Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har reis litt i Canada og har noe erfaringer der i fra.

Tenker både vest og øst.

Storbyer og mindre steder.

Anonymous poster hash: 59935...9b6
Skrevet

Hva tenker du på da? Det er mye å utforske i Canada, både i vest og øst. I øst har du jo Quebec mens i vest har du Vancouver (bc) og Calgary (alberta) og Toronto (Ontario) i vest. Er du keen på å sjekke ut National Parks kan Banff National Park (første og største nasjonale parken) i Alberta være en ide.

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du på da? Det er mye å utforske i Canada, både i vest og øst. I øst har du jo Quebec mens i vest har du Vancouver (bc) og Calgary (alberta) og Toronto (Ontario) i vest. Er du keen på å sjekke ut National Parks kan Banff National Park (første og største nasjonale parken) i Alberta være en ide.

Ja Canada er stort.

Jeg skal besøke et familie medlem som bor i Vancouver. Tilbringer noen dager der. Men tenkte å ta en liten titt mens jeg var i landet. Mitt familiemedlem kommer ikke til å vise meg rundt, så jeg får finne hva jeg kan tenke meg å se.

Begrensningene ligger vel i lommeboka dessverre

.

Skrevet

Dersom du vil holde deg kun til Vancouver har du bl.a VanDusen Botanical Garden, Stanley Park (obs, like stort som Central Park i NY). Reiser du nå i sommer kan du også hoppe på blue bus systemet som kjører fra Downtown igjennom Marine Drive, her har du også English Bay i nærheten med noen puber/barer som serverer den beste Pina Coladaen

Ellers anbefaler jeg å sjekke ut Yaletown og Gastown. Catriona Jeffries Gallery kan også være en mulighet å sjekke ut om du er glad i kunst.

Skrevet

Toronto ligger da ikke i vest, men i de østlige deler. Ved de store sjøene.

Skrevet

Ja Canada er stort.

Jeg skal besøke et familie medlem som bor i Vancouver. Tilbringer noen dager der. Men tenkte å ta en liten titt mens jeg var i landet. Mitt familiemedlem kommer ikke til å vise meg rundt, så jeg får finne hva jeg kan tenke meg å se.

Begrensningene ligger vel i lommeboka dessverre

.

Vancuver Island skal jo være et veldig naturskjønt område. Ellers så har du jo fjellområdene, Coast Range og Rocky Mountains som strekker seg mot prærien og oljebyene Calgary og Edmonton. Du kan jo og reise nordover og for eks besøke Alaskas delstatshovedstad Junea med mere. Dit må du forøvrig bruke båt eller fly.

AnonymBruker
Skrevet

Canada er jo verdens nest største land og du kommer ikke langt om du er der "i noen dager"!

Selv i og rundt Vancouver er det masse å se og oppleve. Stanley Park har blitt nevnt, ellers er det mange flotte strender, for eksempel Jericho, og det er også flere flotte byområder, for eksempel Granville Island, Yaletown, Davie Village, Commercial Drive/Broadway, Chinatown.

Litt utenfor byen har du Lynn Canyon med en flott hengebro, litt mindre besøkt enn Capilano. Både Mount Seymour og Mount Cypress har fantastisk utsikt og flotte turområder.

For en lengre dagstur kan du dra til det fantastiske fjellområdet Whistler. Hvis du vil legge inn en overnatting kan du ut til Vancouver Island. Vancouver Island er i seg selv enorm, og uten bil er det vanskelig å komme seg rundt, men det går greit med buss, båt og buss til Victoria. Båtturen er flott.

Anonymous poster hash: 8cc53...85d
  • Liker 1
Skrevet

Toronto ligger da ikke i vest, men i de østlige deler. Ved de store sjøene.

Sorry, my bad, mente selvfølgelig øst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...