AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #1 Skrevet 4. juni 2014 Vi har hatt en fantastisk au pair boende hos oss det siste året, hun har passet barna våre som er 3 og 5 år gamle, og gjort en strålende jobb med absolutt alt. I slutten av juni reiser hun tilbake til hjemlandet sitt, og i den forbindelse har vi lyst til å gi henne en hyggelig avskjedsgave. Jeg har i hvertfall tenkt til å skrive et fint kort, der jeg skriver hvor mye vi har satt pris på henne osv (selv om hun allerede vet dette altså, jeg forteller henne det ukentlig ), og eventuelt også kjøpe litt forskjellige typisk "norske" ting til henne (en nøkkelring med elg på, melkesjokolade og brunost (hun er blitt veldig glad i det) er det jeg har kjøpt/tenkt til å kjøpe foreløpig). Men jeg har også lyst til å gi noe mer, og litt ordentlig. Tenkte på innrammet bilde av henne sammen med barna, men det fikk hun til jul, så det er jo litt dumt å gi deg igjen. Noen som har noen forslag?? Og gjerne også forslag til flere typisk norske ting som kan være moro for henne å ta med seg tilbake til hjemlandet? På forhånd tusen takk Anonymous poster hash: 2e343...598 1
Hypnotica Skrevet 4. juni 2014 #2 Skrevet 4. juni 2014 Halskjede i sølv med navnet hennes, eller det som har vært så populært av landet Norge i sølv.
Lou Salome Skrevet 4. juni 2014 #3 Skrevet 4. juni 2014 En Iphone 5 blir hun glad for, uansett om hun er en ekte au pair på 17- 25 år som har vært på kulturutveksling, eller en mor fra Filippinene som forsørger familien sin. Brunost og nøkkelring kan hun kjøpe mengder av selv uansett, og bilder av dine unger har hun sikkert tatt de hun ønsker selv. Jeg mistenker deg for å være et troll, melkesjokolade? Spør henne, da vel, hva ønsker hun seg? 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #4 Skrevet 4. juni 2014 Gi henne penger! Da slipper hun å tenke på hva hun får med i bagasjen og hun kan kjøpe noe hun trenger eller spare pengene. Brunost og nøkkelring kan du vel gi i tillegg Anonymous poster hash: f630a...0c4 5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #5 Skrevet 4. juni 2014 En Iphone 5 blir hun glad for, uansett om hun er en ekte au pair på 17- 25 år som har vært på kulturutveksling, eller en mor fra Filippinene som forsørger familien sin. Brunost og nøkkelring kan hun kjøpe mengder av selv uansett, og bilder av dine unger har hun sikkert tatt de hun ønsker selv. Jeg mistenker deg for å være et troll, melkesjokolade? Spør henne, da vel, hva ønsker hun seg? Hvis man bytter jobb så er det jo vanlig å få et smykke og en blomst eller noe. Ikke bli SPURT hva man ønsker seg! (Og en Iphone er ikke spesiellt personlig.) Jeg mistenker DEG for å være et troll...Anonymous poster hash: 4d9a8...455 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #6 Skrevet 5. juni 2014 En Iphone 5 blir hun glad for, uansett om hun er en ekte au pair på 17- 25 år som har vært på kulturutveksling, eller en mor fra Filippinene som forsørger familien sin. Brunost og nøkkelring kan hun kjøpe mengder av selv uansett, og bilder av dine unger har hun sikkert tatt de hun ønsker selv. Jeg mistenker deg for å være et troll, melkesjokolade? Spør henne, da vel, hva ønsker hun seg? Ærlig talt, hva er dette for slags svar?? Hun er 20 år gammel og fra Tyskland, og iphone5 har hun allerede (som vel de fleste vestlige ungdommer i våre dager), så det er i hvert fall ingen vits. Hadde uansett også syntes at det var en altfor upersonlig og kjedelig gave å gi som takk for god innsats. Hun har tatt sikkert 500 bilder av barna våre, ja (hun viser stadig frem på mobilen sin nye bilder hun har tatt), men ble likevel veldig glad for det innrammede bildet hun fikk til jul (som hun selvsagt fikk i tillegg til en del annet). Har ikke så lyst til å spørre henne hva hun vil ha, både fordi gaven skal være en overraskelse, og fordi hun er en veldig beskjeden type som uansett aldri vil få seg til å si noe hun faktisk ønsker seg (hvis vi i det hele tatt får henne til å si noe vil hun garantert si noe veldig billig noe bare fordi hun ikke vil være til bry.) Til deg som foreslo penger, så fikk hun 5000 kr i "julegratiale" i desember, og vi tenkte å gi henne det samme i "sommergratiale" når hun nå drar hjem for godt. Men gaven var liksom tenkt i tillegg til pengene da, som jo ikke gir henne noe minne om oss. Sølvsmykke med navn var jo også forsåvidt en god ide (selv om hun egentlig ikke er av typen som bruker noe særlig smykker, men..) Navnet hennes er ikke brukt i Norge i det hele tatt, så da må jeg i såfall se om jeg finner et sted der de lager navnet "på bestilling". Men dette burde jo være mulig å løse, er fortsatt tre uker til hun skal dra. Tar ellers imot flere forslag hvis noen skulle ha noen Anonymous poster hash: 2e343...598 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #7 Skrevet 5. juni 2014 Mariusgenser?Anonymous poster hash: 03c3d...3d9 7
Silfen Skrevet 5. juni 2014 #8 Skrevet 5. juni 2014 Jeg fikk kort og smykke. Egentlig ble jeg mest glad for kortet, der mammaen blant annet skrev at det hadde vært som å ha en datter. 1
skruf Skrevet 5. juni 2014 #9 Skrevet 5. juni 2014 Hva med et sånt smykke? http://www.smykker.no/merker/celine-engelstad/celine-engelstad-origin-norgeskartkjede-oslo-110101.html 2
Sol79 Skrevet 5. juni 2014 #10 Skrevet 5. juni 2014 Jeg ville også kjøpt henne noe ordentlig og som varer. Suvenirer kan hun sikkert kjøpe selv, eller du kan sende i posten til henne neste jul.
Lou Salome Skrevet 5. juni 2014 #11 Skrevet 5. juni 2014 Ærlig talt, hva er dette for slags svar?? Hun er 20 år gammel og fra Tyskland, og iphone5 har hun allerede (som vel de fleste vestlige ungdommer i våre dager), så det er i hvert fall ingen vits. Hadde uansett også syntes at det var en altfor upersonlig og kjedelig gave å gi som takk for god innsats. Hun har tatt sikkert 500 bilder av barna våre, ja (hun viser stadig frem på mobilen sin nye bilder hun har tatt), men ble likevel veldig glad for det innrammede bildet hun fikk til jul (som hun selvsagt fikk i tillegg til en del annet). Har ikke så lyst til å spørre henne hva hun vil ha, både fordi gaven skal være en overraskelse, og fordi hun er en veldig beskjeden type som uansett aldri vil få seg til å si noe hun faktisk ønsker seg (hvis vi i det hele tatt får henne til å si noe vil hun garantert si noe veldig billig noe bare fordi hun ikke vil være til bry.) Til deg som foreslo penger, så fikk hun 5000 kr i "julegratiale" i desember, og vi tenkte å gi henne det samme i "sommergratiale" når hun nå drar hjem for godt. Men gaven var liksom tenkt i tillegg til pengene da, som jo ikke gir henne noe minne om oss. Sølvsmykke med navn var jo også forsåvidt en god ide (selv om hun egentlig ikke er av typen som bruker noe særlig smykker, men..) Navnet hennes er ikke brukt i Norge i det hele tatt, så da må jeg i såfall se om jeg finner et sted der de lager navnet "på bestilling". Men dette burde jo være mulig å løse, er fortsatt tre uker til hun skal dra. Tar ellers imot flere forslag hvis noen skulle ha noen Anonymous poster hash: 2e343...598 Jeg beklager den trollekommentaren. Jeg leste innlegget ditt som "hun har jobbet og stått på og vi forventer hun skal bli sjeleglad for et bilde av barna og en brunost som ekstra påskjønnelse". Fem tusen kroner er jo kjempeflott, det var noe sånt jeg tenkte som en skikkelig gave. Jeg forstår du ønsker å gi noen morsomme norske minner i tillegg, helst som varer, da kan jo en pakke med brunost, souvernier og bilder være midt i blinken, og et lite smykke. Hva med ostehøvel?, eller en fotobok fra året med bilder dere har tatt?
Gjest Evans Skrevet 5. juni 2014 #13 Skrevet 5. juni 2014 Vet ikke hvor mye hun kan drasse med til Tyskland, men jeg husker jeg fikk et håndlaget keramikk-fat en gang av en tidligere arbeidgiver. Rundt fatet stod det hvor jeg hadde jobbet fra når til når. I selve fatet var det gravert, eller hva det heter, bilder av hva jeg hadde jobbet med og tiden jeg hadde hatt der. Satt utrolig pris på fatet og det står framme som et veldig godt minne
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #14 Skrevet 5. juni 2014 Hva med å kjøpe et smykke type norgeshjerte, og sette inn et lite hjerte eller diamant på stedet dere bor? Det koster ikke allverdens, og selv om hun ikke bruker så mye smykker så er det noe som er gøy å ha Anonymous poster hash: 5aae5...7f7
Gjest Jørild Skrevet 5. juni 2014 #15 Skrevet 5. juni 2014 Mariusgenser var et kult forslag. Selbuvotter er også veldig norskt. 3
Jens Skrevet 5. juni 2014 #16 Skrevet 5. juni 2014 Vi har gitt sølvsmykke med en perle på til alle våre au pairer som har sluttet.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #17 Skrevet 5. juni 2014 Hva med en ring? Det er et minne for livet. Anonymous poster hash: 818f0...ca9
Strenge Frk.Gerd Skrevet 5. juni 2014 #18 Skrevet 5. juni 2014 Støtter forslag om mariusgensern! De er kjempefine
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #19 Skrevet 5. juni 2014 Ja, kanskje Mariusgenser kan være noe, er enig i at de er veldig fine Takk til alle dere som har kommet med hyggelige og konstruktive forslag Anonymous poster hash: 2e343...598
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #20 Skrevet 5. juni 2014 Mariusgenser!! Anonymous poster hash: ee8ca...12e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå