Gå til innhold

Noen synske her? Katten vår er borte :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mye rart man tror på og jeg tror at noen kan "se" hvor dyr befinner seg.

Katten vår Tassen har vært borte i flere dager og det er ulikt han.

Har vært overalt rundt her å ropt, men ingen pus :-(

Datteren vår er så lei seg. Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ingen synske her. Og det er fordi at synske ikke finnes.

Anonymous poster hash: e0aab...614
  • Liker 12
Skrevet

Har du snakket med naboer og bedt dem sjekke uthus, garasjer osv.? Katten vår var borte i 2 dager, noe som aldri har skjedd før. Tok en runde i nabolaget og det viste seg at han var innestengt i et uthus.

• Liker 2
Skrevet

Han er hos en annen familie og spiser. Så kommer han hjem igjen,hvis han savner dere.

Katter gjør sånt. Noen ganger flytter nemlig katter, hvis de ønsker seg forandring.

Eller så er han på sjekkern.

Det går nok bra skal dere se.

Heng opp plakater og be folk ringe.

• Liker 1
Skrevet

Til dere to første som kommenterte;

Helt unødvendig å kommentere når det ikke er til noe hjelp i hele tatt....

Til dere andre så tusen takk for tilbakemeldinger. Vi har vi pratet med naboer, gått ved garasjer å ropt for å høre om han er innestengt osv.

Skal henge opp plakater i morgen om han ikke kommer tilbake :-(

• Liker 6
Skrevet

Del på facebook, sett inn annonse i lokalavisen, kontakt dyrebeskyttelsen og legg inn annonse på dyrbar.no

• Liker 6
Skrevet

De første dagene når puser forsvinner slik, så holder de seg faktisk nær hjemmet. Det er derfor ikke lurt å vente for lenge med å sette inn en skikkelig leteinnsats. Den beste tiden å lete på, er sent, sent om kvelden når det er stille(re) og rolig ute. Lokk, og lytt! Spes. rundt uteboder, garasjer o.l. Titt inn der det er mulig. På dagtid: Spør naboer! Heng opp plakater med beskrivelse der du ber de sjekke steder pus kan ha kommet inn og gjemt seg. Når du ikke er hjemme, sørg for at pus enten kommer seg inn, event. kommer seg i ly og finner mat, eller at noen holder et øye med hage/uteområde i tilfelle den dukker opp.

Sett inn annonser på nett og i lokalavis overalt der det er mulig, med bilde! Ring Politi og veterinærer for å sjekke om de har fått inn skadet/død pus.

Og mest av alt: Ikke gi deg! Det er en grunn til at pus ikke kommer hjem! Det er faktisk veldig sjelden de bare "tar seg en tur". Som oftest er de blitt skremt, syke, skadet eller er forhindret fra å komme hjem på andre måter.

Lykke til! :)

• Liker 2
Skrevet

Nei, det er ingen synske her. Og det er fordi at synske ikke finnes.

Anonymous poster hash: e0aab...614

Sånn skal du ikke si. Noen tror på det, andre ikke. De seriøse klarsynte (synske) har hjulpet mange, og kan også hjelpe med å finne bortkomne dyr

Han er hos en annen familie og spiser. Så kommer han hjem igjen,hvis han savner dere.

Katter gjør sånt. Noen ganger flytter nemlig katter, hvis de ønsker seg forandring.

Eller så er han på sjekkern.

Det går nok bra skal dere se.

Heng opp plakater og be folk ringe.

Det er en grunn til at andre ikke skal ta fremmede katter inn og mate dem. Det er dog ikke uvanlig at katter kan være borte fra sitt hjem en natt eller to før kommer tilbake igjen.

Katten er kanskje på sjekkern ja, det er fullt mulig. Dere må henge opp plakater og følge med, satse på at pus dukker opp :)

Og mest av alt: Ikke gi deg! Det er en grunn til at pus ikke kommer hjem! Det er faktisk veldig sjelden de bare "tar seg en tur". Som oftest er de blitt skremt, syke, skadet eller er forhindret fra å komme hjem på andre måter.

Lykke til! :)

Håper katten kommer hjem snart :) Det kan være noe som forhindrer den i å komme hjem ja. Håper bare den ikke er sluppet ut for tidlig. Håper at den er stor nok til at den har utviklet retningssansen sin, og hvis den har flyttet så at den har bodd der lenge nok til ikke å bli forvirret av å være ute i uvante omgivelser

• Liker 2
Skrevet

Katten min er også vekk. Hun forsvant for over to uker siden.

Skrevet

Hvorfor spore av?

Måtte pus komme hjem snart!

Stor trøsteklem til Gelica :klem1:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er mye rart man tror på og jeg tror at noen kan "se" hvor dyr befinner seg.

Katten vår Tassen har vært borte i flere dager og det er ulikt han.

Har vært overalt rundt her å ropt, men ingen pus :-(

Datteren vår er så lei seg. Noen som kan hjelpe?

Hvilken by bor dere i?

Og i hvilket område?

Hvordan ser katten ut?

Alder?

Anonymous poster hash: 17345...36b

Skrevet

Blir helt lei meg over at det regner så med tanke på at pusejenta mi er der ute et sted..

Skrevet

Blir helt lei meg over at det regner så med tanke på at pusejenta mi er der ute et sted..

Jeg også :-( Føler med deg og håper pusejenta di og gutten vår snart kommer hjem.

Han er 2 år gammel og er vant til å gå inn og ut helt fra han kom til oss i fjor vinter. Han har egen kattedør og velger selv når han vil ut og inn.

Han har vært borte i flere dager tidligere, men ikke så lenge som nå.

Når det er varmt ute er han stort sett ute fra morgen til kveld, men kommer inn i løpet av natten å spiser å legger seg ved siden av oss i senga å maler som bare det :-)

Vi bor i Eidsvoll kommune

Katten er svart (kan også gå litt i brukskjær) med hvit flekk under haken og en liten flekk på magen.

Han er veldig lett å kjenne igjen, for ribbenet stikker litt ut på ene siden. (dette er medfødt og ikke vondt eller farlig i følge dyrlegen)

Har vært ute å lett både morgen og kveld :-(

Skrevet

Jeg også :-( Føler med deg og håper pusejenta di og gutten vår snart kommer hjem.

Han er 2 år gammel og er vant til å gå inn og ut helt fra han kom til oss i fjor vinter. Han har egen kattedør og velger selv når han vil ut og inn.

Han har vært borte i flere dager tidligere, men ikke så lenge som nå.

Når det er varmt ute er han stort sett ute fra morgen til kveld, men kommer inn i løpet av natten å spiser å legger seg ved siden av oss i senga å maler som bare det :-)

Vi bor i Eidsvoll kommune

Katten er svart (kan også gå litt i brukskjær) med hvit flekk under haken og en liten flekk på magen.

Han er veldig lett å kjenne igjen, for ribbenet stikker litt ut på ene siden. (dette er medfødt og ikke vondt eller farlig i følge dyrlegen)

Har vært ute å lett både morgen og kveld :-(

Har flytta mens ho har vært vekk, jeg.. Heldigvis bare nabobyen da. Så forrige huseier skulle ringe hvis ho kommer tilbake. Men ho har blitt sett ved jobben min som er 10 km unna så tror ikke ho finner veien..Rasekatt verdt 8000 kroner så er redd folk kan stjele ho :s Veldig redd andre mennesker da.

Skrevet

Til dere andre så tusen takk for tilbakemeldinger. Vi har vi pratet med naboer, gått ved garasjer å ropt for å høre om han er innestengt osv.

Håper han kommer tilbake snart.

Lykke til med letingen.

:hug:

Skrevet

Del på facebook, sett inn annonse i lokalavisen, kontakt dyrebeskyttelsen og legg inn annonse på dyrbar.no

Dele på Facebook er veldig lurt.

Si hvor og når han forsvant og last opp bilde av den.

Folk deler dette villig vekk, for de vet hvor fortvilt det er når man savner dyret sitt.

Det er god sjans for å komme i kontakt med noen som har sett den og kan si noe mer konkret.

• Liker 1
Skrevet

Hun sitter nok under tak. Det hender de gjør det. Sitter under tak eller under en parkert bil med varm motor og titter på regnet.

Dessuten er det bra med litt regn. Da får de drikke i vanndammer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler at han er utefor huset mitt hver kveld og gauler så det blir vanskelig å sove.

Anonymous poster hash: 2951a...d44
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde faktisk satt meg ute et sted ikke langt fra huset, med våtfor eller noe kattesnacks. Og jeg hadde sittet der hele natten.

Gjør det i helgen? Stille og mørkt, si pss pss pss og rasle litt med godisen og sett ut maten og hold øye med.

Anonymous poster hash: 23169...943
AnonymBruker
Skrevet

I sånne tråder er det alltid mange som mener at synske personer ikke finnes og mange som kommenterer for tull. Det finnes også tråder som opprettes for tull, og når du gir så lite informasjon som du gjorde i begynnelsen, så er det nærmest å be om useriøse svar. I tillegg er det sånn at de som "ser" gjerne trenger litt mer informasjon til å kunne koble seg inn.

Jeg ser at du har gitt mer informasjon i et annet innlegg, men jeg klarer ikke å hjelpe. Jeg ble veldig forstyrret av begynnelsen her.

Anonymous poster hash: 57e1b...487

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...