjobber hos Nav, TS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå