Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er konfliktsky og liker ikke å kjefte på folk...så lurer bare på om det er innafor å henge en lapp på døren til naboen (som har tven på så høyt at jeg ikke får sove om natten) eller om det er helt nødvendig å ta det face to face?

Hva kan jeg i så fall skrive; "fint om du holder nivået på tveen nede om natten, da jeg sliter med å sove.." eller noe?

Endret av amandaa
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du setter deg mer i respekt ansikt til ansikt. Det vil gjøre det lettere for deg å få nabo'n til å reagere (slå av TV eller bruke headset eller skru ned lyden veldig).

Kanskje er også h*n konfliktsky og skur av TVn tvert, når du ber om det - høflig men bestemt. Hvis han diskuterer med deg, kan du si at h*n sikkert også vil slippe støy fra deg, og at du så langt har vist mye hensyn.

Anonymous poster hash: e9866...c9e

• Liker 2
Skrevet

Eller så kan du prøve ørepropper :)

Skrevet

Det klart beste er å ta det ansikt til ansikt. Passiv-aggressive lapper har en tendens til å fyre opp under konflikter.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du sier du er konfliktsky, men vet du egentlig hvordan du oppfattes om du ikke sier fra direkte og heller sender en lapp?! Du oppfattes frekk, feig og respektløs.

Jeg fikk en anonym lapp i postkassa. Alt som stod var en slags klage. Ikke adressert til noen, så jeg ante ikke om denne gjaldt bare meg, og ikke med noen underskrift eller info om hvem som sendte klagen - så med andre ord umulig å kunne ta kontakt med naboene det gjaldt. Det jeg ble mest forbanna over var ikke klagen i seg selv, men at vedkommende ikke kunne ta mot til seg, ringe på døren min og snakke med meg direkte! Jeg syns det er direkte respektløst.

Det er ikke en gang sikkert at naboen din er klar over at du hører TV-en hans, eller at det er så høyt. Han tror sikkert at alt er helt fint og greit. Ring på døren hans, snakk med han om det og nevn det på en høflig måte, som en ordentlig voksen!

Anonymous poster hash: dd997...324
  • Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner deg godt, for jeg er konfliktsky selv og tør aldri å ta opp ting. Men passiv aggressive lapper er aldri lurt, og får deg bare til å virke utrolig frekk. Spør heller forsiktig om han kan dempe tven sin litt på natten for det er så lytt der. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...