AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #1 Skrevet 4. juni 2014 Vet jeg må ringe lånekassen imorgen men hører med dere her inne nå uansett. Jeg fullfører studiet mitt nå men har ikke hatt støtte fra lånekassen siden før jul 2013. Fikk brev i mars om at første regning skal betales i august 2014. Fikk ett nytt brev idag. I brevet idag står det at det er lagt på et purregebyr. Det står; Du har tidligere fått utsatt betalingen, men fordi du har søkt etter forfallsdato, har du fått purregebyr. Fram til nå har disse purregebyrene blitt lagt til gjelden din, uten at vi har sendt deg større regninger. Jeg har jo ikke søkt om noe slikt. Det eneste jeg gjorde (for 6-7 år siden) var å søke om rentefri betalingsutsettelse/slippe å betale da jeg var under nav. Er det dette de mener? Synes det er så rart at det står det er søkt etter forfallsdato, akkurat som om det er noe jeg har gjort nylig..?Anonymous poster hash: 9c64f...eaa
Dreamworld Skrevet 4. juni 2014 #2 Skrevet 4. juni 2014 Du burde kansje ringe dem da og spørre om dette, for det kan være en spam mail kansje så da er det best og høre med dem på tlf
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #3 Skrevet 5. juni 2014 Siden du har vært tilbakebetaler tidligere, kan det være at du har fått purregebyr på tidligere regninger. Da du søkte om betalingsutsettelse for flere år siden, gjorde du nok det litt for sent, sånn at du fikk purringer før du søkte om utsettelse.Selv om du har mottatt lån og stipend i mellomtiden, har ikke disse purregebyrene forsvunnet av seg selv. Når Lånekassen nå går over til nytt betalingssystem, vil alle tidligere pålagte purregebyrer som ikke er betalt legges på første regning. Det er dette du nå har fått et brev om. Anonymous poster hash: c611b...eee 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå