Panthera Skrevet 17. juni 2004 #1 Skrevet 17. juni 2004 Så her sitter jeg da...og føler meg ensom! Har vært i ett forhold i snart 4 år, men nå er det slutt. Det siste året har vi vært til og fra 3 ganger, men nå har jeg bedt om at vi kutter kontakten helt. Det gjør vondt og det føles tomt! Skal innrømme at jeg de siste 2 gangene har lurt på om jeg har havnet tilbake hos henne fordi jeg har savnet en person i livet mitt eller om det er henne jeg vil ha. Hvordan vet man dette 100%? når man fortsatt har følelser. For 6-7 år siden ble jeg sammen med en jente, og jeg er jente selv. Jeg havnet i lesbe-miljøet og mistet mange av mine "gamle" venner (noen min egen feil). Etter ett par år i lesbe-miljøet, fant jeg ut at lesbe-miljøet ikke var noe for meg. Jeg fikk en ny jente kjæreste rett før jeg valgte å trekke meg bort fra mine lesbiske venner og miljøet. Tok ikke opp kontakten med "gamle" venner og har heller ikke skaffet meg nye. Har noen venner, men en del har barn og mann og jeg vil ikke trenge meg på, vet hvor krevende det er. Dette ble en lang historie i en veldig kort versjon. Så nå sitter jeg her med masse spørsmål i min 30 år gamle hjerne.. Jeg vet ikke om det er en jente jeg vil ha i livet mitt lenger og dessuten liker jeg feminine jenter, noe som kan være vanskelig å finne. Samtidig som jeg kunne tenkt meg en mann...tror jeg... hadde sex med en mann første gang det ble slutt mellom meg og henne, og det var en pos. opplevelse (etter noen år med jenter) Stresser ikke med noe nytt forhold med en gang, det værste nå er hva jeg skal gjøre med tiden min, livet mitt...sånn når jeg må la mine venner få litt tid med mann og barn. Er det noen der ute som har vært i denne situasjonen som kan gi meg noen råd? Og hvordan finner jeg ut hva jeg vil dele livet mitt med?
Diaz Skrevet 17. juni 2004 #2 Skrevet 17. juni 2004 Vil bare gi deg en , og ønske deg lykke til videre. Vanskelig og gi noen råd, dette må du bruke tid og finne ut av selv. Lykke til :blomst_opp:
Gjest Phair Skrevet 17. juni 2004 #3 Skrevet 17. juni 2004 En av mine nærmeste venninder er lesbisk og jeg har inntrykk av at miljøet her i Oslo er ganske lite. Alle vet hvem alle er. Og da kan det bli vanskelig å finne en jente uten at "alle" vet om det. Men en ting jeg stusset over var at du ikke ville "forstyrre" de vennene du hadde som har mann og barn? Om det er krevende, ja jøss til tider, men ikke mer krevende enn andre forhold. Du svinger litt i begge retninger har jeg inntrykk av, men jeg er av den overbevisningen at det ikke nødvendigvis er kjønn man faller for, men hvem man er som person. Så mao. er du singel nå og kan leve livets glade dager på jakt etter den eneste ene.
Gjest GreenSky Skrevet 18. juni 2004 #6 Skrevet 18. juni 2004 Jeg har noen lesbiske venninner, så jeg har også vært litt innom lesbemiljøet i Oslo, men aldri blitt "skikkelig" akseptert siden jeg er streit. Men jeg har altså et lite innblikk i miljøet. Det er veldig strukturert, har jeg inntrykk av, og veldig selektivt. Så hvis du er i tvil om du bare liker jenter eller ikke, skjønner jeg at det føles litt tungt med tanke på miljøet. Ellers er det helt normalt at du føler deg trist og ensom etter et 4 år langt forhold. Du må nok regne med noen måneder med tristhet og tomme tanker før du blir deg selv igjen. Kanskje dette kan være tiden til å plukke opp gamle vennskapsbånd og knytte noen nye? Det er mange som tenker som deg, at ting føles ensomt etter at de har avsluttet et forhold. Vennene er jo der, men har ikke tid til å treffes så ofte, kanskje. Her er det også viktig å trives i sitt eget selskap. Gjør en ikke det, vil ting straks føles langt mer ensomt. Utnytt denne tiden til å tenke, ta vare på deg selv, og kanskje finn deg en ny hobby. Lykke til.
Gjest Gjest2 Skrevet 18. juni 2004 #7 Skrevet 18. juni 2004 Hei! Følte meg ensom, alene og forlatt etter at det ble slutt med eksen. Fant ut at venner kommer ikke av seg selv: Tok kontakt med gamle venner som ble glad for å høre fra meg, inviterte kolleger og "kontakter" med på ting på fritiden (kino, en kaffe og slikt småtteri) og begynte på malekurs. Venner som har stiftet famile har gjerne litt vanskeligere for å komme fra, men setter ofte desto større pris på det Ring og spør om de har lyst å være med på kino en kveld og la de avgjøre tid og sted! Treff nye mennesker gjennom å melde deg på kurs trening eller annet du liker - da treffer du mange med samme interesse og i tillegg har du noe "fast" og konstruktivt å holde på med. Ta initiativ så er det mange interessante mennesker som syns det er hyggelig å være sammen med deg! Og, hvem du vil dele livet ditt med vet du når du treffer vedkommende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå