AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #1 Skrevet 4. juni 2014 Hei! Vil dra på kreta i august, og trenger råd. Hvor er det beste stedet å dra til/bo på Kreta? Trenger også generelt konkrete tips til hotell eller leiligheter! Eneste krav er at det er fint, med balkong og rimelig pris (gjerne så billig som mulig). Vil gjerne bo ved stranda Takk på forhånd! Anonymous poster hash: c9b40...cf7
Joe! Skrevet 7. juni 2014 #2 Skrevet 7. juni 2014 Kreta er en stor og flott øy med utallige fine steder - og noen begredelige... August er høysesong, så anbefaler å strye unna de mest utbygde - eks. Chania og kysten vestover. Fordelen med nordkysten er at det ofte er en svalende vind, kan være smart i august.... området øst for Ag. Nicolaos. er flott, eks Sitia som er en passe stor og flott by Ellers er sørvestkysten et fint sted - kun et par timer kjøring fra Chania men langt triveligere.... J.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #3 Skrevet 8. juni 2014 Kan anbefsle Maria Beach. Rett på stranda, billig, lite av andre turister om du ønsker en rolig ferie. Nydelig mat på hotellets restaurant. Inne i Platanias, som er mer turistplass, men likevel veldig bra og fint, kan jeg anbefale hotellet santa Helena, men de fleste hoteller er fine, rene og ordentlige der. Kjempefint på Platanias, Agia Marina er roligere, men likevel veldig sentralt. Byen Chania er vakker. Anonymous poster hash: 60837...853
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #4 Skrevet 9. juni 2014 Platanias, Agii Apostoli og Chania er fine steder. Har bodd på disse hotellene selv: Triton(Agii Apostoli), Geraniotis(Platanias), Sunrise Village(Platanias) og Plaza Di Porto(Platanias). Alle hotellene var veldig greie. Likte spesielt godt Geraniotis, som ligger litt utenfor sentrum av Platanias, men likevel innenfor gåavstand. Det er et rolig hotell med god plass, og fint uteområde. Ligger nært stranden. Var stille og rolig på kveldene når vi var der(juni-juli 2009). Triton er et greit hotell om du vil ha det litt ekstra rolig og stille. Veldig rolig område og ikke langt unna Chania. Nært en fin strand. Likte også Plaza Di Porto godt, her får du det du betaler for. Det eneste som trekker ned er dårlig plass utenfor hotellet rundt bassenget og på stranden nedenfor. Var mye folk der når vi var der i juli! Sunrise Village er det hotellet jeg likte minst, men det er på grunn av at det ligger temmelig langt unna strand og sentrum(forsatt gåavstand). Maten var litt kjedelig på All Inclusive. Hver gang jeg har vært på Kreta har jeg tatt turen inn til Chania. Utrolig fin avveksling fra Platanias, med mange smågater og gresk stemning(tross alle turistene). De beste resturantene ligger litt oppi gatene etter min mening(ikke nede ved havna). En restaurant jeg anbefaler på det varmeste er Xani. Skal til Platanias til sommeren igjen, og da skal jeg bo på Blue Sea Apartments. Noen som har erfaringer der? Anonymous poster hash: 2a508...523
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #5 Skrevet 11. juli 2021 Har vært på Kreta 3 ganger, og har bodd i Platanias, Agia Marina og Gerani. Første turen var jeg ikke involvert i hotellbestillingen. Ansvarlig der ville ha det «billigst mulig» og valgte hotellet Porto Kalamaki. Styr unna! Både hotellet og Kalamaki-området. Dårlig hotell og fryktelig til støy. Vi var veldig mange som klaget og ville bytte hotell. Ikke enkelt da det var høysesong og få ledige rom. Endte opp på et hotell uten basseng i Platanias, men alt var bedre enn der vi var. Gerani var roligere sted, men rullesteinstrand som er dyp og har mye bølger. Allikevel mer avslappende enn Platanias og Agia Marina Anonymkode: f6817...9c9
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #6 Skrevet 11. juli 2021 Paleochora. En utrolig koselig småby med ekte gresk stemning og fin sandstrand langt unna masseturismen i Platanias og Agia Marina. Styr unna disse stedene. Paleochora ligger ca en times biltur fra flyplassen i Chania. Anonymkode: 478ab...8bf 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #7 Skrevet 11. juli 2021 Vi var 2 uker her. Helt magisk, hadde alt! https://www.starbeachvillage.gr/ Anonymkode: c4761...bac
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #8 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Paleochora. En utrolig koselig småby med ekte gresk stemning og fin sandstrand langt unna masseturismen i Platanias og Agia Marina. Styr unna disse stedene. Paleochora ligger ca en times biltur fra flyplassen i Chania. Anonymkode: 478ab...8bf Kan virkelig anbefales! 2 bystrender. En stor og bred en med sand og en smalere med stein. Blåser det på den ene siden så er det rolig på den andre siden. Sentrum stenges for biler på kvelden til fordel for tavernaer mm. Jeg skal definitivt tilbake. Anonymkode: 85a8e...ba1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #9 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har vært på Kreta 3 ganger, og har bodd i Platanias, Agia Marina og Gerani. Første turen var jeg ikke involvert i hotellbestillingen. Ansvarlig der ville ha det «billigst mulig» og valgte hotellet Porto Kalamaki. Styr unna! Både hotellet og Kalamaki-området. Dårlig hotell og fryktelig til støy. Vi var veldig mange som klaget og ville bytte hotell. Ikke enkelt da det var høysesong og få ledige rom. Endte opp på et hotell uten basseng i Platanias, men alt var bedre enn der vi var. Gerani var roligere sted, men rullesteinstrand som er dyp og har mye bølger. Allikevel mer avslappende enn Platanias og Agia Marina Anonymkode: f6817...9c9 Regner med at ts har vært på ferie og kommet hjem, tråden er fra 2014 Anonymkode: 86cff...f94 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå