Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Har nå datet en gutt i en periode på tre mnd. Jeg sliter ekstremt med å spise foran han og vi må helst være på en dobbeltdate på restaurant om jeg skal tørre å spise foran han. Da bestiller jeg salat siden det er lett å spise. Når han er hos meg i helgene lager han som regel bare mat til seg selv da jeg så vist tør å spise noe annet enn frukt og knekkebrød foran han. Jeg vet at dette høres sykt dumt ut men jeg sliter skikkelig med dette selvom jeg vet at mat og det å spise er noe av det mest naturlige her i verden. Jeg vil bare lage en god middag til oss som vi kan nyte sammen men bare tanken på det gir meg angst. Når han/andre jeg har datet spør om hva jeg egentlig spiser så pleier jeg å skylde på at jeg er veldig kresen og liker lite mat..

Hva i helsike kan jeg gjøre for å overvinne denne frykten!!? Det ender jo med at jeg overspiste med en gang han drar,,, får i tillegg veldig dårlig samvittighet ovenfor han da han sikkert vil ha en jente som kam og vil lage mat til han..

Anonymous poster hash: 7a0a1...655

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo lage middag, og så begynne med en liten porsjon først og så øke etterhvert :)

trene deg opp til og klare og spise foran han.

AnonymBruker
Skrevet

Du dette kjenner jeg meg så godt igjen i. Husker den første daten med kjæresten min. Vi såg på film hjemme, og han kom frem til at vi skulle bestille pizza. Jeg spiste kun et stykke, selv om jeg gjerne kunne spist 2-3 stykker. Var rett og slett flau over å spise, og skyldte på at jeg var mett.

Når jeg kom hjem så spiste jeg som om jeg hadde vært borte i flere dager.

Til slutt så begynte jeg å tenke over det. Det er virkelig ikke normalt å bli mett av en liten salat, og det skjønner vel typen også. Jeg tror menn liker kvinner som spiser, bestiller hamburger/biff på resturant, og rett og slett koser seg med maten. Å bestille en pitte liten salat, og bli mett av det er flaut.

Kos deg med maten og spis ! :) Han du dater blir sikkert overlykkelig av å se at du liker mat.

Anonymous poster hash: 7c840...fb8
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forresten, husker venninna mi fortalte om en episode der hun og "kjæresten" var på date. Han hadde bestilt biff, mens hun hadde sagt at hun ikke var så sulten. :P Så mens han bestilte biff, så satt hun der med en liten yoghurt som hun hadde hatt i veska + et glass vann. Hvor teit er ikke det. Problemet var at hun var flau over å spise.

Typen hennes har fortalt i etterkant hvor teit det egentlig ser ut.

Anonymous poster hash: 7c840...fb8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er akkurat som deg ;)

Tror det har med å gjøre at jeg føler jeg ser "rar" ut når jeg spiser, redd for å grise, miste noe ut av munn osv osv latterlig, men så er dette bare en av to fobier jeg har, så da får det være ok :)

Den andre er foresten like fjern! Jeg er redd for å gå over tomme plasser, der det sitter mye folk rundt denne plassen, er redd for å falle, se rar ut, gå rart osv, så redd, at om jeg faktisk MÅ over denne plassen, går jeg som en ku, og du kan være sikker på at jeg snubler haha... litt av et syn! Der kommer Olga glad :D

Anonymous poster hash: 0903a...acf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er akkurat som deg ;)

Tror det har med å gjøre at jeg føler jeg ser "rar" ut når jeg spiser, redd for å grise, miste noe ut av munn osv osv latterlig, men så er dette bare en av to fobier jeg har, så da får det være ok :)

Den andre er foresten like fjern! Jeg er redd for å gå over tomme plasser, der det sitter mye folk rundt denne plassen, er redd for å falle, se rar ut, gå rart osv, så redd, at om jeg faktisk MÅ over denne plassen, går jeg som en ku, og du kan være sikker på at jeg snubler haha... litt av et syn! Der kommer Olga glad :D

Anonymous poster hash: 0903a...acf

Høres ut som sosial angst, prøv å jobb med å eksponere deg selv for det du er redd for. Det kan gå over :)

Anonymous poster hash: 1fb87...262

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som sosial angst, prøv å jobb med å eksponere deg selv for det du er redd for. Det kan gå over :)Anonymous poster hash: 1fb87...262

Sosialangst? Jeg har samme problemet men har overhodet ikke sosialangst.syns bare det er "flaut" å spise foran mennesker jeg ikke kjenner så godt, men har ikke problemer med fremmede mennesker ellers i hverdagen

Anonymous poster hash: ac222...a24

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...